• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Gullgrodan

BF 4 juni enligt graviditetsverktyg

• zenoble

Havsjungfrun- Beklagar! Stort lycka till i framtiden och håll hakan uppe! kramar.

Grattis till er som +at!

Idag har illamåendet varit på topp efter en blåsig båttresa inatt och spytt flera ggr nu i em. Har också börjar känna av ömma bröstvårtor, dock inget i själva brösten.
    Har också ont i höften, och ljumskarna, kan det vara foglossning?

Men fy vad jobbigt det är med illamående. hoppas det blir lindrigare snart! Glad

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 21:00:15 följande:
    Oj det var tidigt :) skönt att det gav med sig. jobbigt om det hade börjat så tidigt och fortsatt.  Brösten avtog idag, blev lite orolig, men nu har de kommit tillbaka igen. Men nu när jag kom hemifrån jobbet så började det igen.  vet inte om det är så bra om symptomen försvinner? har inga bra erfarenheter av när symptomen avtar. Men denna gången känns de på riktigt, att det verkligen kommer hända, att vi kommer få en bebis. Så de man känner kanske är olika från dag till dag och mer eller mindre. vart på ett ungefär bor du i kalmar :) ?
    Ja symptomen kan komma och gå, så du behöver nog inte oroa dig! Har haft lite ömma bröstvårtor nu men inget i brösten. Tänk positivt, det måste man! :) Bor i borgholm just nu men är i kalmar ganska mycket. du då? när skulle du till bm?
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-08 20:49:51 följande:
    Ja symptomen kan komma och gå, så du behöver nog inte oroa dig! Har haft lite ömma bröstvårtor nu men inget i brösten. Tänk positivt, det måste man! :) Bor i borgholm just nu men är i kalmar ganska mycket. du då? när skulle du till bm?
    Ja jag försöker, men de är så jäkla svårt. På jobbet är jag som en mes, bär inga fruktkartonger i onödan inte. Och sådan är jag inte, så dom börjar nog undra snart. Och förkyld, eller snorig konstant.  Jag ska dit den 24/10 på vul, den 18/10 ska jag på mitt sista inskrivningssamtal,har bara gjort ena delen. Vi har ju exakt samma datum du och jag, sista mensen 29/8, byter också veckor på måndagar, om det är så som jag räknat dvs. :D 
    Jaha, men är du mammaledig nu ?
    Vi bor i Norrliden. Men vi kikar lite efter hus nu, men känns som de rätta måste dyka upp, och att det ska kännas rätt på alla håll. Helt okej att bo här ute,än så länge. :) 
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-08 21:03:29 följande:
    Ja jag försöker, men de är så jäkla svårt. På jobbet är jag som en mes, bär inga fruktkartonger i onödan inte. Och sådan är jag inte, så dom börjar nog undra snart. Och förkyld, eller snorig konstant.  Jag ska dit den 24/10 på vul, den 18/10 ska jag på mitt sista inskrivningssamtal,har bara gjort ena delen. Vi har ju exakt samma datum du och jag, sista mensen 29/8, byter också veckor på måndagar, om det är så som jag räknat dvs. :D 
    Jaha, men är du mammaledig nu ?
    Vi bor i Norrliden. Men vi kikar lite efter hus nu, men känns som de rätta måste dyka upp, och att det ska kännas rätt på alla håll. Helt okej att bo här ute,än så länge. :) 
    Ja snart kommer väl frågan.. Jag lever helt som vanligt tänker inte ens på att jag är gravid faktiskt! Är också himla förkyld, ont i bröstet och otäck hosta, jätte irriterande.
    Japp är mammaledig från nu till februari då han ska börja på dagis.

Har också bott i norrliden större delen av mitt liv, men inte områden för mig direkt känner jag!  :) Får se var det blir sen när man hittar något hus man vill ha, :) inte lätt att hitta hus i kalmar du? till rimlig prisklass dessutom.
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-08 21:20:13 följande:
    Ja snart kommer väl frågan.. Jag lever helt som vanligt tänker inte ens på att jag är gravid faktiskt! Är också himla förkyld, ont i bröstet och otäck hosta, jätte irriterande.
    Japp är mammaledig från nu till februari då han ska börja på dagis.

Har också bott i norrliden större delen av mitt liv, men inte områden för mig direkt känner jag!  :) Får se var det blir sen när man hittar något hus man vill ha, :) inte lätt att hitta hus i kalmar du? till rimlig prisklass dessutom.
    Ja jag läste du hade mått lite illa av din båttur ;) Ska försöka tänka i dina banor. Nej känner likadant angående området, men vi har inte bott i kalmar så länge,är från vetlanda från första början båda han och jag,  så vi hamnade här inte lätt att få tag i lägenhet heller :s  
    Och änsålänge så har vi inte märkt av så mkt, bor nära coop, och behöver inte direkt beblanda oss med folk här heller.  
    Husen är så himla dyra om man verkligen ska ha de man vill. Men sen och andra sidan i så fall har man ett livs långt hem.  
    har du tänkt att ringa på måndag nu då ? :) 
  • Lina007

Vilken sida tycker ni har den bæsta BF-utræknaren? Jag tycker jag får olika utrækningar hær och på growingpeople. Sen ær jag helt usel på att ens komma på tanken att førsøka rækna ut sjælv. Bæst får man væl reda på vid UL, men det vore ju roligt att ha något datum att gå på før att veta nær jag bør ringa MVC før inskrivning. :) Om jag ska gå efter den senaste utrækningen, som jag gjorde hær nyss, så ær vi inne i v. 5 (4+0) idag. :) Och læser jag om de olika veckorna i graviditetskalendern så stæmmer v. 5-symptomen in vældigt bra.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-08 21:26:57 följande:
    Ja jag läste du hade mått lite illa av din båttur ;) Ska försöka tänka i dina banor. Nej känner likadant angående området, men vi har inte bott i kalmar så länge,är från vetlanda från första början båda han och jag,  så vi hamnade här inte lätt att få tag i lägenhet heller :s  
    Och änsålänge så har vi inte märkt av så mkt, bor nära coop, och behöver inte direkt beblanda oss med folk här heller.  
    Husen är så himla dyra om man verkligen ska ha de man vill. Men sen och andra sidan i så fall har man ett livs långt hem.  
    har du tänkt att ringa på måndag nu då ? :) 
    Ja nu ska jag minsann hålla mig till land! i alla fall i 2 veckor innan det är dags för en lång flygresa till bangkok, hoppas det går bättre :) jaha, hur kommer det sig att ni flyttade till kalmar?nej kan ju inte påstå att det finsn gott om lägenheter, gäller att ha kontaker! vilket r lite svårt för er kanske..
    Nej, man kan ju inte ta första bästa hus heller. Man får hålla utkik tills något dyker upp :)
    Ja jag ska ringa bm imorgon haha , känns ingen brådska men skönt att ha det gjort. Hur mårs det idag?
  • OHs mamma

Jag har ett litet dilemma...egentligen skulle jag vilja vänta åtminstone till vecka 12 med att berätta på jobbet att jag är gravid för jag började där i augusti (lite tidigt att bli gravid kanske...), MEN magen är hur svullen som helst redan nu och fortsätter det så här så går det inte att dölja! Då känns det ju lika bra att berätta innan folk börjar spekulera...eller?

Vi ska berätta för våra föräldrar på fredag, det känns bra att de får veta tidigt. Vi hade tänkt beställa en storebror tröja till sonen men nu är det lite för sent för jag har glömt att beställa den. Finns det några affärer som säljer såna tro? Vad finns det för andra lite roliga sätt att berätta under en middag?

• Ntme

Hej tjejer! Hur mår ni idag? Tycker fortfarande att jag mår konstigt bra, var ju helt däckad av illamående när jag väntade mina pojkar, när börjar man må illa, i vilken vecka? Har svårt att tro att jag ska klara mig undan. Känner mig spänd och svullen i magen, sen har tuttarna blivit större från 70C->70E

Svar på tråden Juni-barn