• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Gullgrodan

Är ju bara i ca. V 13 då, precis gjort ultraljud då typ, nog klokt att veta att bebis mår bra innan man berättar. Särskilt när det är första och enda barnbarnet... =) Är lite svullen, mest på kvällarna.

• LillSnurr82

Jo det är sant, man kanske inte gått längre då, känns så långt till jul liksom.. Familjen och närmaste vänner får nog reda på nyheten innan. Skönt att några vet även om det skulle gå knas..

• Nilee
    Gullgrodan skrev 2011-10-12 22:40:45 följande:
    Är ju bara i ca. V 13 då, precis gjort ultraljud då typ, nog klokt att veta att bebis mår bra innan man berättar. Särskilt när det är första och enda barnbarnet... =) Är lite svullen, mest på kvällarna.
    Fick du någon tid för vul :) ? 
  • MissFörstånd

Här får vi bara rul i v.17-19och det känns superlångt bort så så länge orkar vi nog inte hålla dt hemligt. Men jag tror att vi kanske ska berätta om en månad eller typ i v.11 för då ska vi åka bort med min mamma och hennes sambo och några av våra bröder så det känns lite kul att berätta då

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • queen

Jeansen kan jag glömma att få på mig, det trycker bara på magen och är så obekvämt. Jag fick mitt första barn 2004 då var jag 23år, andra barnet 2006 25år och nu kommer jag att vara 31år när vår bebis kommer.

Den här gången mår jag illa på kvällarna, har inte mått illa med någon av mina andra. Jag är svullen på magen och tycker jag känner mig svullen i hela kroppen.

Jag har alltid blivit gigantisk med mina barn speciellt med nr. 2 då vägde jag 110kg! Jag väger runt 65kg normalt. Nu väger jag lite mer eftersom jag slutade röka för 6 månader sen så jag har ökat ca.5kg som jag hoppas kunna hålla så att det inte barkar iväg den här gången också. Det blir så sjukt tungt att väga så mycket när kroppen inte alls är van vid det.

Så nu hoppas jag att jag blir lite mindre iaf:)

• Sweet life

Hej alla glada!

Jag försöker hålla modet uppe.. Är precis i den period då fostret dog i min förra graviditet och övertolkar varje symptomförändring till 1000!

Jag och sambon låg i soffan igår och pratade om det här. Eftersom han fortfarande är gift och vi faktiskt träffades innan nån av oss hade tagit steget ur våra äktenskap så sitter vi i en lite konstig sits med exman och exfru som kommer bli allt annat än glada och nöjda. För min del spelar det ingen roll, men för han som har ett litet barn med sin blivande exfru kommer det bli jobbigare. Nog för att han högg en kniv i hennes hjärta, nu ska han vrida om den ett varv också!! Känner mig som en riktig bov!!

Appropå ålder så kommer jag vara nästan 26 och han vara nästan 42.. Han fick lite ångest när han insåg att han kommer vara 62 när det här barnet fyller 20....

• emma78

supersvårt att veta när man ska berätta för barnen....mina är ju 11 och 8 så dom fattar ju allt! Fick en superskön komentar av en kvinlig kolega igår,hon hade inte sett mig på några dagar.....SHIT vilka pattar du har fått,jag jan inte sluta titta på dom:)) undra hur detta ska sluta.....har blivit jättestor med båda barnen tidigare....använder nästan bara tigthts och strumpbyxor så det ska nog funka ett tag.Vet att jag var i v 12 när jag börja använda mammakläder förra gången.
    Jag var 22 med första och 25 med andra kommer att bli 34 nu med 3:an! ska bli kul att se om man är annorlunda som förälder när man är "äldre"! Har alltid älskat att vara en ung mamma,ångra inte en sekund att vi skaffade barn i den åldern!! 

• Gullgrodan

Tog kontakt med en privat klinik, de gjorde inga VUL, så de blev inget. Bor i Karlstad och vet inga som gör, tyvärr, men är vääääldigt sugen på att göra det. Har också berättat för några, bästa kompisen och en arbetskamrat.

• JennieJ

Tycker de är en trevlig tråd att läsa jag själv var 20 vid första barnet och 24 vid andra. Om allt går som de ska med denna skatt i magen så kommer jag vara 32 när den födds är dok inte samma pappa till denna sista utan killens första baby så han är mer orolig och glad än mig hur de nu går ihop? När de gäller vikten har ja inte haft de lätt! När jag var 19 och blev gravid med dottern så vägde jag 55 kilo vid inskrivning och 1 vecka innan hon föddes vägde jag 86 kilo alltså gick jag upp 31 kilo. Med pojken vägde jag 87 kilo vid inskrivning och pga mycket problem med den graviditen så gick jag upp till 131 kilo då ja under 6 månader låg till sängs med massa mediciner. Denna gång har jag redan gått upp 5 kilo även om jag bara är 5+4 gången så var de slutar denna gång vågar jag knappt tänka på. Men hade lyckas gå ner en del innan så jag ber till gud jag håller mig under 100 sträcket :-P även här är de mamma kläder som gäller på trosor och byxor!

• Ntme

Hej allihopa!
    Tycker det är jätte kul att fler o fler hittat hit.. Men jag har en liten fundering, läser om er som råkat ut för mf och det beklagar jag verkligen. Men kan vi inte undvika fraser som ex: Om allt går bra...

Kan vi itne försöka utgå från att allt är ok? Det är ju barn vi väntar och inte missfall

hoppas jag inte trampat någon på tårna     

Svar på tråden Juni-barn