• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Håller med essence en hel vetenskap när de gäller mat men viktigt att försöka leva så normalt som möjligt. Åh gullgrodan de lät inte fel

• Kajsa9001
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    OOoo.. idag ska vi äta ute:) jag ska nog ha black and white, mycket gott..
    Ja kan ju inte säga att jag tänker allt för mycket på vad jag stoppar i mig?, tycker dem ändrar sig hela tiden:) Fick höra att man inte får äta räkor...?! jag som älskar det...
  • Tre Flickor

Grattis och välkommen till er nyplussade Glad

I natt var det första natten med minusgrader på Öland och när jeansen skulle på i förmiddags så upptäckte jag att inte ett endaste par gick igen över magen. Sambon fick gå till förrådet och hämta mammakläderna från förra barnet. Det var riktigt skönt att slippa allt tryck över magen. I dag gick jag också in i vecka 8 (7+0) och på tisdag ska vi på VUL. Jag hoppas verkligen att läkaren kommer att säga att allt är normalt och att ett litet hjärta pickar.

Vad gäller kosten så äter jag ungefär som innan. Jag fryser in salamin tre dagar och ser till så att allt kött är väl tillagat och håller mig till rekommenderade ostar. I kväll ska vi äta flintastek och potatisgratäng med en god grönsallad till. Jag är sugen på olika saker från dag till dag och är jag sugen på rostbiff idag så kan det vara tvärnit under morgondagen. Jag får med andra ord springa till affären och handla varje dag Tomte

• Tre Flickor
    Kajsa9001 skrev 2011-10-15 17:38:31 följande:
    OOoo.. idag ska vi äta ute:) jag ska nog ha black and white, mycket gott..
    Ja kan ju inte säga att jag tänker allt för mycket på vad jag stoppar i mig?, tycker dem ändrar sig hela tiden:) Fick höra att man inte får äta räkor...?! jag som älskar det...
    Räkor går utmärkt att äta enligt slv.
    Jag äter räkor minst en gång i veckan, älskar räkor jag med Glad
  • JennieJ

Kajsa9001 låter inte fel själv har jag smällt i mig massa tacos och ska snart dra i mig chips och ett halvt kilo små godis som gubben handla hem till mig mina två andra barn är iväg i helgen så de blir lite Irene Hust film och sedan en skräckis hoppas alla får en mysig lördags kväll med familj och era växande magar

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    Här blev det rostade rotsaker, beasås och en blodig bit oxfilé som enligt SLV ska vara ok nuförtiden! Gott som sjutton!
  • Aikotakara

Jag ska äta fläskfilé med gratäng, creme fresh* med viklökspulver och paprikastavar till det.. Mumma!

• LillaLivetIMagen

Ikväll blir det ungsbakad lax i salt och olivolja, färskpasta och färska grönsaker till! Underbart gott :)

Svar på tråden Juni-barn