• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Havsjungfrun - precis! . Såg att jag hade gjor ett och-tecken och då klipptes texten av. Det är mammatrosor från hm, jättemjuka och sköna. Sitter inte åt på magen, det är hipsters. Två pack för 99.

• MissFörstånd

Jag mår faktiskt också bra nu. Foglossningen är kvar, det gör Svinont men jag försöker ta en dag i taget och använda tens när det är en jobbig dag. Jag jobbar på och är nu i v.22.

• Tesssi

Jag mår också bra! Jobbar heltid på kontor, så jag kan variera om jag ska stå eller sitta vid skrivbordet, vilket är skönt.
    Min foglossning har precis börjat. Jag hoppas att jag kan lindra den genom alla goda råd i mamma-böckerna.

Tror att jag kommer jobba till 2-3v innan BF.

Jag har också kikat på Lin & Leos skötväskor. Det blir nog en sådan i tan eller choklad för min del.

• lycka 4

Det här är första av mina fyra grav som jag har mått så här bra och varit relativt smärtfri så här länge så jag hoppas att det håller i sig , men det är också den första grav som jag inte har gått upp så mycke i vikt i helle.

Jag hade ett par riktigt otäcka sd i går kväll.

Kissar fortfarande en hel del på nätterna vilket stör sömnen

• LillaGrynet

Härligt att många mår ganska bra och ni som har foglossning from hell.. Stackars er!

Har funderat lite om jag får graviditetspenning beviljat vilket jag troligtvis får.. Hur funkar det med dagis då för min son? Någon som vet!? Har han rätt att behålla sin dagistid?! Gå på ordinarie schema?

• lycka 4

Nån som vet vart man kan köpa snickarbyxor ? Jag hade 2 par jätte snygga i en tajt modell förra gången men eftersom jag inte skulle ha fler barn så gjorde jag mig av med allt =(

• Tesssi
    lycka 4 skrev 2012-02-02 08:28:03 följande:
    Nån som vet vart man kan köpa snickarbyxor ? Jag hade 2 par jätte snygga i en tajt modell förra gången men eftersom jag inte skulle ha fler barn så gjorde jag mig av med allt =(
    Jag skulle också vilja ha ett par. Det verkar svårt att hitta i butik nu.
  • Sweet life

Idag blir det till att ringa barnmorskan om sammandragningarna.. dem kommer konstant och även om jag vilar, bara jag går upp på toa blir magen stenhård och det ilar ut i höfter och ner i benen.. obehagligt är bara förnamnet!!

• lycka 4
    Sweet life skrev 2012-02-02 09:05:00 följande:
    Idag blir det till att ringa barnmorskan om sammandragningarna.. dem kommer konstant och även om jag vilar, bara jag går upp på toa blir magen stenhård och det ilar ut i höfter och ner i benen.. obehagligt är bara förnamnet!!
    Ja ring du ! Jag blev lite smått irreterad när jag pratade med en av bm i telefonen ang mina sd, hon började med att fråga om jag va fullt införstådd med anledningen varför man har sd , sen frågade hon om det va barn nummer ett då va jag redan såå irreterad så jag väste fram att det va nummer fyra och att jag är fullt medveten om anledningen till varför man har sd och att jag också va fullt medveten om att sd oftast ska gå över vid vila och att dom absolut inte ska göra ont . Då blev hon tyst en stund å sa att jag självklart kunde lämna ett urinprov när jag kände att jag behövde =)