Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

lycka 4 skrev 2012-05-27 09:20:58 följande:
    Grejjen är ju det att det som kan vara förvärkar för en person behöver ju absolut inte vara det för en annan .

Visst är det så! Allt är jy väldigt individuellt.
  • PojkarnasMamma85

När vi ända har ämnet tarmtömning uppe på tal...måste man vara lös i magen eller räknas det som tömning även om det är normalt i konsistensen men kommer mycket och ofta?!

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-05-27 11:47:42 följande:
    PojkarnasMamma: För mig är det normalt så att säga men jag springer på toa kanske sju gånger på dag, i vanliga fall är det max en gång om dan. Snälla bebis kom nu!
    Ah okej, så ofta blir det inte för mig dock :P Men i normala fall kanske jag går på toa och gör nr 2 var tredje dag...nu på slutet av graviditeten har jag kunnat göra det en gång om dagen vilket varit riktigt skönt! Nu är det fortfarande bara en gång om dagen, men jag märker skillnad på hur lätt det är så att säga. Från att varit mer eller mindre förstoppad och måste hålla emot i mellangården för att det överhuvudtaget ska gå att ta i...till att behöva nästan springa till toaletten och kunna få ut det på en minut utan att det gör ont eller att jag behöver hålla emot. Ursäkta äckliga detaljer! Dessutom brukar det inte komma mycket, imorse kom det ett helt lass istället för några enstaka kottar.
  • PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-05-27 14:13:34 följande:
    Usch och fy vilken natt:(( Har hemska förvärkar som avtar varje gång jag tänker tanken på att ringa förlossningen typ.....vaknade kallsvettig flera gånger under natten pga att det gjorde så ont.....Även om jag har två barn sedan innan tycker jag att det är svårt att bedömma när det är dax så att säga,varje gång är ju unik! Dessutom har det börjat olika med båda barnen innan.Den smärta som jag har nu är mest konsentrerad i ryggen tillsammans med molande mensvärk så man tror att man ska börja störtböda!!Det är lite lugnare när jag ligger ner men om jag ställer mig upp känns det som att ryggen ska gå av:(( Är i v 37+2 idag,samma vecka och dag som min lille son föddes i,hade hoppats att denna lille krabat ville följa i sin brors fotspår....och än är ju inte dagen slut:))
    Alltså den där molvärken och smärtan i ryggen upplevde jag med igår kväll och inatt. Känns bokstavligen som att ryggen ska gå av!! Men sen lugnar allt ner sig på dagen...men denna molvärk och ryggont kan man väl inte kalla värkar eller? Tänkte eftersom det inte är något som kommer och går utan bara är en väldigt lång stund för att sedan avta!?
  • PojkarnasMamma85

Godmorgon tjejer! Vaknar med rejäl huvudvärk, lätt illamående, molvärk i mage-rygg-lår och riktigt ont i blygdbenet. Måste också fråga pm förvärkar...mina har varit som starka sammandragningar men sen i lördags gör det riktigt ont i ryggen och låren och ibland även magen. De kommer inte som kramper och är inte såna som kommer och går. Utan börjar det kan dwt hålla i sig rätt länge innan det släpper. Är det också förvärkar eller bara nån slags molvärk?

• PojkarnasMamma85

Har dessutom ökat 2kg på knappt en vecka...hoppas det beror mest på vätska men en del beror väl också på vad jag stopat i mig. Motivationen är inte så hög när man har ont nästan hela tiden mer eller mindre.

• PojkarnasMamma85

Har fått en väldigt märklig känsla i kroppen nu om att det faktiskt är på g på riktigt nu! Fick springa till toaletten och göra nr 2 och sen dess har molvärken kommit och ökat kraftigt och det känns annorlunda. Känns annorlunda i magen och i ryggen känns det mer spänt och ihållande eller hur jag ska uttrycka mig. Ja, allt känns lite kraftigare och stabilare typ. Håller tummarna nu att kroppen inte luras!!

• PojkarnasMamma85

Tack snälla ni! Dessvärre har väl den där märkliga känslan gått över lite...känns fortfarande lite annorlunda i magen men den kraftiga molvärken försvann. Hoppas på starka värkar inatt :P Men det är väl en önskedröm. Min kropp luras bara hela tiden.

Svar på tråden Juni-barn