• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Förresten är det väldigt lågt att ha blodtryck på 110/55?

Vet inte om jag frågat innan.. Men jag har mina svimningsanfall

• AAEV
    Uddabus skrev 2012-01-25 13:13:06 följande:

Nej det är inte väldigt lågt :)
    Det beror väl iofs på hur ditt blodtryck ligger i vanliga fall.

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • PIO

Uddabus- ja hade 105/55 förra v när ja va hos min bm o hon sa att de va ganska lågt så därför kunde ja lätt bli yr o så. O de är ja vissa dagar. Igår kändes de som att ja skulle svimma flera ggr.

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-01-25 13:11:53 följande:
    Fy vad jag är trött idag... O foglossningen kommer smygande bara av att ha följt min son till skolan genom by... Kan det ta 5-10 min o gå...

Vart ska detta sluta... O jag som ska jobba två nätter nu... Fy o usch för detta
    Vad jobbar du som???

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Lss assistent på ett boende... Vaken natt o kollar dropp... Städar osv... Trapphus

• Uddabus

Drygast är när man blir svimfärdig inne hos någon brukare...

Brukar ha lågt annars oxå men brukar visa sig yrsel när jag reser mig snabbt men nu kommer det när jag varit uppe en stund... Sist hade jag gått två trappor upp o stått still en liten stund... Då kom det o hela kroppen kändes alldeles matt, varm o kall om vartannat, yr o illamående , svartnade för ögonen

• LillSnurr82

Nu har vi vart på ultra ljud och spanat in den Lill* :) h*n var inte alls samarbetsvillig och ville inte alls ligga still :) lika vild som stora syster.. Allt såg jätte bra ut och jag hade moder kakan i framvägg så kanske därför jag ej känt av den så mycket.. Nu är jag super glad :D

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-01-25 13:13:06 följande:

Det är inte farligt med lågt blodtryck, men kan vara väldigt jobbigt. Mitt låg på 100/55 sist och jag brukar normalt ligga på 120/70. BM sa att det inte är någon fara. Känner mig precis som dig svimfärdig ofta och har svårt att gå i affärer. Att stå i kö är fruktansvärt jobbigt då jag blir extremt yr och tungandad.

När jag lagar mat sitter jag på en barstol framför spisen ;).
  • IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-01-25 14:14:20 följande:
    Nu har vi vart på ultra ljud och spanat in den Lill* :) h*n var inte alls samarbetsvillig och ville inte alls ligga still :) lika vild som stora syster.. Allt såg jätte bra ut och jag hade moder kakan i framvägg så kanske därför jag ej känt av den så mycket.. Nu är jag super glad :D
    Härligt att allt såg bra ut:) ville ni veta kön????
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618