• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elskling123

Fyyyy vad illa jag mått idag! Precis heeela dagen! Trodde jag skulle spy på en kund på jobbet idag hahaha stackarn :p som tur e så lyckades jag distrahera mig själv! precis kommit in i v.7 (6+1) Hur mår ni andra och hur går det för er? :) *kram*

• NMS

På den MVC där jag går börjar man alltid med ett vul i ca. v.8 för att kolla att allt ser bra ut. Tror att man kan se någon vecka innan det.

Jag har inte börjat må illa ännu, brukar komma i v. 6-7 men däremot är jag yr. Någon annan som är det och har tips mot det? 

• Elskling123

Jag var jätte yr i vecka 5 men har inga tips :( de försvann förra veckan o förhoppningsvis kommer de inte tillbaka :(

• LillSnurr82

Jag har för mig jag också låg på 36 i sf mått på sista mötet på mvc innan min dotter föddes! Gick upp 18kg och har nu gått ner 22 kg :D denna grav ska jag försöka att inte gå upp så mycket:)

• Tre Flickor

Hej och grattis till alla nyplussade Glad

När det gäller illamåendet så började jag må illa nån dag innan BIM. Under första graviditeten höll illamåendet i sig en bit över halvvägs. Under andra graviditeten märkte jag knappt av något illamående och nu i vecka 7 så känns det som att det värsta illamåendet är över.

Vad gäller SF-måttet så är 31 det största som jag haft under mina tidigare graviditeter. Min livmoder är bakåtlutad vilket gör att jag bär mycket inuti kroppen. Min mage har också suttit väldigt lågt under tidigare graviditeter och jag antar att det hänger samman med livmoderns form och lutning.

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2011-10-11 16:44:51 följande:
    Grattis Nilee vad kul att allt såg bra ut :) så du kan andas ut lite och inte gå på helspänn!

Jag har varit väldigt ledsen igår och idag för vi fick avliva våran hund igår, tar så otroligt mycket på krafterna :( hoppas inte bebis påverkas allt för mycket. Bara gråter och gråter, blä. Att det kan betyda så himla mycket tror man inte.

Annars har jag bara haft lite huvudvärk och lite ryggont så ganska lindrig dag när det gäller symptomen. Hur mår andra girls? Glad
    Fy va tråkigt Gråter, men jag tror inte att det kan påverka din lilla lycka i magen.
    Mår fortfarande väldigt bra, senast mådde jag skit från vecka 6 till vecka 14 ungefär, så det kommer nog snart Tungan ute 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • emma78

jag är i vecka 5 och mår hur bra som helst!!ont i tuttarna och lite trött är det enda:)) ringde barnmorskan igår för att få inskrivningstid,men fick tid till läkare ist,då jag var sjukskriven och stillasittande från v 16 med mitt andra barn pga sammandragningar:(( skönt att dom tar det på allvar trots att det var 9 år sedan jag var gravid sist!Mitt största sf mått är 35 taget 8 dagar innan förlossning!

• MissFörstånd

Jag är så otroligt trött, känner att jag nästan somnar på jobbet. Skulle gärna åka hem och sova istället men jag skulle nog faktiskt inte klara att köra hem. Får glatt sitta här till 15.40.

• JennieJ

Ett litet råd till er som känner att tarmarna bråkar och ni känner er uppblåsta i magen! Glad
    Skrev en tråd här inne om detta problem och fick förslaget/ idèn av en trevlig människa att blanda ihop denna röra!
    Har nu testat en dag och blandar ca 1½ msk med denna röra  i ett glas med ca 2 dl filmjölk. Smakar dok inte så gott men har redan börjat ge resultat Glad

www.tasteline.com/Recept/Ravlandarora

Svar på tråden Juni-barn