• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    Molly85 skrev 2011-10-10 07:36:19 följande:
    Jag började dessvärre blöda igår så det blev inget den här gången. Rynkar på näsan
    Beklagar verkligen vet hur det är. Hoppas du får ett nytt plus snart igen. Styrkekram till dig.
  • IdaElinLivia040611

Hej!!!

Jag plussade igår:) Väntar mitt fjärde barn och har BF den 16 Juni (tror jag) minns inte riktigt senaste mens men tog ett digitalt så jag e i vecka 4+ verkar det som.
    Jag fick mitt tredje barn nu den 23 maj 2011 så detta blir riktigt tätt. Och jag e lite små orolig då hon kom redan i v 25+0. Så hon e nu 4 månader men räknas ju bara som en 1 månaders bebis. Så i juni blir det fullt upp vill jag lova;)

Det ska bli super kul att följas åt:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 BF 16 juni 2012
  • JennieJ

Även här ny +ad och är beräknad till 12 juni väntar mitt tredje barn och är 31 år men då senaste är snart 7 år så känns de nästan som att detta är nytt ändå. Mycket beroende på helt nya symtom ja inte haft under tidigare graviditer så som blödande tandkött, läckande bröst och en hemsk smärta som ibland yttrar sig i nere mage och rygg tillägna hela min fredag på gynakuten som tur var inte hitta något fel förutom ja hade högt blodtryck och en vilopuls på 134 men är inbokad på ett extra ultraljud den 19 och jag ber till gud min lilla bebis även då mår bra! Har ni andra upplevt dessa smärtor? Och ska jag oroa mig så mycket som jag gör?

• Nilee
    zenoble skrev 2011-10-09 19:33:11 följande:
    Ja den 24, lite kort semester på en vecka bara. Det tar typ 12 timmar, men är en mellanlandning så det är rätt skönt. Härligt att du känner dig ok, jag är helt slut :P
    Jaha vad skönt, skönt med lite semester och komma iväg lite.
    Jag ska på vul i morgon, bara för att lugna ner mig lite. Ska till Rasmussen, ringde gyn och dom rekomnderade honom för dom hade så dåligt med tider och kunde inte få in mig snarast. så ska dit vid 08.45 :)  
  • Gingsan

Halloj allihopa! Jag har följt tråden ett par dagar nu och tänkte att nu är det väl dags att ansluta mig till er =o)
    Jag är gravid i vecka 5 och plussade redan för en vecka sen, ganska tidigt med andra ord!
    Har en dotter som är född i december -07 och tyvärr MÅNGA missfall i bagaget också så just nu är jag livrädd för ett till. Försöker dock tänka positivt och har fått starka fina plus (vilket iaf är en bra början) och känner av symptom i form av rejält illamående från och till, molvärk allt som oftast, trötthet, avsmak för viss mat och för att inte prata om dom ömma brösten =o)

****Nikita**** 071228
  • zenoble

Nilee: åh vad skönt! hoppas allt ser bra ut :) är lite avis. :)

Idag mår jag inte alls bra, huvudvärk, illamående, känns som svanken ska gå av på mitten? vaknade av det inatt, strålar ut mot ena höften med.. Hm jobbigt när man har en pigg och glad 1åring hemma som bara vill busa.

Hoppas ni andra mår bättre Flört

• annsofiea

Jag vågar inte ringa barnmorskan. Det känns som att om jag gör det så händer säkert något hemskt. Det är väl åh andra sidan ingen bråska heller. Ärju bara i v 5+6 ungefär. Nån som vet vilken vecka man kan göra kub-test som tidigast?

• maevth

hoppar in här och hoppas verkligen jag får stanna !
    Testade positivt idag. BF 14 Juni 2012.
    Har en liten prins hemma som fyller 2 år i november och det ska bli så kul att få ett syskon till honom :)

Känner inget speciellt , lite ömma bröst bara.
    Jag hade tur med första graviditeten och kände inget alls, mådde jätte bra hela tiden.
    Hoppas det blir så nu oxå.

Svar på tråden Juni-barn