Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Det är nog väldigt individuellt hur mycket man känner så här innan det är dags att föda. Jag hade ju massa förvärkar och sammandragningar i ca en månad innan första sonen kom, så det är ju inte konstigt att jag har det nu med. Min gamla bm sa att hon hade en teori om att kvinnor med svåra fogbesvär känner allt mycket mer, alltså känner av sammandragningar etc mycket mer än de som inte har besvär med fogarna. Hur pass sant det är vet jag inte.

• PojkarnasMamma85

Min bebis "knäpper" också lite grann, dock gjorde storebror det betydligt mer. Men hördes aldrig när han kom ut sen.

Maken och jag har börjat spekulera lite...kan det vara så att bm såg fel ul:et om att det var en pojke?! Har hört om två stycken par här i staden som fått veta pojke och ut kommit en tjej. Anledningen till spekulationerna är att magen är inte alls likadan som sist och bebisen har en helt annan personlighet. Men det kan väl skilja pojkar emellan också. Återstår att se :P

• PojkarnasMamma85
    Pepita skrev 2012-05-14 18:56:19 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit in här på ett tag nu. Vi har ju flyttat till hus å haft massor att göra och inatt kl 2 gick mitt vatten och 9.39 kom det ut en liten Melissa :) vi mår alla bra men är helt slut!

Kämpa på nu tjejer snart är det er tur!

Kram
    Stort grattis till lilla tjejen!
  • PojkarnasMamma85
    fliisan01 skrev 2012-05-14 20:34:29 följande:
    Bara hoppas att de sätter igång snart! :) står inte ut en dag till känns det som!
    Samma här, har samma bf som du och orkar snart inte vara gravid längre!! Men på lördag är bebisen fullgången och då ska jag börja försöka locka ut honom
  • PojkarnasMamma85

Gick upp runt kl 6 då sonen vaknade, gav honom nappen som han tappat och sen gick jag på toa och sen klädde jag på mig. På den tiden hade han somnat om igen, så jag får lite egentid här även om jag är skittrött! Natten har bestått av mycket kissande och nu när jag vaknat känner jag av fogarna igen *suck* Dem som varit bra jättelänge nu. Gör ont i blygdbenet och de bakre fogarna plus ligamenten. Blir till att vila fram tills förlossningen, har bara några grejor som jag "måste" göra vissa dagar. Bebis kom ut nu!

• PojkarnasMamma85

Fredag känns som en bra dag att föda på

Nån som har någon erfarenhet av hur lång tid det tar för förlossningen att starta från och med att magen sjunkit ner?

• PojkarnasMamma85

Vaknade vid 2.30 av att det gjorde så ont när H rörde på sig. Kändes som om han vred ner sig i kanalen. Satt i gungfåtöljen ett tag occh då somnade han. Men fick så sjukt ont i benen så jag tog Alvedon. Men har bara vridit och vänt på mig sen ddss. Nu gör det fortfarande ont i benen och pirrar typ...plus världens molvärk i rygg, mageboch lår! *gah*

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-05-16 08:17:12 följande:
    Fastän vi fått veta både på RUL och 3d-ul att det är en lillasyster så tror jag stundtals att det är en lillebror där inne. I slutändan spelar det absolut ingen roll men jag har ju köpt en hel del flickkläder som jag gärna vill kunna få använda...
    Jag eller snarare min man har lite samma känsla fast tvärtom. Var ganska solklart på RUL att det var en pojke men ändå kan man inte låta bli att tänka "tänk om..."
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 10:49:48 följande:
    Nu har jag bestämt mig för att bebisen ska komma i nästa vecka !!!!! Cool

Så idag är det ikea som gäller och inga rulltrappor här inte. Det ska gås i trappor och jag ska promenera massa. Gräsklippningen är MIN och massa färsk ananas ska ätas !! Någon som har fler bra tips på hur man startar förlossningen.... som ju inte ska gå men ÄNDÅ !!!

Precis i detta NU kom dagens första solstråle in genom fönstret... det ser jag som ett gott tecken !!

STOR KRAM TILL ER ALLA !!  

www.familjeliv.se/Forum-2-115/m15974154.html

Jag vill också få ut min snart, men börjar på lördag då är jag i vecka 37+0!
Svar på tråden Juni-barn