• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    FiaA87 skrev 2011-10-07 10:51:49 följande:
    Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!
    Hej och grattis till ert Plus Glad

Du kan registrera din graviditet här på FM och ser då i vilken vecka du befinner dig. Jag hade sista mens 27 augusti och är i  V 5+6 alltså borde du vara i V 5+4 Glad
  • Sweet life
    FiaA87 skrev 2011-10-07 10:51:49 följande:
    Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!
    Under graviditetsverktyg här på sidan så kan du enkelt räkna ut ungefärligt BF..
  • Sweet life

Är det bara jag som är kissnödig typ jämt, men när jag går på toa kommer det bara några droppar?

• Tesssi
    Tre Flickor skrev 2011-10-07 10:57:43 följande:
    Hej och grattis till ert Plus Glad

Du kan registrera din graviditet här på FM och ser då i vilken vecka du befinner dig. Jag hade sista mens 27 augusti och är i  V 5+6 alltså borde du vara i V 5+4 Glad

Men det beror ju också på hur lång cykel man har. Jag har vanligtvis en cykel som är 33 dagar lång, och senaste mens var också den 27 augusti, men jag är i v.5+2.

Det bästa är väl som sagt att använda gravidverktyget här på FL.
  • Tesssi
    Sweet life skrev 2011-10-07 11:18:40 följande:
    Är det bara jag som är kissnödig typ jämt, men när jag går på toa kommer det bara några droppar?
    Sån är jag också just nu och ju mer jag springer på toa, desto oftare känner jag mig kissnödig.
  • Maria84

Hej!
    Hoppar gärna in här. Väntar en liten till i början av juni, om allt går vägen. Oddsen är en aningen emot oss, detta är min 9:e graviditet och jag har 3 barn, 2 på jorden och 1 uppe i det blå.

Känner mig mer livrädd än glad även om det här är något som vi har längtat efter otroligt länge!

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Axel 090507
  • MissFörstånd

Fiaa87 - exakt samma dag som mig . Om du har en cykel på 38 dagar och lutealfas på 14 så blir nog vårar Bf desamma. 6/6

• Havsjungfrun

Skulle på inskrivning idag men tyvärr fick jag blödningar igår eftermiddag. Fick prata med bm om mitt missfall och framtida graviditeter istället. Önskar alla er andra i tråden stort lycka till och hoppas att jag snart hör hemma i "väntar barn"-rummet igen! Kramar

Svar på tråden Juni-barn