Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Har lagt mig i soffan nu med vetekudde och har ont. I sängen hade jag någolunda regelbundna värkar sedan 00,20 med 10-15 min mellanrum. Nu känns de något mer diffusa men kommer oftare oxh gör mer ont.

• PojkarnasMamma85

Nej, tyvärr visade det sig bara vara förvärkar igen Magen är iof fortfarande öm och något spänd och jag har huvudvärk och mår illa och svettas som en gris. Men inga fler värkar *suck* Med min första höll det på så med rätt regelbundna värkar ett par timmar om dagen och sen kom han några dagar senare. Så jag hoppas det bara handlar om dagsr nu.

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-05-24 07:26:02 följande:
    Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.

Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
    Stort grattis!!

Fia87 hoppas du också har din bebis i famnen snart!

Måste bara säga att jag är SÅ avundsjuk!! Har haft förvärkar i flera veckor nu och för varje vecka som går kommer de oftare och gör mer ont. Men inte skymtar jag någon bebis för det! Igår natt hade jag ju regelbundna värkar i över en timme och sen försvann det bara. Igår kväll fick jag en värk och sen inget mer. Nu på morgonen har jag haft småvärkar, men inget som direkt gjort ont. Blir galen på detta! Vill också att vattnet ska gå eller att värkarna kommer tätt! Gah!!!

Men jag är SÅ glad för alla er som får sina bebisar nu och som är på g, lycka till allesammans!!

Ska snart till bm, hoppas detta är sista besöket och att han har fixerat sig. Ska även fråga om hon inte kan vara snäll och undersöka om jag öppnat mig något. Fast det brukar de inte göra, men har en ny bm nu så hon kanske tycker annorlunda :P
  • PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-05-24 08:11:11 följande:
    Sammandragning=magen blir hård, utan smärta
    Förvärk=magen blir hård med smärta, ofta som mensvärk

Lite knepigt att blåsan gör ont dock, du har inte åkt på en urinvägsinflektion?
    Kommer inte heller ihåg riktigt men skulle snarare tro att de "vilat sig i form"...

En bekant till mig sa nyss att magen inte blir hård vid riktiga värkar? Stämmer verkligen det? Det trodde jag var en förutsättning....?!
  • PojkarnasMamma85

Hemkommen från barnmorskan, allt såg bara bra ut och lille Harry är fixerad och ligger rätt långt ner. Hoppas det betyder att han är redo att födas snart! Jag har då ingen lust att gå på nästa besök som är dagen innan BF, men det lär jag väl göra.

Blodtryck: 120/80
    Socker: 4,9
    Hjärtljud: 156
    Sf-mått: 36

• PojkarnasMamma85
    Memso skrev 2012-05-24 11:13:55 följande:
    Ni som har bebisar som är fixerade, känns det? Har ett annorlunda och konstant tryck neråt som jag inte haft tidigare.. Tycker nog att det även att kissblåsan ligger under ständigt tryck! Kan det vara fixering tro eller vad?
    Jag vet ganska exakt vilken dag han fixerade sig. Jag var och shoppade lite med svärmor och vid varje steg tryckte det så ofantligt neråt och det gjorde SÅ ont! Trodde bebisen var på väg ut. Höll på se nästan hela den dagen men sen försvann trycket sakta men säkert.
  • PojkarnasMamma85
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 10:58:22 följande:
    Hemkommen från barnmorskan, allt såg bara bra ut och lille Harry är fixerad och ligger rätt långt ner. Hoppas det betyder att han är redo att födas snart! Jag har då ingen lust att gå på nästa besök som är dagen innan BF, men det lär jag väl göra.

Blodtryck: 120/80
    Socker: 4,9
    Hjärtljud: 156
    Sf-mått: 36
    Glömde skriva vilken vecka jag är i...vecka 38 (37+5)
  • PojkarnasMamma85
    Emma Stark skrev 2012-05-24 19:46:41 följande:
    PojkarnasMamma85: Jösses va spännande :D Då kanske det blir ännu en majbebis i junitråden snart då ;)

Om det inte kommer igång på riktigt nu så blir jag tokig!
Svar på tråden Juni-barn