• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Drakmamma

Tack för svaren om molvärk. :)

När det gäller illamående så har jag bara känt mig smått illamående, aldrig nära på att behöva kräkas. Märker att det blir värre om blodsockret är lågt eller högt och särskilt om jag känner mig stressad då slår det till direkt. Så det är ju en bra varningsklocka att lyssna på så man tar det lite lugnt.

• zenoble
    Pepita skrev 2011-10-11 17:43:07 följande:
    Inte funderat på det än faktiskt

Nilee: Vad härligt, är sååå avis  Skönt att du kan känna dig lugnare nu.

zenoble: Usch, så tråkigt att ni fick avliva eran hund. sånt är så jobbigt

När det gäller hur jag mått så vaknade jag inatt utav att jag mådde illa, mindre kul! Under dagen har jag dock mått ganska bra bara lite lite smått illamående. Första dagen som jag verkligen kan säga att jag inte mått 100 pga illamående. Tycker jag blivit väldigt trög i magen.... fler som är det?
    ja fy för illamåendet.. Jo jag är trög i magen, inte gjort nr2 på två dagar kanske? Nu när du säger det haha. Kan kanske vara järnet och det man stoppar i sig. Äter du det?
  • NMS

Hej, får man hänga på här?

Plussade i helgen och är nu i v. 5 (tror 4+1), så om allt går som det ska kommer den lilla i mitten av juni  
    Har 2 tjejer sedan innan.    

• NMS
    annsofiea skrev 2011-10-11 18:22:50 följande:
    Hej hej! Kul att du också hittade hit :)

Hej
  • Lina007
    Ntme skrev 2011-10-11 15:14:21 följande:
    När kan man tidigast göra ett vul och se hjärtaktivitet?
    Jag vill också veta! :)
    Vi var in på akuten i v . 11 och gjorde ett VUL pga blödning och fick då se det lilla hjärtat som slog, så det lugnade verkligen våra nerver.
    Trodde jag hade blivit fri mina bruna flytningar idag men icke, de kom tillbaka som ett brev på posten under dagen. Peppar peppar verkar de börja avta, så jag antar att de har något att göra med att kroppen har varit inställd på att jag skulle haft mensen nu om det inte vore för det som "gräddas i ugnen". :)
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

Vecka 7 tror jag det är dom kan se hjärtaktivitet.

• Pepita
    zenoble skrev 2011-10-11 18:09:06 följande:
    ja fy för illamåendet.. Jo jag är trög i magen, inte gjort nr2 på två dagar kanske? Nu när du säger det haha. Kan kanske vara järnet och det man stoppar i sig. Äter du det?
    Nix, jag gör ju inte det. så jag kan inte skylla på järnet...
Svar på tråden Juni-barn