• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-15 14:52:01 följande:
    Sweet life kan rekommenderar dig söka efter Rävlandaröra på recept.se min mage har blivit bättre och tar en msk tillsammans med 2 dl filmjölk varje morgon
    Tack! Ska kolla på det...

Är allergiska mot mjölkprotein så det här med att äta fil och mjölk som dem rekomenderar från SLV är bara att glömma för min del. Däremot så äter jag kalciumtabletter...
  • JennieJ

Sweet life okej men du kan ta de på annat oxå eller bara själva röran hoppas du tål allt bara själv grät jag och kunde inte röra mig då de gjorde så ont. Bara ätit de själv några dagar och fortfarande förstoppad men mycket bättre iaf

• JennieJ

Herregud att de ska behöva vara sådan skillnad med sjukvården beroende var man bor! Riktigt irreterande! Okej allt kanske finns i mindre städer men kvalitén är så varierande och de är något som inte ska finnas under 2011 (enligt mig )

• Aikotakara

Hej! Jag hoppar in här jag med.

Har försökt sedan augusti och fick ett jättesvagt plus BIM -1, tog senaste testet idag v 4+5 och har nu ett jättestarkt plus på stickan. Om den lille stannar kvar är jag beräknad till den 18 juni. Blir vårt första barn.

Har lite olika symptom, men inget illamående än så länge vilket jag verkligen hoppas håller sig borta! Några symptom: Ofta svullen, fick knäppa upp jeansen då jag satt på jobbet för att det kändes så tight.. Ömma bröst, otroligt trött och matt, gasig, kissar mycket, törstig, mer hungrig och känner molvärk till och från. Var lite rädd för missfall då jag kände det i början då jag inte fattade att det är helt normalt..

Har ringt till barnmorskan men ska ringa i slutet av oktober och boka en tid för inskrivning. SÅ spännande!

• Essence

Hej! Här kommer jag också och hoppar in. Plussade i torsdags, är alltså runt 4-5 veckor gravid med barn nummer två. Det var helt oplanerat men hjärtligt välkommet. Jag skulle sluta med p-piller och gå över till p-ring när mensen kom tillbaka, men det hann den aldrig. Så nu sitter vi här, både jag och min sambo, och försöker få in att det faktiskt är sant. Lyckan är total!

Än så länge är jag fruktansvärt trött, kissar ofta, och är väldigt gasig. I övrigt mår jag oförskämt bra. =)

• AnnaMartina

Gravid v 6+2! Fjärde barnet <3 BF 6/6 enligt senaste mens :) 

• Essence
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    Ja du, efter att ha kollat livsmedelsverkets rekomendationer så har jag ingen aning längre. Nu känner jag mig plötsligt livrädd för att äta "vanlig mat".
  • Gullgrodan

Karlstad :) Vet ej om det är öppet dygnet runt, men fick komma redan på måndag och de kalla dom akuttid. Jag menar så akut är de inte, men skönt att de tar en på allvar. :) Hemskt kul att se bebis också. Ikväll ska vi till svärmor och äta Janssons frestelse, MUMMA.

Svar på tråden Juni-barn