• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Förutom foglossningen som kom förra veckan med full kraft så mår jag TOPPEN!!!
    Jag biter ihop och tar en dag i taget:)) Helgerna när jag är ledig och kan ta allt i min egen takt är allt Toppen!!!
    Men just nu är mitt arbete lite för mycket för mig......

Hoppas att ett bälte kommer att hjälpa mig för jag vill verkligen jobba fram till april!!
    Gämför man med min förra grav. är det verkligen guld denna gången då jag var stillasittande fr v 16 pga sammandragningar....     

• Elvis Mamma

Jag mår också bra ännu, känner mig knappt gravid men det lär väl vända nu jobbar visserligen inte jag utan pluggar heltid men jobb skulle funka bra som de känns nu iaf. Känns som jag är den enda som inte har foglossning men hade det inte med sonen heller så vet inte ens hur det känns Dock lär de väl vända antar jag

• bebisgalen

Hej alla!

Har inte skrivit här på evigheter då vi har haft flytt och grejer den senaste tiden men måste bara tipsa om dessa underbara skötväskor. Jag ska snart klicka hem en ;)
  • Ensortsmamma

Känns som att alla lider av hemsk foglossning? Lider med er alla, jag hade det med min första flicka. Och nu, samt att min svanskota är paj efter trafikolyckan. Dubbelotur! Känns som att man gnäller, men Faan vad ont det gör! Men tack och lov för foglossningsbältet, jag går inte en meter utan det :)

• MarieG81

Jag mår åxå jättebra! Vissa dagar känner jag mej knappt gravid :) Jobbar på förskola men tycker att det går bra.

Imorgon ska vi på vårt andra ultraljud och vi hoppas på att få veta vad det är för kön :) Ska bli jättespännande! Själv tror jag på en tjej men vi får se.

• Dancia
    bebisgalen skrev 2012-02-01 18:03:40 följande:
    Hej alla!

Har inte skrivit här på evigheter då vi har haft flytt och grejer den senaste tiden men måste bara tipsa om dessa underbara skötväskor. Jag ska snart klicka hem en ;)

Vilken snygg skötväska :). Var köper du den och vad kostar den?
  • Moa Li
    gammelmamma skrev 2012-02-01 17:32:01 följande:
    Det känns som det är många av oss som har det jobbigt med graviditeten. Finns det några i tråden som mår bra och jobbar, kan inte ni dela med er  lite om hur det är? Det skulle vara så kul att få veta hur det känns, jag har inte kunnat jobba någon av mina 5 graviditeter
    Gammelmamma: Oj, ja, det låter väldigt jobbigt för er. Jag är en av dem som mår toppen. Är i vecka 22 och har varken mått illa eller haft ont en enda gång. Lite illamående precis första veckorna vid ett par tillfällen, men lade mig på sängen så gick det över inom en halvtimme. Knappt jag vill skriva det här, men jag mår otroligt bra som gravid. Piggare och gladare liksom. Lillen i magen sparkar glatt varje dag, så underbart att känna livet där inne. Hade problem att bli gravid under en tid, så vi har gjort IVF. Fungerade på första försöket och graviditeten har gått galant.

Jag håller tummarna för att det går fint hela vägen :)

Kram från Moa Li
  • gizmolarson

Jag mår relativt bra, pluggar å jobbar lite men visst har man ont i kroppen å är supertrött.. Men maken tar hand om allt här hemma så jag kan vila när jag kommer hem (behövs verkligen)

• zenoble
    emma78 skrev 2012-02-01 17:47:13 följande:

Jag har en liten fråga.....Har åkt på en jäkla foglossning,har fått tid till sjukgymnast nästa onsdag för att konstatera foglossning och prova ut ett bälte.Men helt ärligt vet jag inte hur jag ska fixa jobbet fram tills dess:(( Jobbar ju på restaurang så jag går,står hela dagarna.....måste jag sjukskriva mig själv? kan sjukgymnasterna sjukskriva mig? måste man inte ha en läkare till det?
    åååå,känner mig nästan lipfärdig när jag kommer hem från jobbet.((( ibland känns det nästan som att foglossningen triggar igång sammandragningar?! Kan rätt ofta känna som ilningar genom hela magen upp mot brösten som om en nerv låg i kläm eller nått liknande ont som satan gör det iaf:(( någon som känner igen detta?? 

det där med ilningar känner jag igen! men har det från naveln ungefär och det sträcker som satan uppåt ibland så känns som om jag ska få värsta bristningen inuti magen ungefär. obehagligt!

Har idag jobbat första dagen.. Var i disken av alla ställen hela dagen så det blev ganska tungt och stressigt. kände av lite sd på morgonen och nu på kvällen när jag kom hem annars gick det hyffsat tycker jag. Hoppas man kommer in i det lite mer :) det hade gått kanon för sonen¨på dagis med, känns toppen i alla fall..

Ha en fin kväll mammisar {#emotions_dlg.flower}
  • bebisgalen
    Dancia skrev 2012-02-01 18:38:36 följande:
    Vilken snygg skötväska :). Var köper du den och vad kostar den?

Ja det glömde jag skriva, Lin and leo heter märket och kostar 145 pund. Pundet e ganska lågt nu så det e bra. :)

Googla på lin and leo