• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Ungefär som jag alltså:) Funderar på att ställa ut en säng framför TV:n!!! Det värsta är ju att man inte kan ligga eller sitta för länge åt gången. Vandra går ju bra en stund men det kommer tillbaka så fort:( TENS funkar också en stund. Förutfunkade det att ligga på golvet men det går inte längre, jag kommer inte upp eller ner:)  Så nu har jag fått gnälla lite, nu känns det bättre. Förresten tack för tipsen! vetekudden har jag inte använt så mycket, ska prova det

• PIO

JennieJ- hur har det gått med dina sd?? Hoppas att dom gått över av sej själv o att du slapp åka in.

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-03 23:13:36 följande:
    Ungefär som jag alltså:) Funderar på att ställa ut en säng framför TV:n!!! Det värsta är ju att man inte kan ligga eller sitta för länge åt gången. Vandra går ju bra en stund men det kommer tillbaka så fort:( TENS funkar också en stund. Förutfunkade det att ligga på golvet men det går inte längre, jag kommer inte upp eller ner:)  Så nu har jag fått gnälla lite, nu känns det bättre. Förresten tack för tipsen! vetekudden har jag inte använt så mycket, ska prova det

Ja prova vetekudde, det är riktigt skönt med värme när man har ont :). Tens skulle jag vilja prova. Hur får man tag på en sån?
  • JennieJ
    PIO skrev 2012-02-03 23:20:31 följande:
    JennieJ- hur har det gått med dina sd?? Hoppas att dom gått över av sej själv o att du slapp åka in.

Har fortfarande sd men valt att avvakta till i morgon om de går
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-04 00:52:01 följande:
    Har fortfarande sd men valt att avvakta till i morgon om de går
    Hoppas de ger sig! *håller tummarna*

Sitter och väntar på att min febriga lilla son ska somna om. Funkar inte så bra att sitta hos honom för länge, då blir jag tyvärr alldeles för intressant :-/ Hoppas han kommer till ro snart, har varit vaken 1 timme nu. Mamma är trött och hungrig!
  • lycka 4

Uppe INNAN tuppen .. Helt omöjligt att sova .

Gammelmamman: Min mamma å min Mormor väntade barn samtidigt , det är ett halv år mellan mig å min moster , hon va en sladdis å nummer 6 i barnaskaran =) Min moster har alltid varit lite som en tvillingsyster till mig .

Jag har katastrof här hemma !! Min andra hälft är i torslanda å utbildar ketellbell hella helgen så jag är solo. Vi har haft lite knas med våran mätare på oljepannan, har beställt ny olja för att gardera oss men va händer ??? Joho oljan tog helt plötsligt slut i går å alla element är iskalla å men 15 minus ute går det undan å få det kallt inne fyyyy fan. 13 grader nu när jag kom upp. Jag eldar å eldar å det gör ju mycke sen har jag fristående element men dom är pissdåliga =(  Normalt tar det 10 dagar att få oljan hem men nu va dom så snälla så dom kommer tidigt tidigt i morgon bitti.

Känner mig som en bondmora från 18 hundra talen som vaktar eldstaden,,,

• fyrklöver81

usch jag vill inte sätta mig på cykeln till jobb nu, minus 15 grader, brrrr. hoppas ni får en behagligare morgon.
    kramar till er! 

• Elvis Mamma

Vaknat upp till den härliga temperaturen -24 fyy då! Idag blir det definitivt en inne dag. Trevlig helg alla mammor och magar

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-02-04 00:50:56 följande:

Ja prova vetekudde, det är riktigt skönt med värme när man har ont :). Tens skulle jag vilja prova. Hur får man tag på en sån?

Här får man låna sådana hos sjukgymnasten. Förr fick man betala en lite summa men nu är det till och med gratis. Fråga din BM.  
  • gammelmamma

Lycka 4: Vad roligt, hoppas det blir så för oss också. Jag blev faster när jag var 2,5 så vi har lite konstiga generationer i vårsläkt:)