• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • annsofiea

God morgon. Så trist med blödningar :(
    Själv är jag mitt i v 7 nånstans och har läst att det är en jättekänslig vecka när mycket viktiga organ ska utvecklas.

• Nilee

hur mår alla idag ? 
    Jag mår alldeles för bra tror jag. hehe. Men ska inte klaga!

Måste fråga en grej bara, jag har hört att om man väntar en flicka ska hon "ta" din skönhet ifrån dig. Ge dig fett hår, finnar osv. Någon som vet om de är så ?
    en rolig fundering bara 

• Stumpilumpan
    bebisgalen skrev 2011-10-14 21:08:25 följande:
    Stumpilumpan: Välkommen, känner jag dig? Hiihiihi!
    För det gör du ;) haha 

Så hittade vi varandra.
    Hur mår du idag?

• LillSnurr82

Nilee: jag har en dotter på 10 mån. Vill inte minnas att jag fick finnar när jag vänta henne. Därimot torrt hår, som sluta växa på hela kroppen :)

• Nilee

Lillsnurr,  Ja det är bara en fundering. Jag har fått finnar ( har aldrig en finne ) tycker bara jag är allmänt ful nu för tiden. :s haha.
    Vi får väl se i juni om de stämde på mig.
    Magkänslan säger flicka, det tror sambon och hans mamma också. :) 

• LillSnurr82

Ja jag var helt säker på att jag vänta en flicka medans alla andra sa kille :) jag har umgåtts med ett gäng mammor sen vi var gravida , vi är ett gäng på 13 pers. När vi var gravida fick alla säga vad vi trodde vi skulle få för kön på barnet ( förutom 1 som kolla könet på ul) kan säga att alla gissa rätt :) det är lite kul tycker jag! Än har jag inte fått nån känsla vad jag väntar nu.. Har svårt att se mig som mamma till en pojke, men får se vad det blir..

• Nilee

ja som mamma och även blivande mamma tror jag man har ett 7:e sinne. Det är fantastiskt. :) 
    Vilken vecka är du i nu ?  

• Pepita

Hej!

Jag mår ok just nu men vågar knappt äta. Igår kväll slog det till. Jag började må skit.... Fick bara i mig lite middag och några digestive kex lite senare. Men tyvärr så fick jag inte behålla maten mer än någon timme.
    Jag som har mått så oförskämt bra men nu kanske det blir annat.

Får se hur denna dag utvecklar sig.

• RocketQueen

Oj vad jag har sovit dåligt inatt. Har drömt mardrömmar och vaknat hela tiden. Drömde att jag fick missfall och fattade inte att det vare dröm när jag vaknade utan vaknade alldeles ledsen och upprörd :-/ När jag sen vaknade till lite såmöttes jag av ett extremt illamående som bara sköljde över mig så nu känns det bättre igen. Eller ja, ni fattar.

• RocketQueen

Kom precis på att jag idag är ju i samma dag/vecka som jag var sist jag fick missfall, kroppen kanske försöker reta mig lite...

Svar på tråden Juni-barn