• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • bebisgalen
    Havsjungfrun skrev 2011-10-07 13:43:40 följande:
    Skulle på inskrivning idag men tyvärr fick jag blödningar igår eftermiddag. Fick prata med bm om mitt missfall och framtida graviditeter istället. Önskar alla er andra i tråden stort lycka till och hoppas att jag snart hör hemma i "väntar barn"-rummet igen! Kramar
    Beklagar! :( fy vad trisst!  gick igenom et MA 2007 och det gör så jävla ont och man blir så besviken och ledsen.
    Lycka till i fortsatta försök! kram
  • Tesssi
    Skulle på inskrivning idag men tyvärr fick jag blödningar igår eftermiddag. Fick prata med bm om mitt missfall och framtida graviditeter istället. Önskar alla er andra i tråden stort lycka till och hoppas att jag snart hör hemma i "väntar barn"-rummet igen! Kramar

Åh, va trist.

Lycka till nästa gång!
  • Sweet life

Om ni såg en kvinna kräkas i en icapåse mitt i ett köpcentrum i nordöstra stockholm idag så var det bara jag!!

Illamåendet kom från ingenstans och totalt överrumplade mig! Nu har jag köpt såna där kräkspåsar på apoteket så att jag är utrustad ifall att!

• Ntme

Nu ikväll kom mitt illamående, kräktes nästan i vardagsrummet. Lite tidigt i v 4+1?

• Ussaka

Oj stackare som kräks och håller på! Det verkar inte skoj!
    Själv känner jag nästan ingenting fortfarande. Lite illamående sådär så att det går att glömma bort och har totalt tappat konditionen. Men humöret är fortfarande superjämnt, ovanligt jämnt. Känns skumt, är på glatt humör nästan hela tiden och har inga toppar och dalar som jag normalt sett har. Borde det inte vara tvärtom?

• stjärnfrukt
    Ussaka skrev 2011-10-07 18:59:19 följande:
    Oj stackare som kräks och håller på! Det verkar inte skoj!
    Själv känner jag nästan ingenting fortfarande. Lite illamående sådär så att det går att glömma bort och har totalt tappat konditionen. Men humöret är fortfarande superjämnt, ovanligt jämnt. Känns skumt, är på glatt humör nästan hela tiden och har inga toppar och dalar som jag normalt sett har. Borde det inte vara tvärtom?
    Samma här, jag känner INGENTING!!! Är det ditt första barn? 
    Min förra grav. så låg jag i soffan orörlig och kräktes i 7månader, så jag är nästan lite orolig för att det hänt något, inte fått någon blödning men ändå. Jag VET ju att alla grav. kan vara olika, men kan ändå inte sluta oroa mig :(
    Funderar på att ringa min förra bm så jag kanske kan få göra ett vul, för från & med v.6 kan man ju tydligt se hjärtat slå<3  
  • Tre Flickor
    Beklagar Rynkar på näsan
    Kram
  • bebisgalen
    stjärnfrukt skrev 2011-10-07 19:05:32 följande:
    Samma här, jag känner INGENTING!!! Är det ditt första barn? 
    Min förra grav. så låg jag i soffan orörlig och kräktes i 7månader, så jag är nästan lite orolig för att det hänt något, inte fått någon blödning men ändå. Jag VET ju att alla grav. kan vara olika, men kan ändå inte sluta oroa mig :(
    Funderar på att ringa min förra bm så jag kanske kan få göra ett vul, för från & med v.6 kan man ju tydligt se hjärtat slå<3  
    Är det 6 fullgågna veckor eller?
  • stjärnfrukt
    bebisgalen skrev 2011-10-07 20:44:56 följande:
    Är det 6 fullgågna veckor eller?
    Vad jag har "fått lära mig", men sen om det är så det vet jag inte,fick göra ett vul i min förra grav då det hade gått 6 fullgågna veckor och då såg vi tydligt hur det lilla hjärtat slog :) kan kanske gå tidigare, men är osäker på det. 
Svar på tråden Juni-barn