• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Var ju det jag sa att man fick välja bort de första mötena om man fått barn tidigare :D därför känner jag att man kan vänta med att ringa och skriva in sig, man får ju ändå inte tiderna tidigare i grav. Sen kan det vara skönt om något händer att man inte måste ringa och boka av tider.. Så känner jag i alla fall :)

• Tesssi
    OHs mamma skrev 2011-10-11 07:25:36 följande:
    Jag fick skippa det eftersom det är mitt andra barn och att han "bara" är drygt 20 månader nu. Men jag kommer inte exakt ihåg vad de sa men de frågade om mat- och motionsvanor, om jag röker, dricker, snusar etc. Om man äter extra vitaminer eller folsyra etc. Mig tjatade hon på angående vikten då jag var överviktig (är jag ju nu med...) och att jag förmodligen får en tuffare graviditet pga den. Och ja, graviditeten var allt annat än rolig men det gick bra ändå

Precis som Skruttens mamma säger så skrev bm in i min journal om jag åt folsyra, hade allergier, äter medciner. Alkoholvanor osv.

Det var bra att få in det i journalen tycker jag, men så är det ju mitt första barn också.
  • MissFörstånd

Förstår att ni som har "små" barn inte går på första mötet men för mig känns det så längesen. Jag äter massa vitaminer så det är nog bra för mig med samtal och koll. Är GBP opererad så det är bra med så mycket koll som möjligt för mig.

• annsofiea

LillSnurr82, det är precis så jag tänker också. Vill inte behöva ringa och avboka tiden senare...

• IdaElinLivia040611

Godmorgon alla fina gravida mammor:)
    Min lillfia sover fortfarande så mamma får lite tid för sig själv framför datorn.
    Finns det någon här som tränar regelbundet. Jag tränar ca 5 dagar i veckan och tänkte höra lite hur ni tänkt göra, vad e bra och inte bra när det gäller träning???

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 BF 16 juni 2012
  • LillSnurr82

Du kan träna som vanligt. Mest tunga lyft du ska undvika. Men allt annat kan du göra så mycket du orkar , det är bara bra att röra på sig. Jag tränar inte så mycket själv. Rider gör jag har egna hästar, men den ena är för gammal och den andra för ung så nu blir det bara stallsysslor och långa promenader med hunden som gäller :) nån simtur då och då!

• zenoble

Jag ska på hälsosamtal nästa måndag och trots att det är andra barnet och han bara är 1 så fick jag inte hoppa över det. Men eftersom jag ändå är hemma nu så kände jag att det inte gör någon skada att gå på det. Inskrivning blir den 7 nov då jag är i v. 10+0

IdaElin0406: vad tränar du för något? Jag har spelat fotboll innan men tänkte satsa på gymmet nu istället. Visst kan du träna, det är inga problem så länge det känns bra. Undvik magövningar när magmusklerna börjar dela på sig runt v.12 Man får ju ofta smidigare förlossning och återhämtar sig bättre efteråt om man tränar , det är ju inte helt fel Glad

• IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2011-10-11 09:09:51 följande:
    Du kan träna som vanligt. Mest tunga lyft du ska undvika. Men allt annat kan du göra så mycket du orkar , det är bara bra att röra på sig. Jag tränar inte så mycket själv. Rider gör jag har egna hästar, men den ena är för gammal och den andra för ung så nu blir det bara stallsysslor och långa promenader med hunden som gäller :) nån simtur då och då!
    Tack för svaret:) älskar å träna, ska tänka på att minska lite på vikterna men kör på som vanligt med konditions träning. Va mysigt det låter med hästar, blir lite avis;)
  • IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2011-10-11 09:10:47 följande:
    Jag ska på hälsosamtal nästa måndag och trots att det är andra barnet och han bara är 1 så fick jag inte hoppa över det. Men eftersom jag ändå är hemma nu så kände jag att det inte gör någon skada att gå på det. Inskrivning blir den 7 nov då jag är i v. 10+0

IdaElin0406: vad tränar du för något? Jag har spelat fotboll innan men tänkte satsa på gymmet nu istället. Visst kan du träna, det är inga problem så länge det känns bra. Undvik magövningar när magmusklerna börjar dela på sig runt v.12 Man får ju ofta smidigare förlossning och återhämtar sig bättre efteråt om man tränar , det är ju inte helt fel Glad
    Jag tränar på gym (SATS) både styrketräning och går på klasser, Bodypump, Shape och Bodybalance. Är ju mammaledig med min tredje så jag kommer iväg 5-6 gånger i veckan. Dom har gratis barnpassning 1 1/2 timme så det e jätte bekvämt. 
    Vill ju försöka att gå upp så lagom som möjligt och genom att hålla igång med träningen nu så blir det nog enklare att komma tillbaka efter förlossningen. 
    Födde min lillfia för 4 mån sen. Hon kom redan i v 25 så nu ser jag i princip ut som innan jag blev gravid men detta blir ju 4:e gången så man får nog kämpa rejält. 
Svar på tråden Juni-barn