• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-01-24 18:33:12 följande:
    Ligger på 7-8 kg sen jag blev gravid o är i v 22...

Sen inskrivning ca 5 kg... Jag nojjar för att jag vet hur lång tid det tog för mig o gå ner efter förra...
    Ja klart det e jobbigt när man vet att man ska ner sen och det e ju ganska svårt att bli av med dom sista kilona. Och så formar ju kroppen om sig typ och blir slapp lite här och där innan man tränat upp den. Jag tänker redan på hur skönt det ska bli att få sätta igång och varje gång jag blir godis sugen så tänker jag hur mycket jag kommer få slita för det sen och så försöker jag låta bli. Lyckas inte alltid Tungan ute.
    Jag e sjukt mån om att se bra ut kroppsmässigt och tror jag redan skrivit att jag kommer träna stenhårt till Jan -13 och om det behövs lite hjälp kirurgist med hud eller nått så kommer jag lätt göra det. Vill se ut som efter mina 2 första och så e det bara, spelar ingen roll hur många som säger att det är drastiskt att lägga sig under kniven Jag mår inte bra av att inte känna mig 100. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Åh tack... Så skönt att höra fler som är som jag...

Vill bara bli smal fort igen...

• Beckan91

Hej allihopa. Idag är ingen bradag känner jag. Började jobba nu i veckan, och igår lyckades jag halka och sträcka mig så mycket i ryggen att jag inte kan gå :S .. Blev inte många timmars sömn i natt och jag vet inte hur jag ska klara av kvällens jobb, vilket innebär ca 4 timmars promenad.

• LillSnurr82

I eftermiddag är det dax för rul för oss., tjoho:) men först ska vi åka på babysim med lillan.. Sen får morfar som är hemma passa lillan medans vi åker upp till sjukan och kollar in lillasyster/lillebror :)

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-01-25 08:18:34 följande:
    vecka 18 idag =)
    Åhhh jag längtar så enormt efter bebben helt galet !
    Jag är inte lika bekväm idenna grav känner jag , Jag brukar älska att vara gravid trots att jag knappt kunnat gå men jag har liksom gillat att veta att man bär på ett mirakel, ja klart att jag är fruktansvärt glad även denna gång men jag känner mig liksom blääää ja jag vet inte . Jag beställde nya kläder i går till mig själv  stövlar  mm bara för att piffa upp mig lite =)
    Våra vänner fick en liten tös i går kväll en liten Leia, så fint.
    Det kan verkligen hjälpa med att köpa lite nytt och få känna sig lite fin. Jag har haft en lite shopping hysteri i dagarna och det e så härligt att gå upp på morgonen å veta att man har en massa kläder att välja på. Förut var det en plåga eftersom allting var för litet/kort. Har hittat te på snygga gravidbyxor som sitter riktigt bra och sen varierar jag bara linnen och koftor. Man ska unna sig att känna sig vacker som gravid. Det e väldigt lätt att bli nedstämd av alla kilon som bara stiger även om man vet att det ligger en skatt i magen. Vissa dagar hjälper lixom inte det. Det här är min 4 och sista....men igår började mannen prata om att om ett par år kanske vi kan fundera på en tredje...min 5:e Tungan ute, sa att han fick hitta nån annan som bar på det barnet då för den här bebis fabriken stänger ner efter denna...Flört.
  • IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-01-25 09:09:12 följande:
    I eftermiddag är det dax för rul för oss., tjoho:) men först ska vi åka på babysim med lillan.. Sen får morfar som är hemma passa lillan medans vi åker upp till sjukan och kollar in lillasyster/lillebror :)
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-25 09:16:12 följande:
    Det kan verkligen hjälpa med att köpa lite nytt och få känna sig lite fin. Jag har haft en lite shopping hysteri i dagarna och det e så härligt att gå upp på morgonen å veta att man har en massa kläder att välja på. Förut var det en plåga eftersom allting var för litet/kort. Har hittat te på snygga gravidbyxor som sitter riktigt bra och sen varierar jag bara linnen och koftor. Man ska unna sig att känna sig vacker som gravid. Det e väldigt lätt att bli nedstämd av alla kilon som bara stiger även om man vet att det ligger en skatt i magen. Vissa dagar hjälper lixom inte det. Det här är min 4 och sista....men igår började mannen prata om att om ett par år kanske vi kan fundera på en tredje...min 5:e Tungan ute, sa att han fick hitta nån annan som bar på det barnet då för den här bebis fabriken stänger ner efter denna...Flört.
    Ja det här är ju min 4a också och jag kommer inte heller skaffa fler absolut inte .. Hade jag varit vaken under mitt snitt så hade jag steriliserat mig men dom gör inte det när man sövs.
  • RocketQueen

Idag ska jag en sväng till jobbet för att diskutera min sjukskrivning. Jag har ett förslag på hur jag vill jobba men det är ju långt ifrån säkert att det går igenom. Allting handlar ju om när det behövs personal osv... Håll en tumme för mig!
    Och jag har anmält mig till gravidvattengympa! Så nästa vecka är det dags, vi får se om det hjälper fogarna nåt.

• Dancia

Wihoo! Nu har jag beställt vagn och bilstol med bas till på pramworld :). Jag blev lite paff igår när jag såg att de bara hade 2 st britax b smart 3 kvar och när de bästeller in 2012 modellen blir vagnen mycket dyrare. Så jag slog till :). Jag glömde dock kolla vad frakten skulle gå på. Det är ju en vagn med sittdel, en liggdel, en bilstol och en bad till den. Kan det bli så mycket som 3 paket av det? Blir det mer än 40£ då?