• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Caramella
    Pepita skrev 2011-10-15 09:15:19 följande:
    Hej!

Jag mår ok just nu men vågar knappt äta. Igår kväll slog det till. Jag började må skit.... Fick bara i mig lite middag och några digestive kex lite senare. Men tyvärr så fick jag inte behålla maten mer än någon timme.
    Jag som har mått så oförskämt bra men nu kanske det blir annat.

Får se hur denna dag utvecklar sig.
    Vet exakt hur det e... Kan inte äta nått knappt....Smakar även skit, rent ut sagt, i munnen...e det normalt???
  • bebisgalen
    Stumpilumpan skrev 2011-10-15 08:09:23 följande:
    För det gör du ;) haha 

Så hittade vi varandra.
    Hur mår du idag?

jodå, har märkt att jag får migrän väldigt ofta sen plusset. Igår kväll var det dax igen. Tappar synfältet och det är så obehagligt. Men idag är det bra igen. :) Ska gå ner i pyssla i huset nu, hoppas vi flyttar snarast!
    Hur e det med daj?
  • LillSnurr82

Nilee: jag är i V5 bara (4+4) du då?

• Nilee

Lillsnurr, får du gå på ditt första vul v 12 där du bor ? 
    jag är i v 6+5, byter veckor på måndagar. :) 

• LillSnurr82

Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte kanske ringa nästa vecka eller veckan efter det . Känner att det inte är så brottom då jag tänker hoppa över de första mötet ( hälsosamtalen) då det känns som jag gjorde de nyss. Men v 12 gör man första ul, vul görs ej om det inte är nåt speciellt. Sen får man ett rul i v18 -19 har jag för mig. Förra grav gjorde jag kub testet, då fick jag ett extra ul pga fostret var 1 mm för litet på mitt ul v 12 för att mäta ordentligt. Ska nog göra kub testet denna gång oxå om dom erbjuder mig. Nån som funderat på vaccinationen? Vi är ju i riskgruppen nu som gravida.

• Zvartaliljan

Usch jag mår så illa...inget vill stanna nere mer än typ nyponsoppa. O jag vet av erfarenhet att detta bara kommet bli värre o värre (haft hyperemesis två graviditeter).
    Vet ni om det är ok o dricka cambridge?? Jag vet att det inte rekommenderas för gravida, men är det pga att gravida inte ska banta eller för att de innehåller något farligt?? Tänker att det måste ju iaf vara bättre o få i sig en cambridge-shake än ett glas nyponsoppa.

• Pepita
    Caramella skrev 2011-10-15 09:45:29 följande:
    Vet exakt hur det e... Kan inte äta nått knappt....Smakar även skit, rent ut sagt, i munnen...e det normalt???
    Ja, det är normalt... men ack så jobbigt Jag som skulle på middag idag. Allt var redan betalt å klart  men om jag inte blir bättre är det bara att skita i det. Sååå tråkigt jag som sett fram emot denna middag så länge.
  • Gullgrodan

lillalyckan: då hade vi samma dröm inatt.

• JennieJ

Knappt sovit i natt pga smärta och den håller i sig även idag springer som en dåre på toa hela tiden då det känns som jag vilken sekund som helst ska börja störtblöda riktigt rädd och orolig! Någon mer som har ont?

• emma78

måste bara få fråga....denna molande mensvärk är den ett gott tecken eller ett dåligt??

har sovit otroligt dåligt i natt.....vaknat flera gånger pga mardrömmar,molande värk,bubblande mage och spänningar i äggstockarna...

Hoppas verkligen att allt jag känner är "tillväxt" och inget annat.Har ju inte ONT  i magen så det borde ju inte vara nått?

inte heller några bödningar..... 

Svar på tråden Juni-barn