• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Uddabus skrev 2012-01-25 14:50:28 följande:
    Många här som har foglossning o fått beviljat från fk ?
    Jag har blivit sjukskriven 50% för foglossning men har inte skickat in pappren till fk ännu eftersom jag måste lämna kopia till jobbet först. Jag hoppas verkligen att det går igenom men man vet ju aldrig...
  • RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-01-25 16:00:23 följande:
    Är det fler än uddabus som jobbar vaken natt här? Hur upplever ni det?!
    Jag har också ett nattjobb, jobbar vanligtvis 10-12 timmars pass och brukar sluta vid halv sex på morgonen. Men sen v.17 ungefär så har kroppen lagt av helt och låter mig inte sova på dagarna. Jag som har jobbat natt i fem och ett halvt år klarar inte av det längre. Sjukt frustrerande. Men jag har fått ändrat mina passtider så nu jobbar jag till senast 23 vilket är väldigt mycket bättre för mig just nu.
  • PIO

Åååå ja e så arg!!!!! De ringde nyss från affären där vi beställt våran snygga vagn o berättar att de inte kommer få in några!!!! De har slutat sammarbeta med leverantören så de kommer inte att kunna få tag i nya icandy i hela sverige!!! Förutom dom som redan finns i affärerna!! Gissa om ja är arg!!!!! Så nu e de bara börja leta ny vagn igen

• Baby1112

Jag beundrar er som jobbar natt som gravida. Klara det inte ens ogravid. Testade i ett halvår, resultat: ner åtta kilo till 44kg, sov aldrig, åt aldrig och svimmade till slut på jobbet. Sjukskriven i en månad för utmattning... Har inte jobbat natt sen dess och kommer aldrig försöka igen. Förstår inte hur bi fixar det...

• LillaGrynet

Uddabus ska du inte jobba mer natt efter dem 3 nätterna som du har framför dig?

Jag var ju sjukskriven 50% i 3 v i slutade kl 01 istället för 07 när jag jobbar natt o det kändes mkt bättre för kroppen och arbeta 6 timmars pass istället för 12. Nu kämpar jag på enbart för att jag inte orkar med tjatet över att det blir så rörigt med personalbyte mitt i passen. Det är alltså min brukare som tycker det. Men funkar det inte så får min chef omplacera mig helt enkelt.. Men försöker kämpa på eftersom troligtvis går jag hem på graviditetspenning i mitten på april.. Hade som förslag när jag var sjukskriven 50% att jobba ett pass å va ledig ett men fick inte göra så utan va tvungen bryta mitt i passen..

• Binkelibana

Har äntligen varit på rul. Blev flyttad en dag, till den 26 juni. Bebisen var jättevild och ville inte ligga still alls. Kul att se hur den rörde sig samtidigt som jag kände det utanpå! Sög på tumme, gapade, sprattlade och hickade!

Bm höll på över 30 minuter och mätte och kollade jättenoga, trots det kunde hon inte se en skiljevägg som ska finnas i hjärtat så vi fick en ny tid om två veckor, och hoppas att den ligger i ett annat läge då så att det går att se. Ja, såklart hoppas vi att den finns där överhuvudtaget, men jag känner mig inte sååå orolig, trots att det sätter igång lite tankar.

Hon frågade om vi ville veta könet, men vi sa nej. Fast jag sa att jag ändå ville kolla, men att hon inte fick avslöja, jag menar går det så går det!! :) jag kunde dock inte urskilja något... :S

• Uddabus

Ja jag har bara tre nätter till.. Sen blir jag inringningsvikarie... Mitt gamla jobb bråkar om min tjänstledighet så vi får se vad som händer på onsdag,.. Möte med fack o arbetsgivare då... Direkt efter en jobbenatt,..

Mitt liv är krångligt... Men hoppas på sjukskrivning sen.. Eller att jag fr jobba typ halvtid eller nått

• fyrklöver81

Jag jobbade natt fram till vecka 30 förra graviditeten, det var inte roligt, denna gång blir det inga nattpass, skönt! I många länder får inte en gravid kvinna jobba natt och det finns studier att det stressar fostret! 

• LillaGrynet

Jag känner när jag jobbar natt att bebis rör sig mkt mer och sen smärtar det i mitt bäcken.. Lite krampaktigt:( sen undrar jag påverkad inte barnet av hur
    Min dygnsrytm är alltså är jag vaken mkt på
    Nätterna nu så kan även bebis bli det sen?!

• Josenoah

Var på ul och fick se vår lilla tjej!!! :) jag som var säker på att få en pojke till! Vilken rolig överraskning