• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • bebisgalen
    LillaLivetIMagen skrev 2011-10-13 11:25:03 följande:
    Ni som skall på tidigt vul, i vilken vecka är ni och kan man be om ett sådant???
    Jag ska göra det privat så det kostar men jag kommer att vara i 6+4. Jag jobbar som flygvärdinna och är där ett hjärtslag så tänker jag begära marktjänst. Så det är därför jag gör ett tidigt.
  • Dullidutt

Är det bara jag som blivit himla frusen? Första två veckorna fick jag vallningar och var jättevarm, men nu bara fryser jag. Är i vecka sju. Någon mer som huttrar? :)

• annsofiea

Jag fryser också konstant!!! Sover med dubbla täcken till exempel. Är också i v 7 nånstans.

• mydiamond

Jag fryser också som tusan! är ni svullna om magen redan:)? Jag är i vecka 6 och ser verkligen gravid ut!
    Någon som känner att prata via msn också?
    Kramar

• annsofiea

Jag är jättesvullen! Det är ju inte direkt gravidmagen som är stor utan snarare att det blivit helt omöjligt att dra in den vanliga magen.

• Syster Lycklig

Här är en till som är ordentligt svullen. Magen fungerar inte alls som den gjort tidigare...
    Har också en del molvärk och stick men inget oroväckande. Hoppas det är lilla nöten som växerSolig

Jag har VUL om några dagar, kommer då att vara i vecka 6+6.

Min gosse på 9 år vet att jag är gravid. Jag hade glömt ett graviditetstest i badrummet. Han kom med det i högsta hugg och frågade vad det var...Försökte mig på en dålig lögn men han gick inte på det så det vara bara att säga som det var. Han blev jätteglad! Han vet att han inte får berätta för någon ännu men han har nog svårt att hålla tyst. Han önskar ju förstås sig en lillebror som skall heta AlexanderGlad

• fröken01
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-13 09:43:34 följande:
    Godmorgon:) Jag har en himla molande känsla i magen idag, det började igår kväll och håller i sig nu på morgonen. Det jobbas väl på därinne antar jag.
    Är det nån mer än jag som håller andan en extra sekund när ni går på toa ifall det skall finnas blod i trosorna eller på pappret...vet att det e löjligt men jag var likadan med mina andra Tungan ute 

Idag skall jag träna på förmiddagen som vanligt och sen blir det nog en skön promenad för det e så himla vackert väder här i stockholm idag:)
    En lyx att vara mammaledig, njuter av varje sekund och ler åt tanken att jag kommer vara hemma i närtan 4 år Skrattande 
    Andas också ut varje gång jag ser avsaknaden av blod. Hoppas oron släpper lite efter vecka 12!
  • Tre Flickor
    LillaLivetIMagen skrev 2011-10-13 11:25:03 följande:
    Ni som skall på tidigt vul, i vilken vecka är ni och kan man be om ett sådant???
    Jag ska på VUL på tisdag nästa vecka och kommer då att vara i  v 7+3. Jag ringer bara till KK och ber om tid för VUL enligt rekommendation från läkaren på KK då jag opererats för utomkvedshavandeskap 2007.
  • JennieJ

Jag ska på ett tidigt vul på onsdag pga problem i min förra gravidtet och då är jag i vecka 6+4. Har redan gjort ett för 6 dagar sedan och då såg man bara en cellklump vilket är vanligt i vecka 4+5 så nu hoppas dom se mer den 19e. Och min barnmorska hjälpte mig med dessa 2 tidiga vul undersökningar

• IdaElinLivia040611

Vill också göra ett VUL, ska vänta 3 veckor då jag inte e het säker på hur långt gången jag är. Man vill ju ite komma dit å inte se nått, då skulle jag bli så himla orolig:(

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
Svar på tråden Juni-barn