• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • maevth
    Ntme skrev 2011-10-13 09:07:24 följande:
    Hej allihopa!
    Tycker det är jätte kul att fler o fler hittat hit.. Men jag har en liten fundering, läser om er som råkat ut för mf och det beklagar jag verkligen. Men kan vi inte undvika fraser som ex: Om allt går bra...

Kan vi itne försöka utgå från att allt är ok? Det är ju barn vi väntar och inte missfall

hoppas jag inte trampat någon på tårna     
    håller med dig helt och hållet!
    Bättre att prata/skriva om att det kommer en bebis i juni än att prata om att det kanske blir missfall!
  • Lärarstudenten

Hej hopp! Jag undrar om det är någon annan som känner stick i livmodern ibland, lite obehagligt men säkert ofarligt. Man önskar att man kunde gå in och typ klia där det sticker.... Har inte kännt det tidigare, är i v.6, skall göra VUL på måndag det känns bra......

• Sweet life
    Lärarstudenten skrev 2011-10-13 09:34:59 följande:
    Hej hopp! Jag undrar om det är någon annan som känner stick i livmodern ibland, lite obehagligt men säkert ofarligt. Man önskar att man kunde gå in och typ klia där det sticker.... Har inte kännt det tidigare, är i v.6, skall göra VUL på måndag det känns bra......
    Ja, eller som hugg känner jag.. oftast efter sex...
  • IdaElinLivia040611
    emma78 skrev 2011-10-13 08:44:37 följande:
    supersvårt att veta när man ska berätta för barnen....mina är ju 11 och 8 så dom fattar ju allt! Fick en superskön komentar av en kvinlig kolega igår,hon hade inte sett mig på några dagar.....SHIT vilka pattar du har fått,jag jan inte sluta titta på dom:)) undra hur detta ska sluta.....har blivit jättestor med båda barnen tidigare....använder nästan bara tigthts och strumpbyxor så det ska nog funka ett tag.Vet att jag var i v 12 när jag börja använda mammakläder förra gången.
    Jag var 22 med första och 25 med andra kommer att bli 34 nu med 3:an! ska bli kul att se om man är annorlunda som förälder när man är "äldre"! Har alltid älskat att vara en ung mamma,ångra inte en sekund att vi skaffade barn i den åldern!! 
    Jag var 26 med första och 28 med andra. Med min trea har jag nu hunnit bli 32 och det e stor skillnad tycker jag...till det bättre. Jag är mycket lugnare nu och njuter av varje sekund. Med 4:an kommer jag att vara 33:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon:) Jag har en himla molande känsla i magen idag, det började igår kväll och håller i sig nu på morgonen. Det jobbas väl på därinne antar jag.
    Är det nån mer än jag som håller andan en extra sekund när ni går på toa ifall det skall finnas blod i trosorna eller på pappret...vet att det e löjligt men jag var likadan med mina andra Tungan ute 

Idag skall jag träna på förmiddagen som vanligt och sen blir det nog en skön promenad för det e så himla vackert väder här i stockholm idag:)
    En lyx att vara mammaledig, njuter av varje sekund och ler åt tanken att jag kommer vara hemma i närtan 4 år Skrattande 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • bebisgalen
    Lärarstudenten skrev 2011-10-13 09:34:59 följande:
    Hej, jag känner oxå massa stick och sånt då och då. Ska oxå på tidigt vul på måndag. Ska bli spännande. :)
  • LillaLivetIMagen

Ni som skall på tidigt vul, i vilken vecka är ni och kan man be om ett sådant???

• zenoble

Hej på er.. Ilamåendet håller sig kvar, men känner mig inte lika svullen längre. det är skönt :) kanske det börjar gå ner nu. Har jätte ont i höften och svanken, inatt när jag skulle gå upp till sonen så högg det liksom till framme i blygdbenet, jätte obehagligt!
    Trött som bara den är jag med. Känner mig värdelös som inte orkar alls lika mycket som innan, jobbigt att inte få något gjort :(

• Bumbi84

Hej!
    Jag var på VUL igår, är i v6+5.
    Allt såg bra ut det, var lagom stort och vi såg hjärtat slå, fantastiskt!
    Jag kontaktade en privat mottagning och fick komma dit eftersom jag opererades för utomkveds i somras..
    Men jag tror man kan be om det ändå?

• annsofiea

Idag gav jag mig på att ringa Mvc och nu tar allt en väldig fart.
    De villa he dit mig på inskrivning redan nästa vecka (då är jag typ 7+0) sen fick jag igenom att få titta på liten en vecka senare. Vanligtvis är det tydligen bara förstföderskorna som får det.
    Sen två veckor senare ska det tas en massa prover. Och två-tre veckor efter det KUB-ultraljudet.
    Herregud, det verkar bli ett heltidsjobb att vara gravid den här gången.
    Idag mår jag lite mer illa.

Svar på tråden Juni-barn