• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Oj ska du hålla det hemligt tills julafton! Det skulle jag aldrig klara :) familjen får nog veta snart, jag är så dålig på att vara tyst! Måste bara kunna hålla mig tills tröjan kommer! ;)

• gizmolarson

Är det bara jag som är uppsväld och känner sig som 5-6 månaden.. Minns inte att jag var så här uppsvälld med någon av dom andra

• sophieand

Ne, du är inte ensam. Jätte uppsvälld. Har en kompis som ska ha i början av mars. Jag är nästan större än henne känns det som. Svullen, med molvärk å som att det drar i sidorna till och från. Var det längesen du fick sista?

• OHs mamma

Här är en till med rejält svullen mage!

• HeavyD

Är också super svullen. Magen börjar direkt under tittarna och jag går in i v.6 nu...Hade ingen jättemage förra graviditeten men med tanke på att dottern är knappt 10 månader så är det ju inte så länge sen. Hade precis börjat komma i den vanliga klädstorleken men nu åkte gravbyxorna fram. Suck.

• Gingsan

Skönt att höra att det är flera som är uppsvällda. Jag är i 4+4 idag men ser mer ut som att jag skulle vara i femte månaden ungefär =o)
    Mina symptom verkar ha tagit en paus om man bortser från tröttheten, svullnaden och de ömma brösten. Molvärken och illamående har inte gett sig till känna på ett par dagar nu...vilket jag ju borde uppskatta egentligen men jag blir bara lite orolig fast jag vet att det är heeelt normalt. Nojig blivande mamma deluxe *suck* 

****Nikita**** 071228
  • Lina007
    gizmolarson skrev 2011-10-12 18:22:46 följande:
    Är det bara jag som är uppsväld och känner sig som 5-6 månaden.. Minns inte att jag var så här uppsvälld med någon av dom andra
    Jag känner mig också enormt svullen, det tar "emot" redan under bysten och jag känner mig väldigt plufsig, full (inte alkoholmässigt ).
    Kan inte heller erinra mig om att jag kände mig så här med sonen och då var jag gravid med honom för tre år sedan. Den känsla jag har nu, så kände jag ungefär i 5-6 månaden precis som du skriver.
    Dock är det ingenting gravidmagemässigt som syns på mig ännu utan jag känner mig som en ballong rent sagt.

Som tur är så använder jag vanligtvis inte mycket byxor utan trivs mer i leggings, strumpbyxor osv så de kommer jag ju i galant fortfarande.

Men vad beror denna uppsvälldhet (är det ens ett ord..?) på? :P
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

Jag tycker inte att det varken känns eller syns nåt på mig ännu. Har precis gått in i vecka 5 (4+2) . Dottern är som sagt precis 10 månader, och kom precis i mina jeans innan jag plussa, o kan fortfarande ha dem. Fast jag gick ju upp 18kg med henne och har gått ner 22kg så är ju faktiskt mindre nu än innan jag blev gravid med henne. Är ingen jeans tjej, så trivs bäst i taights och strumpbyxor (jeans taghts går bra också) och det var det jag bodde i även förra grav. Har några mammabyxor men använde dem knappt sist och då var jag ju ändå höggravid mitt i vintern, nu kommer det ju vara sommar så då kan man ju ha sköna kjolar och kortbyxor i stället :D

• LillaLivetIMagen

Hej :)
    Är i vecka 4-5 någonstans och detta blir vårt första barn!
    Är ganska ung men barnet är mycket välkommet med ordnad ekonomi och boende.
    Mår hyffsat bra, har rejäl "mensvärk" och ont i ländryggen, mår illa lite till och från och är jättetrött. Arbetar på förskola så humöret kan kännas aningen kortare. 

• MissFörstånd

Har ni fått lov att börja med mammakläder, speciellt byxor? Mina byxor klämmer mkt på magen men det känns nästan fjantigt tidigt.

Tove - nu blir jag jättenyfiken, hur gammal är du?

Svar på tråden Juni-barn