• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • UnderbaraPojke

Är nog också en av dem som mår Bra !!! Har krypningar i benen och mina händer domnar bort annars mår jag bra.
    Inga foglossningar eller ngt sånt ....

MEN kan inte bärja mig tills det blir bebis =)

I morgon ska vi beställa barnvagnen !!! Blir en emmaljunga City Cross !!       

• carwho

Har haft lite foglossningar, men är ju inte så konstigt när graviditeterna kom så tätt! Med Hilda fick jag foglossning de sista 6 veckorna... 
    Annars blir jag piggare o piggare, det finns hopp... I´m alive!!!

Här har vi haft  över -30 grader idag fyyyyyy säger jag! Man kommer sej ju ingenstans då, lite trist. Nå, lugn hemma dag blidde det då  

Ljuvliga H 110611 Pyret i magen BF 120620
  • Baby1112

Jag mår också bra. Jobbar ju iofs inte eftersom jag är mammaledig. Men har endast lite foglossning då jag gått mycket. Annars mår jag prima förutom tröttheten vissa dagar som är total. Känner bebis varje dag och börjar så smått längta riktigt mycket... :)

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-01 21:37:59 följande:
    Jag har fått allt... Klåda över hela kroppen just nu så jag blir tokig
    Usch, har läst att det kan bero på låga levervärden. Kanske värt att kolla upp?

Själv får jag extremt torr hud överallt och det kliar som fan! Magen klia pga bristningar etc. Men införskaffade Bio-oil från apoteket som jag börjat med idag och det känns faktiskt redan mycket bättre
  • RocketQueen
    emma78 skrev 2012-02-01 17:47:13 följande:

Jag har en liten fråga.....Har åkt på en jäkla foglossning,har fått tid till sjukgymnast nästa onsdag för att konstatera foglossning och prova ut ett bälte.Men helt ärligt vet jag inte hur jag ska fixa jobbet fram tills dess:(( Jobbar ju på restaurang så jag går,står hela dagarna.....måste jag sjukskriva mig själv? kan sjukgymnasterna sjukskriva mig? måste man inte ha en läkare till det?
    åååå,känner mig nästan lipfärdig när jag kommer hem från jobbet.((( ibland känns det nästan som att foglossningen triggar igång sammandragningar?! Kan rätt ofta känna som ilningar genom hela magen upp mot brösten som om en nerv låg i kläm eller nått liknande ont som satan gör det iaf:(( någon som känner igen detta?? 

På de flesta jobb så behöver man inte läkarintyg förrän efter en vecka. Så du kan ju gå hem sjuk nu och sen se vad läkaren säger. Så ont som du har blir det säkert inga problem med sjukskrivning. Så boka in en tid hos en läkare och gå hem sjuk innan dess om det inte funkar för dig.
  • Uddabus

Jag smörjer mig med olivolja... Men det hjälper inte ändå...

Kanske får kolla lever värdet ändå...

Men har även läst att när man väntar just pojkar så kan man få klåda... Pga någonting som jag inte kommer på...

Allt o allt jag är bara lite deppig o nere just nu... Blir väl bättre snart

• Moa Li
    AlexandraLarsson skrev 2012-02-01 20:08:34 följande:
    Är nog också en av dem som mår Bra !!! Har krypningar i benen och mina händer domnar bort annars mår jag bra.
    Inga foglossningar eller ngt sånt ....

MEN kan inte bärja mig tills det blir bebis =)

I morgon ska vi beställa barnvagnen !!! Blir en emmaljunga City Cross !!       
    Hmm... min hand domnar bort när jag sover. Har inte varit med om det tidigare... någon som vet vad det beror på?
  • RocketQueen
    Moa Li skrev 2012-02-01 23:04:12 följande:
    Hmm... min hand domnar bort när jag sover. Har inte varit med om det tidigare... någon som vet vad det beror på?
    Karpaltunnelsyndrom, vanligt när man är gravid. Rejält obehagligt dock... Jag har haft problem med det tidigare men konstigt nog inte nu. Stödskenor på handlederna brukar hjälpa.