zenoble skrev 2011-10-11 09:10:47 följande:
Jag ska på hälsosamtal nästa måndag och trots att det är andra barnet och han bara är 1 så fick jag inte hoppa över det. Men eftersom jag ändå är hemma nu så kände jag att det inte gör någon skada att gå på det. Inskrivning blir den 7 nov då jag är i v. 10+0
IdaElin0406: vad tränar du för något? Jag har spelat fotboll innan men tänkte satsa på gymmet nu istället. Visst kan du träna, det är inga problem så länge det känns bra. Undvik magövningar när magmusklerna börjar dela på sig runt v.12 Man får ju ofta smidigare förlossning och återhämtar sig bättre efteråt om man tränar , det är ju inte helt fel

Jag tränar på gym (SATS) både styrketräning och går på klasser, Bodypump, Shape och Bodybalance. Är ju mammaledig med min tredje så jag kommer iväg 5-6 gånger i veckan. Dom har gratis barnpassning 1 1/2 timme så det e jätte bekvämt.
Vill ju försöka att gå upp så lagom som möjligt och genom att hålla igång med träningen nu så blir det nog enklare att komma tillbaka efter förlossningen.
Födde min lillfia för 4 mån sen. Hon kom redan i v 25 så nu ser jag i princip ut som innan jag blev gravid men detta blir ju 4:e gången så man får nog kämpa rejält.