Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

MissFörstånd skrev 2012-05-21 18:13:23 följande:
    Hahahahaha! Det hade jag glömt, så klockren!!!

Dancia - Blodpudding, om du tycker om det och juice.  

Jag kan knappt gå sen jag var hos bm imorse. Efter att hon kände hur bebisen låg med huvudet så gör det sååå förbannat ont i blygdbenet/fogen någonstans. Träffat flera stycken idag som sagt att 14 dagar efter fixering brukar bebisen kika ut, det behöver absolut  inte vara sant men det skulle innebära nu på lördag .
    *Lever på hoppet och griper efter halmstrån*       
    Om det stämmer, och om min bebis fixerade sig då jag tror att han gjorde det...så innebär det att jag föder på fredag!
  • PojkarnasMamma85

Igår kväll trodde jag nästan att vattnet gick...satt på toa och gjorde nr 2 och när jag tryckte på kom det två omgångar med rätt mycket vätska som typ sa splash i toaletten. Men blev så extremt osäker och hade ingen lust att åka in heller, så jag avvaktade. Natten har varit lugn och jag har inte direkt känt något.

Nu på morgonen spänner magen och det moler och svider i den längst ner och magen är rätt hård. Men om det var vatten som kom borde det väl fortsätta komma ut?!
    Känns som att värkarna är på g, eller så försvinner den känslan snart...återstår att se!

• PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 06:44:36 följande:
    PojkarnasMamma: Det låter som det kan vara vatten.. Hade liknande med sonen och dem kom fram till läckande fostervatten..
    Men då läckte det efter själva "splashen" också eller?
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 06:43:33 följande:
    Va på toa nu och tror en del v slemmisen lossnat.. Men osäker.. Va som en geléklump med strimmor i brun/röda... Någon som vet?
    Det låter som att det är slemmisen ja!
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 07:00:50 följande:
    PojkarnasMamma: Ja, det gjorde det.. Speciellt om det blev truck neråt som när man ställde sig upp eller var på toa.. Men sipprade mer..
    Förstår det, så är det inte för mig. Ringde och rådfrågade förlossningen och de sa samma sak, att det fortsätter att komma om det var vattnet som gick. Har binda på mig och under natten har den inte blivit blöt.
  • PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-05-22 08:32:46 följande:
    Jag har läst att efter vattnet gått så kan det vara så att huvudet täpper till så att det i princip inte kommer ut något vatten. Låter ju onekligen som om det var vattnet som gått. Håller tummarna!

Ah okej...men då borde man få värkar rätt snart om det skulle vara så eller?
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-05-22 08:56:10 följande:
    Jag är också lite fundersam på det där med vattnet. När jag fick min fjärde så fick jag inte vara uppe och gå för då kunde navelsträngen klämmas åt. Är du fixerad? Det var inte jag.
    Jag vet inte säkert om jag är fixerad, var inte det sist hos bm men är relativt säker på att han förmodligen fixerade sig fredagen den 11 maj.
    MissFörstånd skrev 2012-05-22 08:56:57 följande:
    Låter som slemmisen! Det kan mycket väl vara vattnet. Ring in idag och berättade vad som hände så får du säkert komma in på koll. 

När mitt vatten gick så gjorde det de på måndag morgon och på måndag kväll kom molvärken men sen inte så mycket mer. Blev igångsatt med dropp på tisdag morgon för hon var lite stressad i magen.

Jag har ringt till förlossningen och kommer det inget mer vätska är det bara att avvakta, men skulle jag "blöta ner" bindan jag har på mig så skulle jag ringa tillbaka.
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-05-22 09:04:30 följande:
    Idag ska jag försöka samla lite kraft för att städa och stryka, det vore skönt att ha sånt gjort så man inte behöver ta tag i det det första man gör i alla fall. Vi är ju så många så det står sig inte så länge men om jag gjort det ordentligt nu så kan de stora barnen ta det värsta sen. I morgon ska jag följa med min äldsta dotter till frisörskolan där mitt tredje barn går, jag ska ha mitt lilla barnbarn medans mamman friserar sig. Sen blir det lite shopping och lunchmys med tjejerna. På kvällen kommer jag vara däckad och mannen har brandövning, han är deltidsbrandman. Behöver packa min, bebisens och dotterns väska, på torsdag hoppas jag att det smäller:)
    Håller tummarna för dig!
  • PojkarnasMamma85

Jag har också 2 veckor emellan mina besök nu. Tycker också det känns som lång tid, men förmodligen för att jag gick varje vecka och till slut varannan dag på mvc med mitt första barn då jag hade så högt blodtryck. Denna gången är allt normalt!
    Ska dit igen på torsdag, då är jag i vecka 38 (37+5).

• PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 18:15:16 följande:
    Ingen som vet när det brukar köra igång när slemmisen gått? Återbildas den såhär sent i graviditeten?
    Det kan tyvärr dröja veckor! Min har släppt ordentligt vid två tillfällen och det kommer fortfarande slemklumpar emellanåt så jag gissar på att den återbildar sig av någon anledning.
Svar på tråden Juni-barn