• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-01-25 09:59:02 följande:
    Idag ska jag en sväng till jobbet för att diskutera min sjukskrivning. Jag har ett förslag på hur jag vill jobba men det är ju långt ifrån säkert att det går igenom. Allting handlar ju om när det behövs personal osv... Håll en tumme för mig!

Och jag har anmält mig till gravidvattengympa! Så nästa vecka är det dags, vi får se om det hjälper fogarna nåt.

Håller tummarna att de är sammarbetsvilliga med dig :).
  • Dancia
    PIO skrev 2012-01-25 08:52:22 följande:
    Wihooo 20+0 idag :) halvvägs!!!

Hade ganska mycket sammandragningar igår :( försöker att inte tänka på de men det är svårt. Har ju varit så lugnt ett tag men de e bara att känpa emot :) bebisen ska inte ut än. Som tur va gjorde inte sd ont så de va bara att försöka sova :) hoppas på att den här dagen blir lugnt.

Vad obehagligt när sammandragningarna drar igång för dig :(. Jag hade flera väldigt smärtsamma igår, men mina påverkar inte tappen så därför har jag inget att oroa mig för så som det är nu iaf, men jag kan tänka mig hur jobbigt det känns för dig. Vila och ta det lugnt :).
  • Josenoah

Idag väckte vi vår nyblivna 2 åring med sång och paket han blev måttligt förvånad :) herregud vad två år går fort tyckte han var nyfödd nyss! Idag är det ääääntligen ul jag är såå nervös pirrig och förväntansfull :)efter två uppdaterar jag nog om att det blir en liten lillebror ;) vet inte hur man lägger upp bilder från iphonen, nån som vet?

• conda

Igår började den lill* sätta igång och sparka så jag känner både i och utanpå. I vecka 21! Tidigare har jag känt runt 14-16 så jag började fundera över om den var förlamad på något sätt. Men RUL visade ju en pigg bebbe så jag har ändå inte varit jätteorolig. Nu skumpar det av bara tusan, kanske det berodde på min "synd" igår, har ju hållt diabetesdiet väldigt strikt sedan start men igår åt jag faktiskt en halv kebabtallrik och då satte det igång. =)

Drömmer fortfarande om bakelser av alla de slag men eftersom jag håller strikt kost så har jag bara gått upp tre kilo denna gång. Tycker det är lite märkligt då jag brukar gå upp mycket mer men samtidigt så är det ju inte konstigt med allt grovt bröd och alla grönsaker. Motionerar också en hel del med hästarna så det håller ju nere vikten också.

Idag blir det lugnt med städning, imorgon ska jag ut i skogen och göra mitt sista skolarbete i biologi, har ju startat parallellt med min sista termin i lärande... =)

Ha en bra dag alla!

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-01-24 23:27:43 följande:
    Det var jag som köpte vagn på Pramworld! Vi köpte ju både vagn och babyskydd så det blev ju två paket. Frakten gick på £40 men jag tror att om det bara är ett paket så brukar det ligga runt £26.
    Tack för svaret!
  • Dancia
    Josenoah skrev 2012-01-25 10:39:44 följande:
    Idag väckte vi vår nyblivna 2 åring med sång och paket han blev måttligt förvånad :) herregud vad två år går fort tyckte han var nyfödd nyss! Idag är det ääääntligen ul jag är såå nervös pirrig och förväntansfull :)efter två uppdaterar jag nog om att det blir en liten lillebror ;) vet inte hur man lägger upp bilder från iphonen, nån som vet?
    Jag tror inte det går. Jag brukar dock lägga ut bilderna på fb, sen spara bilderna på datorn och sedan lägga upp här, om man vill slippa ladda över från mobilen till datorn :)
  • PojkarnasMamma85

Mina beslut angående vagn går fortare upp och ner än mina hormonsvängningar för tillfället Förvånad Nu har jag åter bestämt mig för att det inte blir någon ny vagn. Efter att ha läst diverse omdömen och recensioner om vagnen bestämde jag mig för att strunta i den. Vi har ju ändå en jättefin vagn som vi var mycket nöjda med förra gången

Känner ändå ett konstigt starkt behov att köpa något till lillebror...men får väl bli lite kläder så småningom när det kommer in nåt fint på Lindex (har presentkort :P).

Jag har i alla fall inte ändrat mig angående namnet Harry, maken tror att jag kommer ändra mig x antal gånger tills han kommer ut men jag tror faktiskt inte det Tungan ute

• PojkarnasMamma85

Förresten, idag har mina sammandragningar kommit igen efter en dags uppehåll...men läkaren säger ju att det inte är nåt farligt så det är väl bara att stå ut.

• Uddabus

Fy vad jag är trött idag... O foglossningen kommer smygande bara av att ha följt min son till skolan genom by... Kan det ta 5-10 min o gå...

Vart ska detta sluta... O jag som ska jobba två nätter nu... Fy o usch för detta

• AAEV

Just nu älskar jag att vara gravid!
    Inget illamående, ingen trötthet och magen är så där fint rund

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629