Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Vaknade kl 01 av en rätt kraftig värk och tänkte att nu är det dsgs på riktigt! Har sedan dess fått värkar med ca 2 min mellanrum. Har tagit Alvedon så nu är det bara att vänta och se.

• PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-05-29 01:25:51 följande:
    Oj kanske dags att åka in om ett par timmar då? Spännande :).

Jag hoppas det! Men nu är de något svagare och lite tätare men lite kortsre. Så det är säkert falskt alarm igen.
  • PojkarnasMamma85

Nu börjar det här bli väldigt tröttsamt! Inga fler värkar sen inatt...trodde verkligen det var dags då det gjorde rejält ont! Men inte då...kommer väl vara en av de sista som får sitt barn trots att jag har BF 8/6....

Dock känns det faktiskt annorlunda i kroppen, börjar få lite små sammandragningar nu också...så nånting borde väl vara på g de närmsta dagarna iaf. Får hoppas att alla dessa förvärkar gör någon nytta och att jag är öppen typ 6-8 cm när jag väl kommer in, tröstlöst annars!

• PojkarnasMamma85

Är det någon mer som upplever/upplevt att det svider nåt fruktansvärt längst ner i magen? Typ precis ovanför troskanten? Det trycker en del neråt samtidigt som det verkligen svider nåt enormt!

• PojkarnasMamma85

Grattis till alla små bebisar som tillkommit!

Igår kväll trodde jag verkligen det var dags. Började med värkar som kom var 10:e minut, som sedan gick ner till var 5:e minut och sen i drygt 20 min kom de med 2 min mellanrum. Ringde förlossningen men de tyckte jag skulle avvakta då värkarna inte direkt gjorde ont och med tanke på att jag haft så mycket förvärkar. Detta kunde tydligen också vara förvärkar. Efter vila i sängen så gick såklart allt över...vaknade inatt av molvärk och fick gå upp och sätta mig i soffan med vetekudden och då avtog det igen. Somnade om i sängen, vaknade tidigt imorse av att högg i magen, i den nedre delen och att det tryckte neråt. Lyckades somna om iaf och när jag sedan gick upp så var hela magen väldigt öm och jag kände ett tryck neråt. Men inga fler värkar. Är fortfarande öm i magen och får molvärk emellanåt och trycket neråt kommer då och då, men inget mer än det. När sjutton ska min kropp sluta luras?!

Bara 9 dagar kvar till BF nu iaf, hoppas jag slipper gå över tiden!

• PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-05-30 18:03:18 följande:
    Hemska förvärkar hela dagen....har tagit en lång dusch och två långa bad i bubbelpoolen!! Nu har det även börjat komma in några sammandragningar i det hela!! Långt ifrån regelbundet men shit vad ont det gör!! Undra om det kanske är nått på G...hoppas!!!!
    Håller tummarna för dig!!
  • PojkarnasMamma85

2st starka värkar inatt och sen rejäl molvärk i magen hela natten och morgonen! Känner ett litet tryck neråt också....när sjutton hade han tänkt komma ut? 8 dagar kvar nu till BF...måtte jag inte gå över tiden!

Svar på tråden Juni-barn