• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Kajsa9001
    JennieJ skrev 2011-10-15 11:12:14 följande:
    Knappt sovit i natt pga smärta och den håller i sig även idag springer som en dåre på toa hela tiden då det känns som jag vilken sekund som helst ska börja störtblöda riktigt rädd och orolig! Någon mer som har ont?
    Hej! Vad skönt att veta att det finns fler som har så ont som jag..ca. tio min efter ja vaknade i morse så fick jag riktigt ont, det kände som någon vände och vred sig, och det gick ner i låren, fruktansvärt, med ett missfall i bagaget så var jag säker på att det snart skulle börja stört blöda..men som tur var gjorde det inte det..usch man blir så rädd, det har gått över nu som tur är...förhoppningsvis så är det vi känner normalt.
  • JennieJ

Mammaemma det är helt normalt säger dom och har själv haft de sedan några dagar efter ägglossning. Men tyvärr har de nu blivit värre här och jag hoppas verkligen att du slipper de

• JennieJ

Kajsa9001 låter exakt som de är mina smärtor du pratar speciellt att de går ner på låren lite. Med viloläge i soffan och 2 alvedon hoppas ja de släpper mer här dok oron för blödning ligger och maler i bakhuvudet

• Kajsa9001
    JennieJ skrev 2011-10-15 11:26:49 följande:
    Kajsa9001 låter exakt som de är mina smärtor du pratar speciellt att de går ner på låren lite. Med viloläge i soffan och 2 alvedon hoppas ja de släpper mer här dok oron för blödning ligger och maler i bakhuvudet
    ja det är jätte jobbigt, jag sa det till min pojkvän att kommer det igen så ringer jag till akuten, ja känner ju att det små molar, men det är ju inte dem "sammandragningarna" som innan..vilken vecka är du i? jag har gått in i vecka 6, så det är ju så litet så man tycker det är konstigt att det skulle kännas så mycket?
  • JennieJ

Har haft ett besök redan på gynakuten och då såg dom inte mycket då jag bara var i 4+3, ska tillbaka till läkaren nu på onsdag och hoppas verkligen att allt ser bra ut på ultraljudet! Idag är jag i 5+6 så i morgon går jag in i vecka 7! Väntar mitt 3e barn och kan inte minnas denna så kallade växtvärk när jag vänta dom

• Zvartaliljan
    Kajsa9001 skrev 2011-10-15 11:28:51 följande:
    ja det är jätte jobbigt, jag sa det till min pojkvän att kommer det igen så ringer jag till akuten, ja känner ju att det små molar, men det är ju inte dem "sammandragningarna" som innan..vilken vecka är du i? jag har gått in i vecka 6, så det är ju så litet så man tycker det är konstigt att det skulle kännas så mycket?
    de gör inget på akuten...de kan ju inte förhindra ett missfall på något vis ändå och de tar inte emot om man inte börjat blöda kraftigt, knappt de tar emot akut då heller utan man brukar få en tid framåt för att kontrollera och ev. göra en skrapning om man gått lite längre fram i graviditeten.
    Jag har fått tre missfall, aldrig fått åka in akut.
  • Moa Li

Jag har också vaknat med stark smärta. Jag pratade med en barnmorska och hon sa att det är så mycket som händer nu, men vila mycket. Jag var också säker på att det skulle komma en blödning.

...provade på att ha sex imorse, och orgasm gav också "mensvärk". Typiskt Flört Jag är i v.5, tror jag.

• JennieJ

Moa li vila är något jag blivit expert på sista veckan! Bara hoppas de tar slut någon gång med molvärk och annan smärtvärk så man kunde njuta till 100% av graviditen

• Gullgrodan

Var glada att ni känner nåt, det är ett gott tecken. Själv känner jag in get alls och har fått en akuttid på csk på måndag, är i v7. 

• Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-15 13:11:27 följande:
    Var glada att ni känner nåt, det är ett gott tecken. Själv känner jag in get alls och har fått en akuttid på csk på måndag, är i v7. 
    varför har du fått en akuttid? för att du inte har symtom?
Svar på tråden Juni-barn