• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Har ni funderat åt på vaccinet på fågelinfluensan? Vi är ju i riskgruppen nu är vi är gravida =/ Jag vaccinera mig mot svininflurnsan och blev bara sjuk en dag..

• LillSnurr82

Svininfluensan ska det stå.. Ipaden hittar på sina egna ord... :)

• Nilee

Idag tittade vi på de lilla livet. Hjärtat tickade precis som de skulle och allt såg jätte bra ut så läkarn. :) NU kan jag slappna av.

• JennieJ

Mysigt att se så många som ska ha lixsom mig under Juni månad (om allt går som de ska) Har en liten fråga då ja är ny på denna sida och det är "graviditeskalendern" som finns på denna sida? Har tryckt in och fått fram hur många dagar jag är gången osv men skulle vilja ha den liggande på min profil jag sett att många andra har! Fattar dok inte hur man ska gå tillväga bara? Så liten vägledning hade uppskattas lycka till alla med era guldklimpar i magen

• Mistoffelees
    Nilee skrev 2011-10-11 13:58:30 följande:
    Idag tittade vi på de lilla livet. Hjärtat tickade precis som de skulle och allt såg jätte bra ut så läkarn. :) NU kan jag slappna av.
    Grattis, vad kul, vilken vecka är du i nu?
  • Drakmamma

IdaElin.... Du kan ju prata med personalen på SATS om vad de rekommenderar för din träning. Det står också lite på deras hemsida om träning för gravida.

Är det andra som har värk (molvärk?) nästan hela tiden? Börjar undra om det verkligen är som det ska.

jjohansson... när du skapar din kalender så finns det nån ruta du kan kryssa i för att visa den på din profil.   

• Nilee
    Mistoffelees skrev 2011-10-11 14:40:44 följande:
    Grattis, vad kul, vilken vecka är du i nu?
    Jag är i v6+1 =) Helt fantastisk känsla och se den röda pricken dunka så fort, sambon blev helt stumm,hehe
  • Syster Lycklig

Vecka 6+1 för mig idag.
    Hur mår ni andra som är ungefär lika långt gångna?

Jag har nattvak på jobbet från och med ikväll och det är något jag helst skulle slippa just nu.
    Nog skall det väl också gå på nåt vänster...

Är det någon annan som följt med bloggen "Att vara nåns fru" under dagen? Otroligt spännandeGlad

• Nilee
    Ntme skrev 2011-10-11 14:49:00 följande:
    Oj, var det ett privat vul?
    Ja det var privat, kostade som ett läkarbesök, 300 :)
Svar på tråden Juni-barn