• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-02-04 00:50:56 följande:

Ja prova vetekudde, det är riktigt skönt med värme när man har ont :). Tens skulle jag vilja prova. Hur får man tag på en sån?
    På vissa ställen kostar det att hyra den hos sjukgymnasten och på andra är det gratis. Jag köpte en på Claes Ohlsson när jag väntade dottern.

Alla ni som har stora problem foglossning: Har ni testat akupunktur? Läste om en tjej som det hade hjälpt jättebra för men det är ju förståss väldigt olika. Allt som kan hjälpa är ju i alla fall värt att testa när man har så stora problem...  Har en kompis som nu, 8 månader efter förlossning nr. 3 fortfarande har jätteproblem med sin foglossning och det är ju inte alls roligt.
  • gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-02-04 09:44:12 följande:
    På vissa ställen kostar det att hyra den hos sjukgymnasten och på andra är det gratis. Jag köpte en på Claes Ohlsson när jag väntade dottern.

Alla ni som har stora problem foglossning: Har ni testat akupunktur? Läste om en tjej som det hade hjälpt jättebra för men det är ju förståss väldigt olika. Allt som kan hjälpa är ju i alla fall värt att testa när man har så stora problem...  Har en kompis som nu, 8 månader efter förlossning nr. 3 fortfarande har jätteproblem med sin foglossning och det är ju inte alls roligt.

Jag har svår foglossnig och det har inte gått över efter förlossningen. Akupunktur hjälper på mig i vanliga fall, typ migrän och så, men det har inte hjälpt foglossningen.
  • Uddabus

Tagit hand om magsjuka barn i veckan i nu är det min tur.... Usch o fy för detta

• lycka 4
    gammelmamma skrev 2012-02-04 09:28:41 följande:
    Lycka 4: Vad roligt, hoppas det blir så för oss också. Jag blev faster när jag var 2,5 så vi har lite konstiga generationer i vårsläkt:) 
    Ja men det är samma här men det är bara kul tycker jag
  • Beckan91

Hej allihopa! Hoppas ni mår så bra ni kan med alla olika krämpor.
    Med mig är det förvånandsvärt bra för tillfället.
    Ska snart sätta mig i en bil ner till Malmö, och ikväll ska jag gå på takida konsert.
    Fick biljetter i julklapp :) Är mitt absoluta favvoband, så ska bli så jäkla roligt.
    Tror att bebis kommer ha ett rejält gympapass i magen, för så fort jag lyssnar på takida så börjar den härja.

Ha en bra helg!! :D      

• IdaElinLivia040611

Har haft en riktig lat dag idag. Mannen e på kurs hela helgen men nu kommer han snart hem. Tråkigt när han e borta på helgen. Vi sitter lixom lite ihop å e så vana att var tillsammans hela tiden när vi e lediga. Men passade på att shoppa lite roliga linnen på Gina Tricot och äta en god lunch. Bokade in några lunch dater med kompisar nästa vecka också. Har varit lite osocial nu när jag blivit sjukskriven men har ett par läkarbesök nästa vecka så då kan man passa på att glida vidare in till stan.

Mår jättebra fortfarande, går in v 22 nästa vecka. Nu e det inte långt ifrån samma tid som jag fick åka in till förlossningen med Livia. Åkte in i 22+5 och blev sängliggande tills 25+0 när hon kom ut. Tänk att det har gått så himla fort. Hon e 8 månader nu men som en 4 månaders i utvecklingen ungefär så det kommer nog kännas lite som att ha tvillingar när nästa kommer för hon kommer nog inte ha lärt sig krypa en så kommer ha händerna fulla Flört .

Vad hittar ni på för kul ikväll då. Här blir det lugnt mys framför tv:n. Och jag har dessutom lovat mannen en massage som han ska få idag. Har köpt bra olja och allt. Hoppas på att få en tillbax sen Tungan ute .

Börjar bli riktigt segt med sexförbudet.....hmmm BARA 4 månader kvar....Demon !!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • emma78

Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!
    Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    

• gammelmamma
    emma78 skrev 2012-02-04 17:40:38 följande:
    Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!
    Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    
    Tack för det uppmuntrande oreden. Jag bor i Hjo, inte så långt från Habo men fel län;)
  • PojkarnasMamma85

Här är det sjukstuga, min lille skrutt har hög feber igen. Det är inte långa perioder han får vara frisk Vaknade efter en tupplur och fullkomligen skakade, men med Ipren i kroppen blev han någolunda pigg igen. Han får alltid skyhög feber nuförtiden! Sist varade det i 2 veckor och det enda läkarna kunde konstatera var ett virus.

Det är inte lätt att vara 2 år och ha över 40 grader alltså, tycker så synd om honom!

För övrigt har jag haft rätt ont idag, magen värker som bara den men tror att det är växtvärk.