• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-03 18:51:27 följande:
    Tack för svaren! Mannen tappar upp vatten så ska ta ett bad för se om de slutar! Barnvakt är fixat så de är bara åka direkt om de behövs!

Hoppas badet hjälper. Något att tänka på är att försöka slappna av så mycket som möjligt när sd kommer, det kan hjälpa både mot smärtan och förhoppningsvis göra att de minskar eller försvinner. Bra att ni har löst det med barnpassning ifall ni behöver åka in ikväll.
  • gammelmamma

Dancia; Precis, du slår återigen huvudet på spiken. 14 åringen som var så skeptisk med sladdisen sa för ett tag sen:- mamma vilken tur att du fick missfall.... annars hade vi ju inte haft Alva nu. Glömde skriva förut  att alla tre är jätteglada åt lillasyster idag och att dom hjälper till, utan krav helt frivilligt

• PojkarnasMamma85

Måste bara få berätta att FK har äntligen beviljat min sjukskrivning utan problem Blev uppringd av en tjej som ska vara min handledare och han var jättetrevlig och förstod att jag inte kunde jobba nåt mer Känns superbra!!

Jag har sammandragningar titt som tätt, en del gör inte alls ont andra känns som värsta förlossningsvärkarna. Men de kommer inte regelbundet och jag har varit inne 2 gånger denna grav för detta och inget har hänt med varken bebisen eller tappen som tur är. Men ikväll fick jag en lättare sammandragning och nu har jag fått väldigt ont över blygdbenet fast det känns inte som foglossningen utan mer som en väldig molande värk på muffen om ni förstår var jag menar. Det bränner nästan lite också...vet inte alls vad detta kan vara.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-03 20:36:49 följande:
    Måste bara få berätta att FK har äntligen beviljat min sjukskrivning utan problem Blev uppringd av en tjej som ska vara min handledare och han var jättetrevlig och förstod att jag inte kunde jobba nåt mer Känns superbra!!

Jag har sammandragningar titt som tätt, en del gör inte alls ont andra känns som värsta förlossningsvärkarna. Men de kommer inte regelbundet och jag har varit inne 2 gånger denna grav för detta och inget har hänt med varken bebisen eller tappen som tur är. Men ikväll fick jag en lättare sammandragning och nu har jag fått väldigt ont över blygdbenet fast det känns inte som foglossningen utan mer som en väldig molande värk på muffen om ni förstår var jag menar. Det bränner nästan lite också...vet inte alls vad detta kan vara.

Vad härligt med F-kassan. Hoppas jag får min snart också. Det är så jobbigt att gå och vänta och inte veta. Tyvärr är det bara en vecka sedan jag skickade in det så det lär väl dröja. Förra graviditeten var det inga problem så jag håller tummarna. Min dotter gick med kraftiga sammandragningar men hon har snart gått tiden ut, håller tummarna att det blir samma för dig
  • Baby1112

Gammelmamma: vad häftigt att bli mormor och mamma samma år! Och att ha barn i olika kullar med samma man. Jag har två systrar som är åtta och tio år yngre och vi har samma pappa. Men det var många som undrade i början... :)

• Baby1112

Mycket att läsa ikapp på bara en dag:) I Jönköping fick vi veta kön, men dom letar inte aktivt efter det, så bebis måste vara samarbetsvillig! Jag fullkomligt hatar när folk ska ta på min mage, speciellt såna som aldrig är i min "zon" annars utan vara kliver in för att man har en bebismage... Har också moderkaka i framvägg och tycker det är supertråkigt! Känner inte bebis alls lika mycket denna gång... Men det kanske kommer?

• gammelmamma

baby 1112: ja det är häftigt. Vilken vecka är du i? Jag känner inte jättemycket heller och kände första ganska sent jämfört med de andra men fick aldrig veta hur moderkakan låg

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-02-03 22:18:01 följande:
    Ni som har foglossning, hur tillbringar ni TV-kvällarna? Jag blir galen snart 
    Med varierande positioner, byta position ofta. Jag har två soffor som står lite olika, så man kan sitta/ligga skönt på olika sätt, superbra att variera sig med! Sen är det bara att ändra ställning så fort det känns obehagligt. Vissa kvällar får jag gå upp och gå en sväng för att orka, ibland orkar jag inte. Det är väldigt olika.
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-03 22:18:01 följande:
    Ni som har foglossning, hur tillbringar ni TV-kvällarna? Jag blir galen snart 

Vi har en stor soffa så att jag i princip kan ligga hur som helst så jag varierar mig mycket. Värmer en vetekudde varje kväll som jag varierar att lägga i svanken, på svanskotan, höfterna och ljumskarna, ja överallt där det gör ont ;). Men längtar mest till sängen som är precis lagom mjuk och där jag bunkrar upp med kuddar mellan knäna, under magen och en att krama ;). Brukar dock dra mig väldigt mycket varje kväll innan jag väl går och lägger mig då jag knappt orkar gå på toa och borsta tänderna och sen ta mig upp för trappan :P.