• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    PIO skrev 2012-02-01 06:34:25 följande:
    God morgon tjejer! Då går man in i ny vecka idag då :) 21+0 nu vill ja bara att veckorna ska rusa iväg o att våren o sommaren ska komma!

Har sovit som skrutt inatt. Vaknade av att ja mådde jätte illa. Trodde nästan att ja skulle bli magsjuk men de gick över efter ett tag. Nu har min man o son åkt till jobb resp dagis o ja ska försöka sova en stund till. Har ju varit sjukskriven sen början på dec o kommer vara det resten av graviditeten säger läkaren. Känns sådär men de är bara att bita ihop fast vissa dagar känns faktiskt skit!!!

Redan v.22, härligt :). Vilken tur att det inte var magsjuka du hade. Det går mycket sånt nu och måste vara fruktansvärt att ha när man är gravid.
  • Dancia
    emma78 skrev 2012-02-01 08:34:41 följande:
    yEsssss!!!!! Barnvagn beställd!! Det blev en Brio Sing iaf.....Tro det eller ej,men det var min man som letade fram den:)) Han hittade en annons på blocket,från någon barnvagnsbutik....2011 års modell,sitt,ligg och babyskydd 5995:-  Nu kan vi andas lugnt:))

Å vad roligt! Man känner ett sånt lyckorus när man beställt/köpt vagn då det är en av de stora sakerna man införskaffar :).
  • Polarlantis

Vill bara tacka för tipsen om mat när man har magkatarr! Åt gröt igår och skorpor och det gjorde ju ont men till frukost var det liiite bättre! Hoppas det håller i sig nu, så jag blir bra! Sambon fyller år idag och får tårta...som jag ändå tänker smaka på och sedan lida lite, sista grejen som slinker ner denna veckan, sedan ska det blir BRA!

• IdaElinLivia040611

Oj vad det har skrivits sen igår, tog ett tag att läsa.Jätte kul:)

Danca: Jag blir så jäkla arg när dom bara viftar bort hur orolig man är. Hur svårt e det att ta ett prov lixom. När man har så onda sammandragningar som du verkar ha så e det ju lixom en ganska speciell situation. Då åkte ju till och med in för att du hade så ont. Ska någonting behöva gå fel innan dom reagerar. IDIOTER!!! MORR!!!!

Haft en bra natt inatt, sov 8 timmar i sträck. Min lillskrutt på 8 mån sover äntligen utan att äta nu så det e skönt. Annars har jag varit tvungen att väcka henne vid 3 för att få i henne mat (prematur) så att hon ska gå upp bra i vikt. Men det slipper jag nu.

Tråkigt för er som känner er lite sunkiga, hoppas det blir bättre. Inge kul att känna sig så. Känner mig helt ok fortfarande. Hjälper att gå promenader, skämma bort sig med lite nya kläder. Ett frisör besök och lite fina produkter för ansiktet. Min man e jätte duktig på att komma med små presenter lite då och då. Man känner sig i alla fall vacker och uppskattad när man har nån som talar om det för en varje dag.
    Vi har ju sex förbud (fuskat lite Tungan ute ) så då känns det ännu viktigare att mysa å ta hand om varandra på andra sätt. Igår gav jag honom ett paket med doftljus och massageolja......han älskar massage. Få se om jag e lika bra på det nu med magen i vägen Tungan ute.

Ni som handlar BH:ar på Change, gör ni det på nätet då? Måste kolla upp det. Dom kanske har några fina bikinis till sommaren sen också som passar mjölkstinna bröst :) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85

Jag har ju åkt in akut två gånger den här graviditeten pga sammandraningar, alltså i förlossningsvärkstyrka typ. Första gången tog de ett urintest men inte andra gången. Dock har de ju tittat så inte livmodertappen är påverkad eller att moderkakan ligger konstigt. Men jag verkar fortsätta få sammandragningar titt som tätt, senast igår kväll. Fick brutalt ont, låg i soffan x antal timmar och då var det mycket bättre bara öm, men så fort jag gick upp för trappen fick jag kraftiga sammandragningar igen. Fick stanna i trappen för att andas. Det är skönt att inget är påverkat, men ska man verkligen ha sammandragningar som har styrka som typ förlossningsvärkar?

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-01 06:34:25 följande:
    God morgon tjejer! Då går man in i ny vecka idag då :) 21+0 nu vill ja bara att veckorna ska rusa iväg o att våren o sommaren ska komma!
    Har sovit som skrutt inatt. Vaknade av att ja mådde jätte illa. Trodde nästan att ja skulle bli magsjuk men de gick över efter ett tag. Nu har min man o son åkt till jobb resp dagis o ja ska försöka sova en stund till. Har ju varit sjukskriven sen början på dec o kommer vara det resten av graviditeten säger läkaren. Känns sådär men de är bara att bita ihop fast vissa dagar känns faktiskt skit!!!
    Jag tror jag förstår hur du känner dig! Är själv sjukskriven sen början av januari på heltid och kommer så vara fram till förlossningen. Jag försöker ta en dag i taget och göra det som jag tycker är roligt (som är stillsamt, har foglossning). Är väldigt rädd att hamna i depression då jag gjorde det efter sonens födsel.
  • Tesssi
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-01 09:14:55 följande:
    Ni som handlar BH:ar på Change, gör ni det på nätet då? Måste kolla upp det. Dom kanske har några fina bikinis till sommaren sen också som passar mjölkstinna bröst :) 
    Nej, jag har handlat i butik.
    Jag vågar inte handla på nätet om jag inte provat exakt den modellen tidigare.
  • Sweet life

Oj vad det var länge sen jag var här inne nu!

Vi har haft influensan i snart två veckor ihoplblandad med nån form av förkylning också. Började med mig och sambon och sen hämtade vi hem en sjuk tjej från förskolan och så har det rullat på...

själv har jag börjat känna av sammandragningar, enbart på kvällarna men det känns obehagligt och borde väl kanske ringa barnmorskan...

• Lina007

Så där ja, efter flera dagars hemska smärtor av foglossning så har natten varit hemsk och sambon fick hjälpa mig ur sängen i morse för att jag ens skulle kunna ta mig upp. Tog mig till jobbet dock men har så ont så jag skulle vilja lägga mig raklång.

Känner mig som en gammal kärring!

Gör inget annat än knaprar värktabletter känns det som och det spelar ingen roll om jag har bältet på mig eller inte.

Nu börjar det gå så långt att jag funderar på att antingen ordna med att kunna nyttja föräldradagar för att antingen korta ner arbetsdagarna , alt ordna med en viss del sjukskrivning för att kunna ta hand om det här. Dock vet jag inte alls om det är skäl nog men jag är så kräk-le på det här nu.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Baby1112

Idag är tröttheten total... Vill så mycket, orkar så lite! Varför är det såhär??? Känner mig som en frustrerad zombie, min kropp kräver liksom mer sömn än vad jag vill ge den... Man vill ju ha nån tid till annat! :(