• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Gött att man får äta blodig oxfilé för det är precis det jag tänker äta ikväll utan att ens ha kikat på vad som rekomenderas....

Så blodig oxfilé med potatisgratäng och god sås:)) ett glas alkoholfritt vin för att höja stämmningen ytterligare,kommer att slinka ner....MUMS!!! idag har vi berättat för våra barn att dom ska få ett syskon,lyckan är total i hela familjen!! Alla vill "festa" med dans,mat och massa myyyyysss!!

ha en underbar lördagkväll alla!!   

• OHs mamma
    emma78 skrev 2011-10-15 19:07:05 följande:
    Gött att man får äta blodig oxfilé för det är precis det jag tänker äta ikväll utan att ens ha kikat på vad som rekomenderas....

Så blodig oxfilé med potatisgratäng och god sås:)) ett glas alkoholfritt vin för att höja stämmningen ytterligare,kommer att slinka ner....MUMS!!! idag har vi berättat för våra barn att dom ska få ett syskon,lyckan är total i hela familjen!! Alla vill "festa" med dans,mat och massa myyyyysss!!

ha en underbar lördagkväll alla!!   
    Får man verkligen äta blodigt kött?! Det är jag verkligen tveksam till!
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    blev en cambridge-shake...får inte ner något annat än flytande just nu.

Ang. förstoppning så är jag jätterädd nu för hur det ska gå...har ett svårt framfall sen förra förlossningen som gör att jag redan liksom är kroniskt förstoppad o tar medicin för det, nu kan jag inte ta den medicinen när jag är gravid och jag får bara inte bli förstoppad...får liksom knappt ut det då och får kramper så jag ligger dubbelvikt av smärta till slut...

Usch jag vill hoppa sisådär 7-8 månader framåt i tiden...hatar o vara gravid! vill bara ha bebisen...
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-10-15 19:09:45 följande:
    Får man verkligen äta blodigt kött?! Det är jag verkligen tveksam till!
    nötkött är ju ingen fara. Griskött o kyckling man ska akta sig för, det ska helst vara välstekt.
  • JennieJ

Liljan o loppan ajdå hoppas verkligen att du hittar en lösning för de där måste verkligen vara svin jobbigt

• RocketQueen

Åh vad min mage är tråkig! När jag läser allt gott ni ska äta så tänker jag bara: "Näää" Suck, undrar om det blir nån kvällsmat idag... Inget lockar och jag mår illa. Men, men nåt ska jag nog kunna hitta på.

• Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-10-15 20:05:22 följande:
    Liljan o loppan ajdå hoppas verkligen att du hittar en lösning för de där måste verkligen vara svin jobbigt
    jo det är anledningen till att vi skaffar tredje barnet nu...hade egentligen velat vänta några år och fått två-tre barn till senare i livet (är bara 25 så har gott om tid) men läkaren sa att så länge kan jag inte vänta med operationen. Nu blir det detta barnet sen blir det operation (sen kan jag alltså inte få fler barn efter den) för jag kan inte leva så här...

Så ni som har förstoppningar...se till o verkligen sköta kosten o ta laxerande om det behövs. Annars kan ni hamna i min sits till slut...
  • JennieJ

Lider med dig kan inte inte ens föreställa mig hur de känns att vara förstoppad alltid! Bra tankeställare man fick nu iaf att man ska ta vara på sin mage bättre!

• zenoble

Idag har vi ätit 3rätters med ett par vänner, skagen, rostbiff & duchesse, pannacotta. smaskens :) Lite svårt att få ner det bara och nu har jag jätte ont i magen, suck!

Har varit en skitdag för övrigt. Kräkts flera gånger och haft ont i magen/höften.

Hur mår ni andra?     

• Pinkflower880

Vilka kockar alla verkar vara! :)

Jag, min sambo och dottern blev bjudna på restaurang av mamma och pappa. Åt fläskfilé-planka. Gott. Ett glas vin till hade dock inte varit fel, men man kan inte få allt.

Jag har sjukt ont i magen. Nästan som sammandragningar. Ska det vara så verkligen? Kan inte minnas att jag hade det så med dottern...

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn