• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Jag väntar också på besked från fk. Hoppas att det inte tar för lång tid. Ska även skicka in alla uppgifter jag fått från jobbet den här veckan för att få veta vad jag får för fp.

• Amy86

hej längesen jag skrev nu. har fått enormt besvär av foglossning och även åkt på deprission så livet har varit allt mer en enkelt det senaste..
    Vi har iaf bestämt oss för att åka och kolla könet i linköping om ca 5 veckor:) Är så nyfikna både jag och sambon.

• gammelmamma

Nu har jag ringt och kollat med f-kassan så de har fått alla papper, det hade de, så nu är det bara att vänta 

• Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-02-01 12:42:31 följande:
    Är det nån annan som är hungrig heeela tiden? Jag kan äta en rejäl middag med fullkornsprodukter och allt och sen en timme senare måste jag äta igen!
    Jag! *sträcker upp en hand*

Jag är också konstant hungrig. Jag försöker äta en rejäl frukost, ett mellanmål runt 9 bestående av hårt bröd med keso, lunch, mellanmål runt 14 dvs två kiwis, middag vid 17.30 -18.00 och ev. ett kvällsmål innan jag ska sova.

Känns som jag inte gör annat än att äta. Jag har inget sug efter sötsaker utan bara rejäl mat, så det känns skönt. Ska till BM om 2v, får se hur mycket jag egentligen har gått upp och hur mycket den lille gossen i magen tar.

Jag har också drabbats av foglossning nu, det kom som en blixt från klar himmel, än så länge är det bara bak i svanken det känns. Hoppas att det inte blir värre.
  • IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-02-01 12:53:42 följande:
    Har ni fått beviljat från f-kassan med era sjukskrivningar? Min läkare hade heller inget annat att säga än att jag skulle vara sjukskriven men jag har inte fått besked från f-kassan ännu, är jättenervös.
    Jag ringde fk direkt och frågade om jag behövde några speciella papper att fylla i. På så sätt så fick jag en kontakt och hon skickade papper att fylla i på en gång. Blev sjukskriven den 19 dec och fick första utbetalningen den 23 jan. Inga problem alls. Det e nog bra att ringa och prata med dom. Har normalt utbetalnings datum den 26:e men skönt att man fick tidigare i jan...Tungan ute.

Mår illa efter att ha tryckt i mig en halv chokladkaka med mörk choklad..bläääGuld i mun . Är så jäkla sugen på mörk choklad efter maten men nu blev det lite för mycket......
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-01-31 22:19:53 följande:
    Måste bara tipsa er om mamma-trosor från H
    Hipsters?
  • gammelmamma

Det känns som det är många av oss som har det jobbigt med graviditeten. Finns det några i tråden som mår bra och jobbar, kan inte ni dela med er  lite om hur det är? Det skulle vara så kul att få veta hur det känns, jag har inte kunnat jobba någon av mina 5 graviditeter

• emma78

Jag har en liten fråga.....Har åkt på en jäkla foglossning,har fått tid till sjukgymnast nästa onsdag för att konstatera foglossning och prova ut ett bälte.Men helt ärligt vet jag inte hur jag ska fixa jobbet fram tills dess:(( Jobbar ju på restaurang så jag går,står hela dagarna.....måste jag sjukskriva mig själv? kan sjukgymnasterna sjukskriva mig? måste man inte ha en läkare till det?
    åååå,känner mig nästan lipfärdig när jag kommer hem från jobbet.((( ibland känns det nästan som att foglossningen triggar igång sammandragningar?! Kan rätt ofta känna som ilningar genom hela magen upp mot brösten som om en nerv låg i kläm eller nått liknande ont som satan gör det iaf:(( någon som känner igen detta?? 

• AgnesGN

Gammelmamma - ja ni verkar ha det jobbig många av er... Jag glider fram jag... =P Jobbar heltid,  u i v. 20+3. Tvillingar i magen... Jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning. Visst, jag har foglossning, men jag överlever. Det gör ont men jag kan gå och stå... Lyfter inte så mkt, det gör kollegorna... Trött är jag dock, men det funkar än så länge... =) framåt eftermiddagarna värker det i magtrakten, men när jag kommer hem och vilar går det över... Halsbränna från helvetet när jag böjer mig, men det går att leva med oxå...

Just nu känns det som om jag skulle kunna jobba heltid fram tills bebisarna kommer, men jag förstår att det inte möjligt... =P

Min läkare sa att jag med största sannolikhet kommer bli sjukskriven, men från och med när vet vi inte. Beror på hur jag mår... =)

• Ussaka
    gammelmamma skrev 2012-02-01 17:32:01 följande:
    Det känns som det är många av oss som har det jobbigt med graviditeten. Finns det några i tråden som mår bra och jobbar, kan inte ni dela med er  lite om hur det är? Det skulle vara så kul att få veta hur det känns, jag har inte kunnat jobba någon av mina 5 graviditeter
    Jag mår bra! :) Lite dragningar i magen och myrkrypningar i benen men annars så mår jag utmärkt och kan jobba på som vanligt. Det måste jag kunna också, är ledare för en teatergrupp med premiär i mars så jag får bita ihop om det blir tungt, men det verkar ju gå bra hittills...

Hoppas det lättar för er som har det jobbigt, nu kommer ju ljuset tillbaka iaf. Alltid nåt!