• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Aikotakara

V 4+5, och kollar bebissaker på nätet.. Vågar man köpa något redan nu eller är det på tok för tidigt? :P

• Pinkflower880

Aikotakara: Jag kollar också... Men vågar inte köpa... Skäms

spanar in vad jag vill ha så jag vet sen när jag vågar köpa! :)

Fönstershoppar på nätet! :D

Sådär ja
  • MarieG81

Hej

På Familjeliv för första gången :) Har plussat idag, 4v+2dagar. Spännande, första barnet. Jag vågar knappt tro det är sant, så jag kommer nog göra ett nytt test om en vecka, bara för att få det bekräftat :) 

• Pinkflower880

Hej MarieG81!

Sådär gjorde jag också med min dotter. Kunde inte alls tro på det. Trodde nog först på det efter att jag gjort ett vul i vecka 9+3.

Men det är spännande!

Sådär ja
  • OHs mamma

Jag mår inte alls bra, eller det är överkomligt men min kropp gillar inte att vara gravid. Har ont i fogarna, bär stödbälte största delen av dagarna, mår ofta illa men samtidigt är jag väldigt hungrig och äter mycket! Känslorna svallar som bara den. Såg på "Juno" på tvn nyss och storbölade! Jag har emellanåt riktigt ont i magen!

Jag längtar tills jag ser ordentligt gravid ut och får känna sparkarna och sen när bebisen tittar ut. Kan konstatera nu att det är verkligen inte min grej att vara gravid. Det är en jäkla tur att man får något oerhört underbart ut av det!

• Gullgrodan

Griskött, räkor och kyckling som jag ätit så många gånger, får sluta med det då..

• OHs mamma
    Gullgrodan skrev 2011-10-15 22:21:08 följande:
    Griskött, räkor och kyckling som jag ätit så många gånger, får sluta med det då..
    varför kan du inte äta det?
  • Gullgrodan

Läste att nån skrivit det på denna sida... Men borde ju gå bra om det är välstekt...

• OHs mamma
    Gullgrodan skrev 2011-10-15 22:24:22 följande:
    Läste att nån skrivit det på denna sida... Men borde ju gå bra om det är välstekt...
    Ja, om det är välstekt, som det bör vara, så är det ingen fara.
  • RocketQueen

Blir alldeles matt av avundsjuka när jag läser om vad ni ätit ikväll. Imorgon ska jag planera min dag noggrant och småäta för att hålla illamåendet i schack och styra upp en riktigt mysmiddag men maken. Ikväll blev det en actimel och två morötter till middag, inte så lördagslyxigt...

Svar på tråden Juni-barn