Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Tre Flickor skrev 2012-05-10 13:29:45 följande:
    Ja hjälp hihi.
    Mellantjejen kom i vecka 38 så jag hoppas att denna lilla vill vänta till nästa vecka eller gärna lite längre till Glad

När jag går in i vecka 38 får bebisen gärna komma ut! Har en magkänsla som säger att han kommer runt 24-25 maj...men vi får väl se. Då skulle han i så fall komma i vecka 37+5 eller 6
  • PojkarnasMamma85

Jag har nu i flera dagar nästan haft ett konstant tryck neråt, speciellt när jag rest på mig och stått/gått. Idag har detta trycket förflyttat sig mot rumpan...har trott att jag behövt göra nr 2 hela dagen fast jag gjorde det imorse men inser nu att det bara är ett tryck bebisen har lagt mot rumpan. Kanske inte dröjer så länge ändå :P Fast förvärkarna och sammandragningarna har lugnat ner sig rejält. Kanske ger mig lite andrum och sen kommer det med buller och bong :P

Märks inte att jag önskar att förlossningen startar snart va?! Flört Är lite trött på att vara gravid nu Tungan ute

• PojkarnasMamma85

Idag har jag haft en intressant dag. Följde med svärmor till köpcentrumet, gick väldigt sakta i bara 3st affärer men jag trodde nästan jag skulle föda där alltså! Vilken jädrans tryck neråt mot rumpan och underlivet! Det gjorde så ont så jag vek mig nästan ett par gånger. Han tryckte och tryckte och jag visste inte var jag skulle ta vägen.

Väl hemma lade jag mig ner och vilade och det kändes bättre, men så fort jag sitter upp eller står/går trycker det som fasiken. Moler i rygg och mage och lår också när jag sitter. Hade några starka sammandragningar när jag vilade men inget regelbundet och sen slutade dem.

Nu tyckte jag att det kändes bra igen, tills jag satte mig här...nu trycker det nåt fruktansvärt igen och moler i rygg, mage och lår. Får se hur natten blir.

Nu får det antingen sätta igång på riktigt eller sluta göra ont!

• PojkarnasMamma85

När jag väntade min första son släppte slemproppen några dagar innan förlossningen har jag för mig...och kanske att det kom ut ännu mer när förlossningen satte igång. Då var det massor, massor av vitt/gult tjockt slem!

Den här gången tror jag ju att den släppt flera gånger, jag tror den antingen har återbildats eller så släpper den lite i taget. Men det är som ni skriver, ser ut som en rejäl snorloska typ!

Googlar man på det står det att den kan vara grön och blodig etc. Ter sig nog olika från person till person. För mig avviker detta slemmet mycket från mina vanliga flytningar.

• PojkarnasMamma85

Idag har det varit hyffsat lugnt för mig. Har gjort ont när bebisen rört på sig dock och lite molande värk som jag alltid har nuförtiden. Har fått avlastning medan maken jobbade och det var skönt, då kunde jag vila!

Sen åkte vi ner på stan och åt lunch och det var inte långt jag gick, men jag fick sån där hemsk tryckkänsla igen och när jag kom hem släppte en stor slemklump igen. Hade en del ont men inte så farligt. Men när jag lagade mat högg det till i magen och först kom den där kolosala tryckkänslan och jag var tvungen att sätta mig och sen kom världens värk som gjorde riktigt ont! Men sen dess har det varit lugnt igen.

Lugnet före stormen kanske?! *hoppas*

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-12 20:24:09 följande:
    Dricker världens hemskaste "sätta igång förlossningsdryck" den är så himla stark. Men lätt värd att testa tycker jag ;) hihi, alla sätt är bra utom de dåliga..
    Är det basilikate?
  • PojkarnasMamma85

Jag fick rejäl foglossning i januari och den blev bara värre och värre.Till slut gick jag på kryckor i ca en månad. Men sen en dag gjorde det fruktansvärt ont i magen, jag tror att bebisen lade sig med huvudet neråt och morgonen efter när jag vaknade var foglossningen nästan som bortblåst...sen dess har jag knappt haft några besvär. Det enda som varit är det onda i blygdbenet och det har blivit lite värre nu på slutet.

Förra graviditeten hade jag hemsk foglossning sista två månaderna, men upplevde inte förlossningen extra smärtsam pga det.

• PojkarnasMamma85

Förutom min mer eller mindre konstanta molvärk i mage, rygg, lår så har jag haft tre sammandragningar idag varav en var väldigt kraftig! Men sen gav det sig. Trycker dock nästan dagligen neråt och lossnar slem lite titt som tätt. Men börjar återigen tro att jag kommer få må så här i flera veckor till. Men ju närmare jag kommer vecka 37+0 ska jag försöka mig på att göra vad jag kan för att locka ut honom :-P

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-05-13 12:32:07 följande:
    Åh vilken bra dag Magen har sjunkit rejält nu vilken gör under för mitt humör, det blir sååå mycket lättare att sova på nätterna. Och sen han fixerade sig så blev foglossningen mycket bättre också. Äntligen börjar allt kännas lite bättre. Dessutom är det strålande sol och jag har en toppendag planerad, nu ska jag iväg och äta brunch med en god vän och sen ska vi på bio efter. Äntligen lite livskvalité
    Härligt!
Svar på tråden Juni-barn