• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Gullgrodan

Yes, det stämmer. Får nog göra ett tidigt vul för att se om allt står rätt till och hoppas självklart på att få se ett litet hjärta slå.

• Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-15 13:54:46 följande:
    Yes, det stämmer. Får nog göra ett tidigt vul för att se om allt står rätt till och hoppas självklart på att få se ett litet hjärta slå.
    Håller tummarna för att du får se ett litet hjärta slå
  • Kajsa9001
    Zvartaliljan skrev 2011-10-15 11:48:51 följande:
    de gör inget på akuten...de kan ju inte förhindra ett missfall på något vis ändå och de tar inte emot om man inte börjat blöda kraftigt, knappt de tar emot akut då heller utan man brukar få en tid framåt för att kontrollera och ev. göra en skrapning om man gått lite längre fram i graviditeten.
    Jag har fått tre missfall, aldrig fått åka in akut.
    jag har haft två missfall..både gångerna har jag fått komma till akut...det har inte varit några som helst problem..och har jag riktigt ont som jag hade i morse och knappt kunde röra mig, så vet jag att ja hade fått komma till, man får vara envis bara..jag antar att det varierar var man bor kanske..
  • Zvartaliljan

Var bor ni där man får akuttid så lätt? Här får jag inte akuttid om jag inte är säker på att jag fått mf o behöver skrapning typ...här skulle de bli arga på mig om jag ringde o bad om tid för att jag inte känner några symtom eller tvärtom har jätteont i magen. När det är så tidigt i graviditeten alltså, har man gått längre lyssnar de förstås om man är orolig så man får komma in. Bor i Blekinge. Här har vi bara ett UL också, på flera andra håll får man ju 2. Så orättvist tycker jag

• Sweet life

Vaknade i morse med en enorm smärta i magen. hela jävla magen kändes som att den skulle explodera och jag kunde knappt andas, eller röra mig.. Tog mig till toaletten för att se om jag behövde göra nr 2... Men tji fick jag! Är så totalförstoppad att jag bara ville dö! Kallsvettades och var helt kritvit i ansiktet... Släpade mig till sängen igen och låg där å flämtade i ca 30 minuter tills den värsta magknipen gick över..

Sååå obehagligt, har aldrig haft sån magknip förr. Men nu vet jag ju varför jag inte kunnat göra tvåan sen igår morse, jag som i vanliga fall gör det både en och tre gånger om dagen i vanliga fall...

Först var jag sjukt orolig över att det var ett x och att min äggledare brustit, men inget blod, inga kramper i tjejmagen öht...

Hoppas ni har haft en bättre start på dagen än jag hade!

• JennieJ

Jag själv bor utanför gbg och på sahlgrenska har dom gynakut som man bara kan åka till då dom har dygnet runt öppet. Man kan räkna med väntetid som vi tex fick vänta i 3 timmar förr förra fredagen men jag fick en ordentlig koll med blodtryck, blodproven, ordentlig gynundersökning och ultraljud. Så ja rekommenderar er kolla upp var er närmsta gynakut finns om ni känner ni vill ha en koll samma dag

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-15 14:44:35 följande:
    Jag själv bor utanför gbg och på sahlgrenska har dom gynakut som man bara kan åka till då dom har dygnet runt öppet. Man kan räkna med väntetid som vi tex fick vänta i 3 timmar förr förra fredagen men jag fick en ordentlig koll med blodtryck, blodproven, ordentlig gynundersökning och ultraljud. Så ja rekommenderar er kolla upp var er närmsta gynakut finns om ni känner ni vill ha en koll samma dag
    Jag har 4 gynakuter inom några mils avstånd. Bara två som är öppna på helg och nattetid dock...
  • JennieJ

Sweet life kan rekommenderar dig söka efter Rävlandaröra på recept.se min mage har blivit bättre och tar en msk tillsammans med 2 dl filmjölk varje morgon

• Zvartaliljan

Finns ingen gynakut där jag bor...o i Karlskrona finns det väl bara den på sjukhuset tror jag. O där är det sjukt lång väntetid och inte så man får komma på någon "öppen tid" eller så vad jag vet. Först måste man till vc och sen remitterar dom i så fall vidare till gynakuten. Är det helg så vc är stängt krävs det nog en del för att få komma till gynakuten...det ska liksom verkligen vara AKUT här om man ska få komma. Magont, inga symtom eller lite blödningar o sånt i början av graviditeten räknar de inte som något akut...

Det gäller alla avdelningar här för den delen...är så jävla trött på sjukvården...de har sagt nej när jag ringt innan och bett att få komma in akut med mina astmasjuka barn...en gång lyssnade de VIA TELEFON på andningen o tyckte inte det var akut. När jag sen åkte in ändå o sket i vad de sagt på telefon så tog de emot honom så fort vi kom in...88% syresättning visade det sig....lust o anmäla den där idioten som svarade när jag ringde...

Ännu värre var det när vi bodde utanför Kalmar...deras gyn o BB ger jag inte mycket för...storstäderna verkar vara mycket bättre där det finns privata mottagningar.

Svar på tråden Juni-barn