• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-07 09:10:33 följande:
    semester typ, hehe. Jag har kräkts sedan 1 vecka innan bim, hm tidigt?
    Men det är jobbigt att ha ont i brösten, när de ömmar så fort man kommer emot, så glad att jag inte har det än :)
    Oj det var tidigt :) skönt att det gav med sig. jobbigt om det hade börjat så tidigt och fortsatt.  Brösten avtog idag, blev lite orolig, men nu har de kommit tillbaka igen. Men nu när jag kom hemifrån jobbet så började det igen.  vet inte om det är så bra om symptomen försvinner? har inga bra erfarenheter av när symptomen avtar. Men denna gången känns de på riktigt, att det verkligen kommer hända, att vi kommer få en bebis. Så de man känner kanske är olika från dag till dag och mer eller mindre. vart på ett ungefär bor du i kalmar :) ?
  • Pepita

Havsjungfrun: Fy, vad råkigt! Hoppas verkligen du snart får ett nytt pluss. Lycka till och stor styrke kram till dig!

• Lina007

Fler æn jag som har bruna flytningar? Jag kan inte komma ihåg att jag hade så hær med sonen. Med sonen hade jag en blødning, kommer inte ihåg i vilken vecka, och då fick vi komma in på akuten och gøra ett vul och allting såg jættebra ut. Men dessa bruna flytningar har jag haft i någon vecka nu och idag har de eskalerat något. Jag har hørt och læst att det ær fullt normalt, men man blir ju nojig ændå. :/ Nej, jag ær inte norsk. Jag anvænder sambons surfplatta som inte har de två sista bokstæverna. :p

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Pepita
    Lina007 skrev 2011-10-07 22:39:29 följande:
    Fler æn jag som har bruna flytningar? Jag kan inte komma ihåg att jag hade så hær med sonen. Med sonen hade jag en blødning, kommer inte ihåg i vilken vecka, och då fick vi komma in på akuten och gøra ett vul och allting såg jættebra ut. Men dessa bruna flytningar har jag haft i någon vecka nu och idag har de eskalerat något. Jag har hørt och læst att det ær fullt normalt, men man blir ju nojig ændå. :/ Nej, jag ær inte norsk. Jag anvænder sambons surfplatta som inte har de två sista bokstæverna. :p
    Nix, inga bruna flyttningar här. Tyvärr så slutade det i mf sist när jag hade det men då kom det även färskt blod när jag gick på toa. Om du bara har flyttningar så är det säkert ingen fara, det är ju som du säger väldigt vanligt.
  • gizmolarson

Hej hej! Kikar in här oxå.. Fick pluss för några dagar sen.. Har försökt ett par månader men sen kom jag in på skola så vi bestämde oss för att vänta till jag är klar.. Men men då var det redan försent... Men mycket välkommet är plusset ändå..

• MissFörstånd

Havsjungfrun - beklagar verkligen!

Lina - jag hade brun/rosa flytningar när jag väntade dottern. De höll i sig typ 15 veckor och det var ingen fara. Men det blev många vändor till KK för vul.

• Gullgrodan

Köper nytt test idag, trött igår på jobbet, inga andra symtom.

• Havsjungfrun

Pepita skrev 2011-10-07 22:11:57 följande:
    Havsjungfrun: Fy, vad råkigt! Hoppas verkligen du snart får ett nytt pluss. Lycka till och stor styrke kram till dig!
    MissFörstånd skrev 2011-10-08 07:54:55 följande:
    Havsjungfrun - beklagar verkligen!

Lina - jag hade brun/rosa flytningar när jag väntade dottern. De höll i sig typ 15 veckor och det var ingen fara. Men det blev många vändor till KK för vul.
    Tack snälla ni!
  • Tre Flickor
    Lina007 skrev 2011-10-07 22:39:29 följande:
    Jag hade det under min förra graviditet. Det började då mensen skulle ha börjat och höll på drygt en vecka. Jag gjorde ett VUL och allt var normalt och de kunde inte se orsaken till de bruna flytningarna. Sedan kom det tillbaka vid 2 senare tillfällen men då oroade jag mig inte. Bruna flytningar är normalt under graviditeten, speciellt de tre första månaderna fick jag information om.
Svar på tråden Juni-barn