• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ntme

När kan man tidigast göra ett vul och se hjärtaktivitet?

• zenoble

Grattis Nilee vad kul att allt såg bra ut :) så du kan andas ut lite och inte gå på helspänn!

Jag har varit väldigt ledsen igår och idag för vi fick avliva våran hund igår, tar så otroligt mycket på krafterna :( hoppas inte bebis påverkas allt för mycket. Bara gråter och gråter, blä. Att det kan betyda så himla mycket tror man inte.

Annars har jag bara haft lite huvudvärk och lite ryggont så ganska lindrig dag när det gäller symptomen. Hur mår andra girls? Glad

• Mamma MB

Min mage bubblar jättemkt idag. Precis som den gör dagen innan mens.
    Något ni känner igen?

• Lina007
    Drakmamma skrev 2011-10-11 14:42:17 följande:
    IdaElin.... Du kan ju prata med personalen på SATS om vad de rekommenderar för din träning. Det står också lite på deras hemsida om träning för gravida.

Är det andra som har värk (molvärk?) nästan hela tiden? Börjar undra om det verkligen är som det ska.

jjohansson... när du skapar din kalender så finns det nån ruta du kan kryssa i för att visa den på din profil.   
    Jag har en hel del molvärk/växtvärk, dock gör det olika ont från dag till dag.

Jag läste detta igår, i ett annat forum på Bukefalos.com: "Till mig förklarade hon att om man haft mkt problem med mensvärk tidigare så kan det finnas ärrvävnad i buken pga av det. Det är när livmodern töjer sig och ligamenten sträcks ut som denna värk tydligen kommer. Hon sa att dessa ärrvävnader har förmåga att ge mer besvär med värk än om man inte haft mensvärksproblem tidigare."
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Ntme

hej tjejjer!
    Hur mår ni? Mår ni illa? När började ni det?
    Jag mår inte ett dugg illa, det oroar mig lite. Mådde sjukt illa med båda mina pojkar men minns inte när det "bör" börja.   

• Gullgrodan

V.6+0 idag, Har inte sovit nåt inatt, mkt kissning, lite flytningar och en svag huvudvärk. Annars har dagen flytit på bra! Vad har du för symtom?

• MissFörstånd
    Ntme skrev 2011-10-11 17:08:03 följande:
    hej tjejjer!
    Hur mår ni? Mår ni illa? När började ni det?
    Jag mår inte ett dugg illa, det oroar mig lite. Mådde sjukt illa med båda mina pojkar men minns inte när det "bör" börja.   

Mår inte ett dugg illa och gjorde heller inte det med dottern. Tror du ska vara glad och njuta om du slipper må illa. De behöver inte oroa dig, alla graviditeter är olika .
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Gullgrodan

Drömmen om ett barn på tv ikväll, måste ses. :)

• sophieand

Jag har också molvärk i magen. Kommer ihåg att jag hade det sist med, men inte att den var så här stark kanske. Inget illamående, måtte jag klara mig. Med sonen var jag super dålig..inget jag är sugen på att göra om. Annars, är det dåligt med symtom generellt..

• Pepita
    LillSnurr82 skrev 2011-10-11 09:44:17 följande:
    Svininfluensan ska det stå.. Ipaden hittar på sina egna ord... :)
    Inte funderat på det än faktiskt

Nilee: Vad härligt, är sååå avis  Skönt att du kan känna dig lugnare nu.

zenoble: Usch, så tråkigt att ni fick avliva eran hund. sånt är så jobbigt

När det gäller hur jag mått så vaknade jag inatt utav att jag mådde illa, mindre kul! Under dagen har jag dock mått ganska bra bara lite lite smått illamående. Första dagen som jag verkligen kan säga att jag inte mått 100 pga illamående. Tycker jag blivit väldigt trög i magen.... fler som är det?
Svar på tråden Juni-barn