• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-01 09:46:09 följande:
    Jag har ju åkt in akut två gånger den här graviditeten pga sammandraningar, alltså i förlossningsvärkstyrka typ. Första gången tog de ett urintest men inte andra gången. Dock har de ju tittat så inte livmodertappen är påverkad eller att moderkakan ligger konstigt. Men jag verkar fortsätta få sammandragningar titt som tätt, senast igår kväll. Fick brutalt ont, låg i soffan x antal timmar och då var det mycket bättre bara öm, men så fort jag gick upp för trappen fick jag kraftiga sammandragningar igen. Fick stanna i trappen för att andas. Det är skönt att inget är påverkat, men ska man verkligen ha sammandragningar som har styrka som typ förlossningsvärkar?

Nej när jag pratade med min bm imorse så sa hon att man ska absolut åka in när SD gör så ont, liknande förlossningsvärkar. Hon sa också att man ska ju inte behöva ha så ont även om de är ofarliga just nu så därför ska vi gå till botten med att hitta anledningen och kolla gbs och allt. Du borde kanske prata med din bm om det också? Om inte annat kanske du kan få en sjukskrivning? För mig känns det inte lönt med en sjukskrivning då vila inte hjälper och jag pluggar bara ändå.
  • Elvis Mamma

Idag har jag varit på TUL, allting såg bra ut å den lilla hade växt bra sen sist å vi fick veta att vi väntar en liten tjej

• Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-02-01 11:46:41 följande:
    Idag har jag varit på TUL, allting såg bra ut å den lilla hade växt bra sen sist å vi fick veta att vi väntar en liten tjej

Vad härligt! Grattis :)
  • PIO

Idag är en skit dag. Känner mej så jävla depp!!! Har inte gått upp ur sängen än. Allt känns bara skit. Varför denna ständiga oro o rädsla??!!! Vill bara få vara me om en normal graviditet men tydligen så vill inte min kropp de o nu börjar ja tröttna på att vara sjukskriven o behöva oroa mej för minsta lilla grej ja gör för mycket. Känns som ka håller på att bli deprimerad. Försöker vara glad o positiv men just nu går de bara inte. Vill kunna köpa lite grejer till bebisen men så fort ja har gjort de så har det blivit nått problem o ja fått åkt till sjukhuset så nu vågar ja inte köpa nått. Vill bara ligga i sängen o sova! Önskar att ja kunde sova fram till förlossningen så ja slapp vara ständigt orolig för sd o all annan skit!
    Ursäkta att ja drar ner stämningen men e bara så trött på detta just nu. Vill oxå känna glädje, vill visa upp min mage för alla o visa min lycka men just nu är jag bara orolig.

• NinnaBus

Dancia: Vad skönt att de äntligen kollar upp dig lite bättre.

PojkarnasMamma85: Har också fått höra att om man har kraftiga sammandragningar som gör ont och inte går över i vila så ska man åka in...

Lina007: Jag blev heltidssjukskriven med mitt andra barn pga foglossningar.... Så det borde ju inte vara helt omöjligt att i alla fall få deltidssjukskrivning om du har så ont...

Känns bättre idag. Skönt. Börjar vara trött på att ligga på soffan.... Vaknade bara en gång i natt av sammandragning... Magen hård som sten och fy tusan vad ont det gjorde... Men det släppte och sedan har det varit rätt lugnt. Så då kanske det är på väg åt rätt håll...
    Ska se om man vågar röra lite på sig idag och se vad som händer....

• Uddabus

O jag fick rätt mot mitt arbete idag... Dem har bråkat med mig i flera år o nu har jag varit tjänstledig o vlle komma tillbaka som dem sa att jag fick o sen ångrade dem sig igen...

Facket blev inkopplat ännu en gång o hade möte idag och jag fick rätt igen... Tjoohoo vad glad jag blir att jag ska få jobba igen...

Trodde att jag skulle gå arbetslös utan någon som helst sorts ersättning och så blev inte fallet... Fy vad skönt det känns fast jag har ont i fogar osv så är det faktiskt en lättnad att ha ett jobb...

• RocketQueen

Lina007: Jag är sjukskriven 50% pga av fogarna. Läkaren tvekade inte en sekund efter en undersökning så ta dig till en läkare för det funkar inte att jobba när man har så ont.

Är det nån annan som är hungrig heeela tiden? Jag kan äta en rejäl middag med fullkornsprodukter och allt och sen en timme senare måste jag äta igen!

• gammelmamma

Har ni fått beviljat från f-kassan med era sjukskrivningar? Min läkare hade heller inget annat att säga än att jag skulle vara sjukskriven men jag har inte fått besked från f-kassan ännu, är jättenervös.

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-02-01 12:53:42 följande:
    Har ni fått beviljat från f-kassan med era sjukskrivningar? Min läkare hade heller inget annat att säga än att jag skulle vara sjukskriven men jag har inte fått besked från f-kassan ännu, är jättenervös.
    Samma här, läkaren tittade och kände på mig i max 2 min och skrev direkt heltidssjukskrivning. Har inte heller hört nåt från FK, borde få besked den här veckan tycker jag. Dock måste jag få en ny bedömning eller förlängd sjukskrivning då den bara sträcker sig till 28/2 av nån anledning...hoppas bara inte det blir några problem!