• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    MissFörstånd skrev 2011-10-12 08:38:43 följande:
    Jjohansson - jag förstår inte. Vad är det för röra??
    Man kokar ihop
    7 dl vatten
    2 dl katrinplommon
    1-1 1/2 dl russin
    1 1/2 dl hela linfrön
    1 1/2 dl vetekli

Och sedan har en klick av detta i tex fil, flingor eller gröt

Och dessa sakerna gör att tarmarna börjar arbeta och håller igång. Hade så ont att jag kunde inte röra mig innan utan trodde verkligen att jag skulle sprängas men nu känner jag hur de bubblar och tarmarna börjar sakta men säkert arbeta igen. Det som är bra att denna röra håller sig en vecka i kylen så de är inget man måste greja med varje dag.
  • MissFörstånd

Ok . Verkar inte vara ngt för mig. Tål inte linfrön och för mycket aktivitet i min mage är inte bra.

• Ntme

är det någon som vet om man kan äta rostbiff som gravid?

• Nilee
    zenoble, Ja det var en härlig känsla. Så skönt att kunna slappna av nu. Men så konstigt att jag mår så himla bra, men ska väl vara glad för det. =) Det kommer nog i fatt mig sedan.
    Fy vad tråkigt med hunden. Varför fick ni avliva den ? beklagar verkligen.
  • Ntme
    Nilee skrev 2011-10-12 09:01:02 följande:
    zenoble, Ja det var en härlig känsla. Så skönt att kunna slappna av nu. Men så konstigt att jag mår så himla bra, men ska väl vara glad för det. =) Det kommer nog i fatt mig sedan.
    Fy vad tråkigt med hunden. Varför fick ni avliva den ? beklagar verkligen.

jag mår också konstigt bra... ska heller inte klaga då jag var däckad av illamående med mina söner, och överallt där jag läser så "bör" ett illamående vara igång nu. Kanske jag klarat mig?
  • Nilee
    Ntme skrev 2011-10-12 09:03:02 följande:
    jag mår också konstigt bra... ska heller inte klaga då jag var däckad av illamående med mina söner, och överallt där jag läser så "bör" ett illamående vara igång nu. Kanske jag klarat mig?
    vilken vecka är du i :) ? här sitter vi och klagar för vi vill må dåligt,haha. Vi ska nog vara glada så länge detta håller i sig. Jag var bara trött 1 vecka innan bim och ont i brösten tom 2 veckor efter, varav allt försvann som ett brev på posten, därav mitt tidiga vul. =)

• Ntme

nilee: jag är i vecka 4+6 idag(alltså vecka 5) Jag är sjukt trött bara och tuttarna är lite ömma, de har vuxit fr strl 70C till 70E och verkar fortfarande växa.. jag har ett vul inbokat den 25e men är nojjig eftersom att jag mår så bra..men testade igår igen och super tydligt +

• Nilee

Vad spännande =) Oj om dom redan vuxit så, hur ska du se ut när allt lider mot slutet,haha. =) 

• Ntme
    Nilee skrev 2011-10-12 09:10:26 följande:
    Vad spännande =) Oj om dom redan vuxit så, hur ska du se ut när allt lider mot slutet,haha. =) 

vill nog inte tänka tanken ens, och tänk när jag ska amma
  • FiaA87

Ni som inte mår dåligt har verkligen tur:) efter lite hjälp fick jag reda på att jag är i v.7 själv mår jag sjuukt illa hel tiden, men inte så pass illa att jag kan spy, det hade kanske varit bättre:) magen är i olag hela tiden! Känner mig sjuk.. Det roliga är att det är bara här inne jag vågar berätta en sån här sak, för de flesta säger hela tiden att det inte är en sjukdom att vara gravid :) det är det ju inte heller, men man känner sig inte tipp topp!!

Svar på tråden Juni-barn