• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    NinnaBus skrev 2012-01-31 22:21:05 följande:
    Ont att gå upprätt... samma här...

Och öm när man tar på magen...

SD har minskat hos mig... Fick rådet att vila så har legat på soffan sen i söndags... Bara varit uppe kortare stunder.

Har haft mycket mer ont i magen och ryggen idag än vad jag hade igår, men upplevt att sammandragningarna varit mindre och färre... Bara haft ett par som varit jobbiga...

Visst, magen blir spänd i mellanåt, men inte sådär stenhård... Bara lite halvhård... Så vet inte riktigt om man ska räkna det som sammandragningar då eller inte...

Vad är GBS?

Ja det bästa är att vila, men tyvärr hjälper inte det för mig så mycket för jag gör inget annat än att vila känns det som. Min man sköter det mesta i hushållet och jag pluggar hemma. Så det enda jag gör vissa dagar är att lämna barnen på dagis, hämta och laga mat ibland (det gör också mannen oftast).

Jag hade nog räknat även halvhårda som sammandragningar. En sammandragning är ju alltid en sammandragning även om den inte håller i lika länge eller gör lika ont varje gång.

GBS är en bakterie (grupp b streptokocker) som finns normalt i tarmarna. Var tredje gravid bär på det även i underlivet och urinvägarna kan då bli inflammerade. Dessa bakterierna kan då vara en orsak till sammandragningar.
  • carwho
    Dancia skrev 2012-01-31 22:46:37 följande:
    Ja det bästa är att vila, men tyvärr hjälper inte det för mig så mycket för jag gör inget annat än att vila känns det som. Min man sköter det mesta i hushållet och jag pluggar hemma. Så det enda jag gör vissa dagar är att lämna barnen på dagis, hämta och laga mat ibland (det gör också mannen oftast).

Jag hade nog räknat även halvhårda som sammandragningar. En sammandragning är ju alltid en sammandragning även om den inte håller i lika länge eller gör lika ont varje gång.

GBS är en bakterie (grupp b streptokocker) som finns normalt i tarmarna. Var tredje gravid bär på det även i underlivet och urinvägarna kan då bli inflammerade. Dessa bakterierna kan då vara en orsak till sammandragningar.
    Men att de inte tog prover på det för dig? 
    Var en "pain in the..." då!! Får du SD imon, åk in igen, fråga om GBS...IGEN! Man tycker ju att de tids nog borde ta det där testet... Eller så säger du bara att "Jag åker inte hem förrän ni tagit det testet, för jag är jätteorolig för det!"  Lycka till ! 
  • NinnaBus
    Dancia skrev 2012-01-31 22:46:37 följande:

Ok...
    Jo, man kanske borde räkna in de halvhårda sd också...
    Även om detta är tredje barnet så känner jag mig helt lost när det gäller sammandragningar osv...
    Hade lite med första, men bara på slutet... Yngsta minns jag inte... Inga onda i alla fall...
    Äldsta barnet är snart 8år och yngsta 5½...
    Otroligt vad man hinner glömma... Känner mig som en nybörjare på detta igen
  • Dancia
    carwho skrev 2012-01-31 23:17:21 följande:
    Men att de inte tog prover på det för dig? 

Var en "pain in the..." då!! Får du SD imon, åk in igen, fråga om GBS...IGEN! Man tycker ju att de tids nog borde ta det där testet... Eller så säger du bara att "Jag åker inte hem förrän ni tagit det testet, för jag är jätteorolig för det!"  Lycka till ! 

Tack för dina peppande ord :). Ja om SD inte har lugnat sig till imorgon tänker jag kräva ett prov. Men tycker det är förj*vligt rent ut sagt att de inte själva kollar det. Jag vet ju att det inte är stress som påverkar mina SD och jag är övertygad om att det inte bara är för att jag är omföderska, vanliga sd har jag haft gott om denna graviditeten, men så här smärtsamma ska inte vara ok att gå med, då kommer jag ju inte kunna göra nånting.
  • PIO

God morgon tjejer! Då går man in i ny vecka idag då :) 21+0 nu vill ja bara att veckorna ska rusa iväg o att våren o sommaren ska komma!
    Har sovit som skrutt inatt. Vaknade av att ja mådde jätte illa. Trodde nästan att ja skulle bli magsjuk men de gick över efter ett tag. Nu har min man o son åkt till jobb resp dagis o ja ska försöka sova en stund till. Har ju varit sjukskriven sen början på dec o kommer vara det resten av graviditeten säger läkaren. Känns sådär men de är bara att bita ihop fast vissa dagar känns faktiskt skit!!!

• Tesssi
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:47:06 följande:
    Ni som haft/har så stora måste verkligen lagt en mindre förmögenhet på bh:ar och framför allt jobbigt att hitta några?
    Jag har oftast inga problem att hitta BH:ar i storleken 70D. Men nu när de blivit större så har jag bara handlat på Change (Ta 2 betala för 1). Jag vet inte om Twilfit också har storlekar i F/G/H klassen, Annars får jag nog fortsätta handla på Change så länge. Glad
  • emma78

yEsssss!!!!! Barnvagn beställd!! Det blev en Brio Sing iaf.....Tro det eller ej,men det var min man som letade fram den:)) Han hittade en annons på blocket,från någon barnvagnsbutik....2011 års modell,sitt,ligg och babyskydd 5995:-  Nu kan vi andas lugnt:))

• Mamita3

God morgon mammor!

Har varit aktiv i tråden tidigare men har inte hunnit mer nu.
    Så hoppas det är ok att hoppa in igen

Är i v 22 nu och väntar en lillebror.

Bf 9/6 och det är mitt tredje barn.

• carwho
    emma78 skrev 2012-02-01 08:34:41 följande:
    yEsssss!!!!! Barnvagn beställd!! Det blev en Brio Sing iaf.....Tro det eller ej,men det var min man som letade fram den:)) Han hittade en annons på blocket,från någon barnvagnsbutik....2011 års modell,sitt,ligg och babyskydd 5995:-  Nu kan vi andas lugnt:))
    Oj, kan du länka till försäljaren? 
    Jag är på jakt efter en syskonvagn....

Idag går vi in i vecka 21. Tiden bara ruuuuuusar fram denna graviditet! Nu ska jag gå och göra en brasa, -30 grader ute! Fyyy!!  
  • Dancia

Min BM ringde mig imorse och frågade hur det gått med sd inatt. Hon tycker nu att vi borde ta ett GBS prov iaf så det ska tas på måndag förmiddag. Skönt att hon tar mig på allvar och förstår att det inte är alls roligt att gå med så här smärtsamma sd.