Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Annelie81 skrev 2012-05-31 08:40:40 följande:
    PojkarnasMamma85 - men herregud...du borde ju vara öppen 10cm när du kommer in Har du varit och kollat dig något? 
    Ja, det känns nästan så...nej, har inte fått komma in på kontroll. Tänkte att nästa gång det håller på länge och regelbundet eller om det blir starka värkar eller nåt som utmärker sig ska jag ringa och tjata till mig en kontroll så man vet läget liksom. Men förmodligen är jag väl bara öppen 2-3 cm eller nåt...men vore intressant att veta.
  • PojkarnasMamma85

Inatt fick jag två rejält kraftiga värkar och sen hade jag rejäl molvärk hela natten. Under dagen har molvärken kommit och gått tillsammans med trhck neråt. Har lossnat mycket slem idag också. Brukar ha svårt att bajsa men ikväll gick det hur lätt som helst och gjorde inte alls ont vilket det brukar göra.

• PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-05-31 18:27:39 följande:
    Lycka till Jennie och Cataleya!   PojkarnasMamma85: Himmel vad mycket känningar du har utan att det händer något. Hoppas att det snart är på G på riktigt! Var sååå himla inställd på att förlossningen skulle sätta igång inatt av någon anledning att jag kände mig helt snopen när jag vaknade i morse utan att det hänt något. Har varit sjuk trött idag och sovit middag 2!!! gånger. Har som ordentlig träningsvärk högst upp i livmodern, vaknade t.o.m. av att det gjorde ont, skumt.   

Ja, det är sjukt! Kommer väl aldrig fatta när det verkligen är dags...joppas på riktigt ordentliga täta värkar inatt!
  • PojkarnasMamma85

Jag mår verkligen skit idag! Har sån fruktansvärd molvärk i magen! Alvedon hjälper inte men vetekudden underlättar. Nu orkar jag snart inte mer!

• PojkarnasMamma85

Idag har jag mått skit! Har varit soff/sängliggande nästan hela dagen. Haft sjukt ont! Men nu är det bättre. Får se hur kvällen och natten blir. Är konstant hungrig också oavsett hur mycket jag äter :-/ Ni som undrade om förvärkar...de kan hålla på i veckor. Det har det gjort för mig och blivit betydligt värre de senaste dagarna.

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-06-01 18:17:28 följande:
    Men ska det vara såhär i veckor så kommer jag dö... Av trötthet!!! Kan ju inte sova något ju... :/ Funderar på att ringa in imon om det fortsätter inatt, då måste de ge mig något så jag kan sova åtminstone. Eller ännu hellre, ösa på med något så det hoppar igång och får ett slut!!!

Jag förstår hur du känner! Har typ likadant. Sova på nätterna är svårt, vaknar x antal gånger pca toabesök och molvärk.
  • PojkarnasMamma85

Vecka 40 (39+0) idag och därmed 6 dagar till BF. Nu får han ta och komma! Var sängliggande nästan hela dagen igår pga kraftig mplvärk! Har sovit ok inatt men nu börjar värken komma sakta men säkert igen Orkar inte mer!!

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-06-02 08:19:00 följande:
    Att det inte sätter fart för dig snart pojkarnasmamma85

2 veckor kvar 2 veckor kvar 2 veckor kvar (i morgon ) kör ett pepp talk med mig själv :)
    Ja...jag bara väntar på att nåt ska ske. Mådde riktigt dåligt imorse och bröt ihop totalt. Maken tyckte jag skulle ringa förlossningen vilket jag gjorde med gråten i halsen. Men det är ju bara förvärkar och de kan hålla på länge och nåt starkare än Alvedon rekommenderas inte och en kontroll var lönlöst enligt henne då varken värkar eller vatten gått. Att jag sov inatt gjorde också att jag inte fick komma in, men jag sa att det var första gången på länge jag sovit bra men det tog hon inte hänsyn till. Hon sa att jag skulle försöka göra saker och inte bara ligga/sitta hemma utan röra på mig mer.

Så idag åkte vi ut till svärföräldrarnas sommarstuga och var där några timmar och det kändes mycket bättre faktiskt. Så fort vi kom hem gjorde det ont igen. Men efter Alvedon blev det bättre och just nu är det helt okej.

Får försöka fokusera på nåt annat än att det gör ont och vara glad de nätter jag får sova okej. Får ju springa och kissa x antal gånger men det räknar jag inte in. Skulle få höra av mig till förlossningen om det inte blev bättre under dagen, men det tycker jag ju som sagt det blivit. Hädanefter blir det till att hitta på saker och förtränga att jag har ont. Ska bli spännande att se hur natten blir.
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-06-02 20:38:44 följande:
    Så där nu är bb-väskan packad. Bara toalett grejer och kläder till mig som ska packas. Men det gör jag nog när det är på g typ. Har skrivit en lista så har ja för ont så kan mamma eller min sambo packa åt mig efter listan :) Usch i dag är annars en skit dag.. Vill inte vara med längre!! Irriterad på allt och alla.. En dag när alla är dumma i huvudet oxå..skit! Skönt eller bra att det känns lite bättre i alla fall pojkarnasmamma85 Även fast du kanske hellre vill att det sätter fart ordentligt.. Jag har fått för mig att jag kommer föda på måndag, ingen aning om varför.. Får se om jag får rätt.. Är då i vecka 39(38+0)
    Skönt att ha packat och klart!

Jo, men det är skönt att det har blivit mindre smärtsamt! Orkar ju till och med sitta vid datorn idag Men självklart hade jag mycket hellre fått igång förlossningen! Jag hade två gissningar, antingen 24-25 maj eller 3 juni...så det återstår att se om det blir nån bebis imorrn! Hoppas det!!

Håller tummarna för dig att du får rätt om att föda på måndag!
Svar på tråden Juni-barn