• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LyckligaLina
    Ntme skrev 2011-10-12 09:07:35 följande:
    nilee: jag är i vecka 4+6 idag(alltså vecka 5) Jag är sjukt trött bara och tuttarna är lite ömma, de har vuxit fr strl 70C till 70E och verkar fortfarande växa.. jag har ett vul inbokat den 25e men är nojjig eftersom att jag mår så bra..men testade igår igen och super tydligt +
    Hej, jag är också i v5 med bröst som bara växer... Jag börjar på 75F och vågar inte tänka tanken på hur stora de kommer vara då jag börjar amma! Jag mår bra av och till och känner av en enorm trötthet. Illamåendet kommer och går, och humörsvängningar hela tiden. Jag känner mig uppblåst och trött, men bara tanken på det positiva resultatet får mig att kämpa på. Är jätteskönt att få läsa om era andras tankar som är i samma situation som jag. Vågar nämligen inte prata med någon annan utom min partner eftersom det är så tidigt ännu..
  • NMS

Tröttheten finns verkligen här vill oxå bara åka hem från jobbet och sova...
    Uppblåst oxå så det ser nästan ut som om man redan är i v. 15 eller nåt

• MissFörstånd

Klart att graviditet inte är en sjukdom men det tillför ju olika saker som man inte skulle känna annars . Alla trådar, förhoppningsvis, ska vara öppna och man måste få gnälla lite även om det är av världens bästa anledning.

• Mamma MB
    LyckligaLina skrev 2011-10-12 10:09:14 följande:
    Hej, jag är också i v5 med bröst som bara växer... Jag börjar på 75F och vågar inte tänka tanken på hur stora de kommer vara då jag börjar amma! Jag mår bra av och till och känner av en enorm trötthet. Illamåendet kommer och går, och humörsvängningar hela tiden. Jag känner mig uppblåst och trött, men bara tanken på det positiva resultatet får mig att kämpa på. Är jätteskönt att få läsa om era andras tankar som är i samma situation som jag. Vågar nämligen inte prata med någon annan utom min partner eftersom det är så tidigt ännu..

Samma här, är i v.5+4 idag och mina bröst har växt jättemkt.
    Har inte haft så mycket symtom heller förutom svullen mage och väldigt trött, speciellt på morgonen. Idag först började jag känna av lite illamående, de kommer som små attacker men de varar inte länge och jag behöver inte spy. Speciellt på morgonen när jag borstar tänderna..
    Vi har valt att inte heller berätta för någon annan än pga att det är så tidigt i graviditeten och det är dessutom min första. Men man längtar ju verkligen till att man kan få börja berätta för folk.
  • LillSnurr82

För er som brösten ökat , lugn. De svullnar upp i början men lägger sig sen igen för att sedan öka under amningen igen. Mina bröst blev skjuuuukt stora när mjölken rann till, ville inte ens kolla mig själv i spegeln såg ut som Pamela Andersdon..haha! Men det värsta var att jag läckte jätte mycket mjölk innan jag börja producera mjölk i lagom takt med vad dottern drack. fick sitta naken med ett badlakan i knäet som sen gick att vrida ur.. Bh var då inte att tänka på... Är i V5(4+1) i dag bara min sambo och bästa lompis som vet om att jag är gravid igen. När ska ni berätta? Jag tänkte beställa en sån "stora syster" tröja åt min dotter och ha på henne vid nästa familjeträff :) Nån som tänkt berätta på nåt annat roligt sätt?

• WhiteRussian
    Hej!

Jag är i 6e veckan idag och idag började illamåendet. Känner att det är ett bra tecken, att barnet är friskt då.  
  • Gullgrodan

Tänkte överraska på julafton med tshirt eller mugg där det står du ska bli farmor/mormor osv..=)

• JennieJ

Har beställt en svart tröja de stor GRAVID på magen som jag ska ha på mig när lillkillen här hemma fyller 7 år och släkten kommer för då har jag precis gått in i vecka 13 Skrattande

• Gullgrodan

ringer och bokar ul kl 12 idag

Svar på tråden Juni-barn