• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Är det någon mer än jag som känner sig nedstämd?

PIO: Nä, fy bubblan! Du som varit så glad över vagnen hoppas du hittar en annan som du blir lika nöjd med.

Hur många av er har sökt graviditetspenning?

• PojkarnasMamma85
    Pepita skrev 2012-01-25 18:27:13 följande:
    Är det någon mer än jag som känner sig nedstämd?
    Ja, jag gör det sen igår typ. För några dagar sedan kände jag mig så positiv och allt kändes mycket bättre denna gravven än förra trots att jag redan är sjukskriven. Men nu vet jag inte vad som hänt...har totalt gått ner i diket eller hur jag ska uttrycka mig. Hoppas dock det bara är något tillfälligt, vill inte bli deprimerad igen!
  • Uddabus

Deppig o deppig... Jävligt trött just nu o mår även illa just nu... Fogar som bråkar o vill verkligen inte jobba inatt...

• LillSnurr82

Jag är med lite depp.. Eller minsta lilla motgång blir jätte stor och tycker det mesta är trist och jobbigt. Fast inte hela tiden som tur är , några stunder varje dag så är jag jätte lycklig. Så ett mycket pendlande humör har jag just nu.. Lite jobbigt!

• LillaGrynet

Pepita: Jag har inte sökt ännu men ska göra det inom den närmsta tiden:) Hoppas det går igenom bara..

• Pepita
    LillSnurr82 skrev 2012-01-25 19:38:13 följande:
    Jag är med lite depp.. Eller minsta lilla motgång blir jätte stor och tycker det mesta är trist och jobbigt. Fast inte hela tiden som tur är , några stunder varje dag så är jag jätte lycklig. Så ett mycket pendlande humör har jag just nu.. Lite jobbigt!

Håller med! Pendlande humör är nog rätt beskrivning. Jag brukar alltid vara glad annars men nu kan jag bli ledsen å känna mig sorgsen pga ingenting känns det som ibland.

Skönt att höra att det inte vara är jag iaf. Hoppas det går över snart.
  • PIO

Känner mej oxå depp... Tycker bara det är motgångar just nu. Känns som att vi aldrig får glädjas över graviditeten bara gå o vara oroliga vilket känns väldigt jobbigt just nu. Önskar att tiden kunde gå lite fortare så vi iaf va i maj o kunde andas ut lite. Idag har ja haft jätte mycket sd men nu har de lugnat ner sej lite så ja har lagt mej i sängen o hoppas på att snart få somna.

• Ice Age

Har oxå gått natt under graviditeten. Där jag jobbar får man sova om det är lugnt men är knappast något att räkna med. Har inte många nätter på en månad och aldrig mer än två i följd. Sista tiden hade jag dessutom alltid ledigt ganska många dagar efter(vilket behövdes för återhämtningen) pga att jag är gravid. Men sista nätterna var tunga, var super sliten efteråt. Hade sammandragningar osv. Som tur är gick jag sista natten förra veckan och nu byter jag arbetsplats så jag slipper jourer resten av våren. Känns skönt att det inte blir några fler! Vill ju inte att lilla tjejen ska ska bli stressad där i magen för att jag går i 120 på natten...

• RocketQueen

PIO: Åh vad trist. Finns det alltså ingen i det här landet som tar in iCandys nu? Verkar ju hur dumt som helst. Ingen webbshop ni kan köpa från då?