• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-01-24 22:12:58 följande:
    Idag kände både jag & sambon sparkar utanpå magen för första gången! Äntligen, som man längtat! Fick ju bekräftat på RUL att moderkakan är i framvägg som jag misstänkt å nu äntligen känner jag den lilla varje dag EN sån lycka!
    Vad härligt! Grattis!
  • Baby1112

PojkarnasMamma85: Lider med dig! Har en dotter på nio månader som vägrar sova fast hon är trött. Hon har hållt på i över en månad nu... Men sena och utdragna nattningar ihop med gnälliga barn på dagen får vem som helst att bli knäpp! Hoppas det blir bättre framåt... Det kommer ju som sagt nya dagar! :)

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-01-24 22:41:48 följande:
    PojkarnasMamma85: Lider med dig! Har en dotter på nio månader som vägrar sova fast hon är trött. Hon har hållt på i över en månad nu... Men sena och utdragna nattningar ihop med gnälliga barn på dagen får vem som helst att bli knäpp! Hoppas det blir bättre framåt... Det kommer ju som sagt nya dagar! :)
    Blir bara så irriterad att sömnproblem ska komma nu! Han är 2 år gammal och har sovit hela nätter utan mat sedan han var 2 månader gammal och han har alltid somnat inom 10 min i egen säng! Men tji fick vi Tungan ute
  • Dancia

Pojkarnas mamma85: vet precis hur det känns, vissa dagar blir man riktigt trött när man inte får sova ordentligt. Det har blivit en del sömnlösa nätter här också då barnen haft hosta i olika omgångar ett tag. Skillnaden är nog på dagen att de har varandra att leka med så det blir inte en massa skrik och klängande på mig. Men imorgon är det min mans tur att vabba för jag måste ta igen en massa förlorat skolarbete :).

Någon som har bra tips på vad som kan hjälpa mot hosta på små barn? Min sons hosta hänger envist kvar lång tid efter att en förkylning brutit ut (djup skällande hosta). Det låter verkligen fruktansvärt och gör SÅ ont så jag tycker verkligen riktigt synd om honom.

• RocketQueen

Det var jag som köpte vagn på Pramworld! Vi köpte ju både vagn och babyskydd så det blev ju två paket. Frakten gick på £40 men jag tror att om det bara är ett paket så brukar det ligga runt £26.

• lycka 4

vecka 18 idag =)
    Åhhh jag längtar så enormt efter bebben helt galet !
    Jag är inte lika bekväm idenna grav känner jag , Jag brukar älska att vara gravid trots att jag knappt kunnat gå men jag har liksom gillat att veta att man bär på ett mirakel, ja klart att jag är fruktansvärt glad även denna gång men jag känner mig liksom blääää ja jag vet inte . Jag beställde nya kläder i går till mig själv  stövlar  mm bara för att piffa upp mig lite =)
    Våra vänner fick en liten tös i går kväll en liten Leia, så fint.

• MissFörstånd

V20+3, det är bara halva tiden kvar nu. På ett sätt känns det som en evighet men jag börjar bli skraj för förlossningen och då får jag nästan panik över att det "bara" är halva tiden kvar.

• stjärnfrukt

Vet inte om ni minns mitt klagoinlägg om inget csn m.m för ett tag sedan?! Igår ringde jag iallafall till csn för lite frågor m.m, och fick då veta att det bara saknas 5hp, och efter vi lagt på så fick jag se att jag klarat en till kurs på 7.5hp, som jag inte trodde jag skulle klara :D Är så sjukt glad, för nu löser det sig! 

MEN för att inte hamna i den här situationen igen så har jag nu bestämt mig för att bara studera 75%, två kurser nu (en av dem på distans) och bara en kurs sen i slutet av våren (bara distans) så nu är det meddelat att min dotter bara ska gå 25h/v på dagis från och med april! Känns så j*vla bra!!!!! Om jag slipper diverse kramper så kommer jag verkligen kunna njuta de sista månaderna, jag & min dotter har alltid så roligt tillsammans & nu kommer vi kunna gå & bada i simhallen på måndagar igen Glad Jag längtar!

• PIO

Wihooo 20+0 idag :) halvvägs!!!
    Hade ganska mycket sammandragningar igår :( försöker att inte tänka på de men det är svårt. Har ju varit så lugnt ett tag men de e bara att känpa emot :) bebisen ska inte ut än. Som tur va gjorde inte sd ont så de va bara att försöka sova :) hoppas på att den här dagen blir lugnt.