• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ntme

Missförstånd: jag använder bara mamma byxor, får inte på mig( kommer nytt kort på fredag) vanliga. Har problem att ha tröjor som är för korta, försöker dölja mudden på byxorna

Tove: jag var 16 när jag blev gravid men min första son, hur gammal är du?

• LillaLivetIMagen

MissFörstånd: Jag är 19 år, men fyller 20 i december. Min pojkvän kommer vara 23 när barnet föds :)

• LillaLivetIMagen

Ntme: Jag kommer vara 20 när bebis kommer :) Känns som en riktigt bra ålder!

• MissFörstånd

Tove - aha . Jag är 27 och var 23 när jag fick dottern. Känner massa unga mammor och de är precis som vilken mamma som helst

• sophieand

Jag var 21 när jag fick sonen... Kommer precis fylla 26 Denna gång.. Åldern är bara en siffra.

• LillaLivetIMagen

Vi känner oss jätteredo att bli föräldrar, pojkvännen är nästan mer exalterad än mig, om det nu går :)
    Hoppas bara att allt går som det ska, vill verkligen träffa min bebis i juni <3 

• sophieand

Härligt!
    Jag själv bara längtar till jag kan berätta för sonen. Han kommer bli exalterad.

• OHs mamma

Vi har berättat för vår son att han ska bli storebror, han är dryga 1,5 år. När jag frågar honom var bebisen är springer han, med ett leende på läpparna, fram till min mage och drar upp tröjan och drar ner byxorna och klappar glatt och fint på magen och ser tokglad ut!

• Lina007

Även att denna uppsvällda känsla gjorde att jag gick och köpte Probimage någon dag innan första grav.testet införskaffades.
    Dock kan jag inte säga än om jag tycker att de tabletterna gör någon skillnad då jag bara haft dem i drygt 10 dagar.

Jag var 20 år när sonen föddes och kommer ha fyllt 24 om detta går vägen. :)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • NMS

Vi har inte berättat för våra barn ännu, då skulle nog alla veta om det sen eftersom vår stora dotter snart är 6 år så förstår hon precis vad det betyder. Vi har idag varit och vaccinerat oss eftersom vi ska åka till Thailand och fick då smygprata med doktorn om min vaccinerin så att hon inte skulle höra

Svar på tråden Juni-barn