• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Conda: Vad skönt att höra att det är någon mer än jag som inte känt fosterrörelser så tidigt, visst har du också flera barn? Jag har gått 20 fulla i morgon och ibland kan jag känna något som jag kanske tror är rörelser, men inte ofta. Detta är mitt 5 e barn och jag har alltid sett tidigt förut. Jag frågade min man häromdagen om han såg att babyn rörde benen på UL för jag undrade ock¨så om den var förlamad eller nåt. Hoppas den börjar snart annars är jag orolig på riktigt.

Jenni: tror jag det var som frågade om foglossning. Jag har haft det med alla fem och om jag har förstått det hela rätt så har du 2 fogar i ryggen och 1 i mitten i fram. När det har hållt på ett tag så blir ju hela bäckenet påverkat . Jag har även andra problem med rygg och höfter så mitt sitter överallt och går inte över efter att barnet är ute, men oftast gör det det. Det som hjäper är TENS-appart, foglossnongsbälte och kryckor. Denna gången har jag även rullstol. Förra gången fick jag låna en typ lyft för att komma upp ur sängen och ett glidlakan, men det har jag inte hämtat ännu. Allt detta är ju bara hjälpmedel, det enda som hjälper är vila.:( Lycka till

• Lilltroll1
    Uddabus skrev 2012-01-25 14:50:28 följande:
    Många här som har foglossning o fått beviljat från fk ?

foglossningar utav bara den men min BM vill inte sjukskriva mig trots at jag knappt kan gå utanför huset innan smärtan blir näst intill outhärdlig, detta har resulterat i att jag blivit 0-klassad hos FK för att jag inte kan jobba...

Har själv ringt FK o förklarat läget medans dom säger "om din bm inte sjukskriver dig så kan det ju inte vara så farligt"  Så hoppas du har en riktigt bra BM som går med på att sjukskriva dig. 
  • Uddabus

Ja hon skickade mig till läkare... Men fanns inte tid förrän 15 feb... Så det är bara att härda ut

• LillaGrynet

Hur går det för dig att jobba natt när du är gravid? Jobbar ju också natt som personlig assistent.. Vaken natt 12 timmars pass. Jag tycker att det är ett rent helvete.. Får kämpa för att orka hålla mig vaken och lider verkligen av det. Sen är vissa arbetsmoment i sig tunga också .. Vid tex förflyttningar osv...

Är det någon som vet om det är nån fara eller påverkar kroppen på ett dåligt Sätt med nattarbete vid graviditet?

• Uddabus

Tycker oxå det är ett helvete när kl är mellan 2 o 6 men har bara tre nätter kvar nu..

Det är inte alltför positivt för kroppen vad jag har läst... Vi har 10,75 timmars natt... Det jobbigaste är att jag inte kommer till ro när jag kommer hem o i helgen så jobbade jag fre, lör, sön o sov ca 4 timmar på 4 dygn

• gammelmamma

usch, lider med er som jobbar vaken natt, själv jobbar jag på sexveckorsschema ocj har sovande jour, jag tycker det är jobbigt, hur hemskt är det inte att vara vaken då. Nu är jag sjukskriven så nu är det ingen fara men annars