Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Lucian Caesar skrev 2012-06-05 17:25:20 följande:
    Blir galen på alla dessa förvärkar, hade flera timmar igår kväll sen lite i natt och sen imorse och nu har jag haft i flera timmar. Illamående gör dem mig oxå kan det inte bara sätta fart ordentligt el lägga av. Vet ju att vi är flera här inne som dras med jobbiga förvärkar, hur står ni andra ut?!
    Tja...man måste stå ut, finns inget annat sätt. Försöka göra saker och tänka på annat typ. Men man bryter ihop titt som tätt, det gör man!

Idag har jag haft ont i magen hela dagen, mer som molvärk. Men nu på kvällen känns det varken som molvärk eller värkar, men det gör sjukt ont! Kan inte riktigt förklara hur det känns...som ett enormt tryck framåt typ och hela magen värker och det går ner i låren också...har inte känt så här tidigare.
  • PojkarnasMamma85
    Ensortsmamma skrev 2012-06-05 19:40:02 följande:
    Pojkarnasmamma85: de där har jag med känt, ett sjukt tryck framåt och de gör jätteont! Kunde heller inte förklara den känslan ..
    Vad konstigt! Undra vad det betyder...
  • PojkarnasMamma85

Jag har inte hellet sovit nåt direkt inatt. Fick sova någon timme här på morgonkvisten iaf. Har konstigt ont i magen...kanske en början till mplvärk eller värkar. Känns som att någon stampat på mitt blygdben också...

• PojkarnasMamma85

2 dagar kvar och idag luras kroppen återigen. Har haft regelbundna men svaga värkar som sedan skenade iväg och blev ruskigt oregelbundna för att sedan avta helt. Fick nån timme senare en betydligt kraftigare värk men sen dess har det inte kommit några fler, var nu över en timme sen *suck* Varför kommer det aldrig igång på riktigt för?!

• PojkarnasMamma85

Då är man vaken i soffan inatt igen. Kunde verkligen inte somna, kändes enormt olustigt i kroppen och den ville inte slappna av. Hsr nu molvärk och ligger på soffan med vetekudden. Nu får värkarna komma alltså! Kan inte ta Alvedon förns om en timme.

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-06-07 03:09:18 följande:
    Pojkarnas mamma: tycker så synd om dig!!! Hade sådär till och från i tre veckor och ganska intensivt sista veckan innan det äntligen drog igång i söndags natt... Massa kramar till dig!!! Hoppas verkligen det sätter igång... Förresten, har du fått komma in på koll? När vi väl åkte in runt lunch efter att ha klockat värkar hela natten. (Oregelbundna men onda, men ändå fullt hanterbara... ) Jag var då öppen nio cm, egentligen tio men hade en väldigt buktande hinna som tog tid på sig att brista... Var stensäker på att vi skulle få åka hem igen. Sa till maken när vi parkerade att vi kanske skulle vända istället och vänta lite till. Det hade ju lurats innan liksom... Han var dock av åsikten att är vi ändå här så går vi in... Vilket var tur!!! Hade jag varit du hade jag bett om koll. Och vill de inte det så överdriv lite så du får komma på koll. Hade turen att få en trevlig BM i telefon när jag ringde som sa att kom in när det passar. Hon kunde lika gärna sagt återkom när det är mer regelbundet och gör ondare... Då hade jag ju trott på det istället! Nåväl, blev långt inlägg! Men hoppas på bebis snart för din skull... :)

Pratade med förlossningen i lördags men fick inte komma på kontroll då det bara handlade om förvärkar och de hade mycket att göra. Ska fråga bm idag om hon kan kolla hur det ligger till eller om hon kan typ ge mig en remiss till förlossningen eller nåt.
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-06-07 03:10:43 följande:
    Här är e till som vaknat o känner sig lite rastlös osv... Svårt att somna om iaf... Hmm

Jag hoppas innerligt att det är på g för dig snart!!
  • PojkarnasMamma85

Bm-besök avklarat.

Vecka 40 (39+5)
    Blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148
    Sf-mått 37

Har nästa tid inbokad om en vecka, hoppas innerligt jag slipper gå på den!

• PojkarnasMamma85

Ifall man läcker fostervatten...hur mycket bör det komma då? Har satt på en binda då jag inte kunde gå ifrån toaletten utan att det kändes som att det fortsatte sippra/rinna. Hur pass snart bör bindan bli ordentligt blöt?!

Svar på tråden Juni-barn